شناسهٔ خبر: 63537394 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

چهل و سومین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

کشتار هولناک اسرائیل در یک مدرسه با 200 شهید+فیلم/ حمله موشکی حزب الله به پایگاه های اسرائیل/افزایش تعداد شهدا و مفقودی‌های جنگ غزه به ۲۰ هزار تن/ سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط حزب الله

جنگ میان گروه‌های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس، وارد چهل و سومین روز خود شده است؛ جنگی که بی سابقه‌ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و رژیم اشغالگر قدس برای سرپوش نهادن بر شکست خود، در حال ارتکاب جنایات تمام عیاری علیه مردم غزه است.

صاحب‌خبر -

حمله موشکی حزب الله به پایگاه های اسرائیل

بین الملل تابناک: جنگ میان گروه‌های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس، وارد چهل و سومین روز خود شده است؛ جنگی که بی سابقه‌ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و رژیم اشغالگر قدس برای سرپوش نهادن بر شکست خود، در حال ارتکاب جنایات تمام عیاری علیه مردم غزه است.  

نتانیاهو: درخواست اکثر کشورهای جهان برای آتش‌بس را رد کردیم
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۲۳:۵۶

 «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گفت شاهد تظاهرات خانواده اُسرا بودم وبه آنها می‌گویم که من با شما بوده و تا کنون هیچگونه توافقی در مورد اُسرا وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: «خواسته‌ام که باخانواده اُسرا در کابینه جنگ نشستی برگزار کنیم تا به آنها اقداماتی را که انجام می‌دهیم نشان دهیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «وحدت ملت و مصمم بودن، برای پیروزی مهم است و قدرت فولادی ما، شرط تحقق پیروزی است».

نتانیاهو گفت: «طی هفته‌های گذشته، فشارهای بین‌المللی علیه ما وجود داشته و از ما خواسته شد تا وارد غزه یا بیمارستان الشفاء نشده و آتش‌بس برقرار کنیم که همه آنها را رد کردیم».

وی اضافه کرد: «به جز به صورت موقت، جنگ را در غزه متوقف نخواهیم کرد و تمام فشارها را رد کرده و به جنگ تا چیره شدن بر حماس ادامه خواهیم داد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «تلاش سیاسی شدیدی را از آغاز جنگ برای ادامه حمایت‌های بین‌المللی از خود به پیش می‌بریم».

نتانیاهو گفت: «هر روز در رسانه‌های آمریکایی ظاهر می‌شوم تا حمایت‌های بین‌المللی از ما ادامه یابد».

وی ادامه داد: «آمریکا تسلیحات حیاتی برای ما ارسال کرده و به صورت مستقیم و مدامم با رئیس جمهور بایدن در ارتباط هستم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «هرگز ماموریت خود در غزه را که پیروزی قاطع بر حماس و بازگرداندن ربوده شدگان است، رها نخواهیم کرد».

نتانیاهو مدعی شد: «حماس به زانو در خواهیم آورد و ربوده شدگان خود را از غزه باز می‌گردانیم و امنیت شمال و جنوب را تضمین می‌کنیم».

قاهره: حمله به مدرسه «الفاخوره» جنایت جنگی است
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۲۲:۰۱

 وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تأکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه الفاخوره جنایت جنگی است که نیازمند تحقیق و مجازات عاملان ارتکاب این جنایت است. 

بنابر گزارش شبکه الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: «بمباران هولناک مدرسه الفاخوره توسط رژیم اشغالگر اسرائیل را بشدت محکوم می‌کنیم». 

هلاکت یک نظامی صهیونیست در مرز لبنان
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۲۱:۵۴

 ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه به هلاکت یک نظامی خود در نتیجه عملیات مقاومت اسلامی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی اذعان کرد. 

بنابر گزارش شبکه المیادین، از آغاز عملیات طوفان الأقصی تاکنون ۳۶۸ نظامی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده‌اند. 

شمار شهدای غزه به 12 هزار و 300 نفر رسید
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۲۱:۱۲

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی بیش از هزار و ۳۰۰ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تا کنون شهید شده‌اند. تأکید کرد: در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند.

خبرگزاری سما به نقل از این مرکز گزارش داد، 25 بیمارستان و 52 مرکز درمانی در غزه، به خاطر حملات رژیم صهیونیستی از مدار فعالیت خارج شده است.

این نهاد فلسطینی در پایان تأکید کرد که باید گذرگاه رفح برای وارد کردن کمکهای پزشکی و امدادی و سوخت به غزه، باز شود.

محمد زقوت مدیر کل بیمارستانهای غزه هم ساعتی پیش خبر داد که هم اکنون هیچ بیمارستان فعالی در نوار غزه وجود ندارد.

زقوت با اشاره به اینکه کشتارهای امروز، هزار شهید بر جا خواهد گذاشت، گفت: هیچ خدمات پزشکی در شمال نوار غزه و مرکز این شهر وجود ندارد..

وی با بیان اینکه امروز نخواهیم توانست هیچ فرد زخمی را از بیمارستان الشفا خارج کنیم، تأکید کرد: اسرائیل از خروج افراد زخمی از بیمارستان جلوگیری می‌کند. دهها زخمی قادر به ترک این بیمارستان نیستند.

این مقام فلسطینی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون فقط پنج پزشک در بیمارستان الشفا حضور دارند و هچ اتاق عملی در آن فعال نیست. بیمارستان هیچ سوختی هم ندارد.

واکنش ایران به شهادت یک مقام فلسطینی
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۲۰:۱۵

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «احمد بحر» نایب‌رئیس و رئیس موقت مجلس قانونگذاری فلسطین، این ضایعه را به رهبری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ملت فلسطین و خانواده آن شهید تسلیت گفت.

 «ناصر کنعانی» امروز (شنبه) و در یک موضع‌گیری رسانه‌ای در ارتباط با شهادت این مقام فلسطینی تاکید کرد «رژیم آپارتاید صهیونیستی با به شهادت رساندن رئیس موقت مجلس قانونگذاری فلسطین و هزاران شهروند فلسطینی دیگر در نوار غزه و کرانه باختری طی بیش از ۴۰ روز پیاپی، ذات پلید، جنایتکار و ضدبشری خود را به جهانیان نشان داده است».

حماس صبح امروز از شهادت «احمد بحر» نایب رئیس پارلمان غزه خبر داد و اعلام کرد او چند روز پیش در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به پارلمان نوار غزه به شهادت رسیده است.

حماس اعلام کرد: «شهید دکتر احمد بحر (ابو اکرم) نایب رئیس مجلس فلسطین بعد از جراحات وارده در پی حمله صهیونیست‌ها به پارلمان نوار غزه به شهادت رسیده است».

حزب الله: تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین را متوقف می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۲۰:۱۴

جنبش حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که کشتار مردم فلسطین با همدستی و مشارکت کامل آمریکا صورت می‌گیرد و این کشور و همپیمانان غربی آن، مسئول عذاب و درد و رنج این مردم هستند.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعدازظهر امروز مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را بمباران کردند که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده‌اند.

این مدرسه وابسته به سازمان ملل (اونروا) است و آوارگان را در خود جای داده بود که بیشتر آن‌ها کودک هستند. همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت.

حزب الله با اشاره به اینکه ملت فلسطین با مقاومت اسطوره‌ای خود، الگوی خوبی در صبر، پایداری و ایستادگی است، بار دیگر حمایت خود را از این ملت اعلام و تأکید کرد که با تمامی ابزارها به دنبال توقف تجاوز صهیونیستهاست.

شبکه خبری المیادین به نقل از حزب الله گزارش داد: حضور جهادی و مبارزه ما با دشمن صهیونیستی در جبهه جنوب، نشانگر همبستگی عملی و میدانی است. ما اطمینان داریم که ملت فلسطین به اذن خداوند، پیروز خواهد شد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که منطقه جبالیا به شدت زیر بمباران هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل قرار دارد و اشغالگران از انواع بمب‌ها از جمله بمب‌های ممنوعه فسفری در این حمله بهره می‌برند.

اردوغان: پایان نتانیاهو نزدیک شده است
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۷:۲۵

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: اسرائیل یک رژیم تروریستی است و شخصی که بر آن حکومت می‌کند باعث قیام اسرائیلی‌ها علیه خودش شده و پایان دوران حکومت وی (بنیامین نتانیاهو) نزدیک شده است.

 رجب طیب اردوغان گفت: در صورتی که آلمان برای میانجی گری جهت آزادی ۱۰ هزار اسیر فلسطینی در سرزمین های اشغالی تلاش کند، این کشور آماده تلاش برای آزاد سازی گروگان های «اسرائیلی» در نوار غزه است.

وی افزود: اسرائیل باید اسرای فلسطینی را آزاد کند تا پس از آن، ترکیه تلاش‌هایش را برای آزادی اسرا نزد حماس به کار گیرد.

رئیس جمهور ترکیه که در حال بازگشت از دیدار رسمی به آلمان و در هواپیما سخن می‌گفت، تصریح کرد: لازم است ابتدا اسرای فلسطینی آزاد شوند تا حماس نیز اسرای اسرائیلی را آزاد کند.

اردوغان تأکید کرد: وقتی کشته ها در یک رویارویی، مسلمان باشند غرب هیچ اهمیتی به آنها نمی دهد. چرا غرب درباره شهادت ۱۳ هزار نفر توسط رژیم اسرائیل سکوت پیشه کرده است؟

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: با استفاده از تخصص حدود ۲۰۰ وکیل برای پیگرد اسرائیل در زمینه جنایاتش در غزه تلاش خواهیم کرد.

اردوغان خاطرنشان کرد: اسرائیل به غزه حمله می کند و غیرنظامیان را با وحشی گری به شهادت می رساند که دلیل این امر، قدرت آن رژیم نیست بلکه ضعف همسایگانش است.

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از مواضع کشورهای مسلمان درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرد: اقدامات اسرائیل در غزه، جنایت جنگی است.

اردوغان در پایان گفت: اولویت ما در حال حاضر، برقراری آتش بس است و پس از آن، برای وادار کردن رژیم اسرائیل به پرداخت بهای جنایاتش در غزه تلاش خواهیم کرد.

وزیر فلسطینی: اسرائیل به زور سلاح، بیمارستان الشفا را تخلیه کرد
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۷:۱۲

«می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در جریان حمله به بیمارستان «الفاخوره»، ۲۰۰ غیر نظامی فلسطینی را به شهادت رسانده است.

خبرگزاری شهاب به نقل از الکیله گزارش داد: تخلیه بیمارستان الشفا [در غزه] به زور سلاح صورت گرفت. بعید نیست که اسرائیل این بیمارستان را منفجر کند».

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت  غزه هم گفت که اسرائیلی‌ها این بیمارستان را به پایگاهی برای عملیات‌هایشان تبدیل کرده‌اند.

القدره تأکید کرد که خودروهای نظامی ارتش اسرائیل از مجاورت این بیمارستان «تکان نخورده‌اند» و تعداد زیادی از نظامیان رژیم در حال جستجوی زیرزمین و طبقه همکف بیمارستان و همچنین بخش جراحی آن هستند.

القدره تصریح کرد: «واقعیت در اینجا بی‌رحم و دردناک است زیرا مردم از پایه‌ترین نیازهای زندگی‌شان از جمله غذا و آب محروم مانده‌اند.

الکیله هم در پایان تأکید کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستانهای غزه است و این یک کشتار جمعی محسوب می‌شود.

۹۰ درصد کودکان فلسطینی گرسنه هستند
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۶:۴۳

 در هفته‌های گذشته با وجود بمباران مستمر نوار غزه، صهیونیست ها گذرگاه‌های منتهی به این منطقه را نیز مسدود کرده‌اند و گزارش‌های میدانی حاکی از تمام شدن آذوقه ذخیره شده توسط مردم فلسطین ساکن این باریکه است. گفته می‌شود صهیونیست ها حتی نانوایی‌ها را بمباران می‌کنند تا مردم گرسنه بمانند.

خانواده‌های فلسطینی در گفت وگو با خبرنگار الجزیره می‌گویند که صهیونیست ها به بمباران نوار غزه اکتفا نکردند و سعی می‌کنند با ایجاد قحطی در شهر موجب ترس و وحشت خانواده‌های فلسطینی شوند. آنها جنگ را به جنگ نان تبدیل کرده‌اند.

به گفته سازمان ملل، هیچ نانوایی در شمال نوار غزه از هفتم نوامبر به دلیل کمبود سوخت، آب و آرد گندم و به دلیل آسیب‌های زیرساختی فعال نبوده است. ۱۱ نانوایی در نوار غزه به طور کامل تخریب شده است، در حالی که بقیه به دلیل کمبود آرد، سوخت و برق قادر به فعالیت نیستند.

میسرا سعد که به همراه ۹ فرزندش از خانه‌اش در منطقه بیت حانون به مدرسه‌ای در شرق خان یونس پناه آورده است، می‌گوید که برای حفظ جان فرزندانش مجبور به این کار شده است ولی اکثر آنها گرسنه هستند.

او فلسطینی ۵۹ ساله می‌گوید: در مغازه ها چیزی نیست و قفسه ها خالی است. ما برای محافظت از فرزندانمان از خانه‌هایمان آواره شده‌ایم، اما نمی‌خواهیم آنها از گرسنگی بمیرند. گویی اسرائیلی‌ها به ما می‌گویند که اگر در اثر بمباران نمردیم، باید با گرسنگی یا تشنگی بمیریم.

طبق گزارش‌ها، فلسطین های ساکن نوار غزه به مصرف غذاهای غیرمتعارف مانند پیاز خام و بادمجان نپخته روی آورده‌اند.

قبل از شروع جنگ، روزانه به طور متوسط ۵۰۰ کامیون وارد نوار غزه می‌شد ولی محاصره هفته‌های گذشته باعث شده این عدد به کمتر از صد کامیون برسد.

مواد غذایی محدود عمدتاً بین آوارگان و خانواده‌های میزبان در جنوب نوار غزه توزیع می‌شود و تنها آرد برای نانوایی‌ها در نوار جنوبی تهیه می‌شود، در حالی که هرگونه حمل و نقل مواد غذایی به شهر غزه و شمال آن توسط اسرائیل ممنوع شده است.

طبق آمارهای ارائه شده توسط سازمان‌های حقوق بشری قبل از جنگ، ۷۰ درصد از کودکان فلسطینی نوار غزه از مشکلات مختلفی از جمله سوء تغذیه و کم خونی رنج می‌بردند و حالا به گفته ناظر حقوق بشر اروپا این رقم بعد از بمباران اسرائیل به بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.

کشتار هولناک اسرائیل در یک مدرسه با 200 شهید+فیلم
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۶:۱۷

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعدازظهر امروز مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را بمباران کردند که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، این مدرسه وابسته به سازمان ملل (اونروا) است و آوارگان را در خود جای داده بود که بیشتر آن‌ها کودک هستند. همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت.

mp4 تعداد بازدید : 1425
<div id="video-display-embed-code_1731561" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1205214/1731561?width=400&height=300"></script></div>

آژانس امدادرسانی اونروا نیز در اطلاعیه‌ای گفت که به شکل روزانه مدارس و مراکز آوارگان را به اطلاع اسرائیل می‌رساند تا از حملات مصون بماند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش می‌دهند که منطقه جبالیا به شدت زیر بمباران هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل قرار دارد و اشغالگران از انواع بمب‌ها از جمله بمب‌های ممنوعه فسفری در این حمله بهره می‌برند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز گفته است که صدها نفر در حمله به دو مدرسه الفاخوره و تل الزعتر شهید و مجروح شده‌اند.

حماس از شهادت یک عضو ارشد خود خبر داد
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۵:۰۴

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، صبح امروز (شنبه)، از شهادت «احمد بحر» نایب رئیس پارلمان غزه خبر داد.

طبق بیانیه صادره از سوی حماس، احمر بحر چند روز پیش در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به پارلمان نوار غزه به شهادت رسیده است.

حماس با تسلیت شهادت این عضو ارشد خود، گفت: «شهید دکتر احمد بحر (ابو اکرم) نایب رئیس مجلس فلسطین بعد از جراحات وارده در پی حمله صهیونیست‌ها به پارلمان نوار غزه به شهادت رسیده است».

مقاومت اسلامی فلسطین در عین حال تاکید کرد حمله ارتش رژیم اسرائیل به پارلمان غزه و ویران کردن آن مستلزم اقدام فوری و موثر بین‌المللی است.

اردوغان: دیگر چیزی از غزه باقی نمانده است
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۳:۱۹

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شب گذشته (۲۶ آبان) در کنفرانس خبری مشترک با «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان در برلین، گفت که اروپایی‌ها نباید در ارتباط با اوکراین و غزه رفتار دوگانه داشته باشند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان روز گذشته برای یک سفر رسمی دو روزه در رأس هیأتی عازم آلمان شد و پس از دیدار با «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان، در کنفرانس خبری مشترک با وی حضور یافت.

اردوغان گفت که اسرائیل از ابتدای جنگ تا کنون ۱۳ هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان و سالخوردگان را به قتل رسانده و همه چیز را در غزه نابود کرده است. او تأکید کرد: «در نتیجه حملات، تقریبا چیزی به نام غزه باقی نمانده است».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت: «اسرائیل اکنون سلاح اتمی دارد، اما اگر از آن‌ها سؤال کنید می‌گویند که نداریم، چرا؟ چون به خوبی از دروغ گفتن بهره می‌برند».

او با بیان اینکه همه باید برای تضمین صلح عادلانه و پایدار در غرب آسیا احساس مسئولیت کنند، افزود: «اتفاقاتی که در غزه می‌افتد، بار دیگر ثابت کرد که هیچ گریزی از راه‌حل دو دولتی بر مبنای مرزهای ۱۹۶۷  نیست و اکنون اولویت اصلی توقف جنگ و رساندن بلامانع کمک‌های بشردوستانه به غزه است».

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که غرب در قبال اسرائیل دچار عارضه روانی «بدهکاری» شده است؛ او ادامه داد: «اگر دست و پا و زبانمان را ببندیم، نمی‌توانیم از خودمان مقابل تاریخ دفاع کنیم، شایسته نیست که جنگ اسرائیل و فلسطین را تحت تأثیر روان‌شناسی بدهکاری ارزیابی کنیم».

اردوغان تأکید کرد که ترکیه بدهکار اسرائیل نیست و اگر بدهکار بود نمی‌توانست راحت حرفش را به زبان بیاورد، «اما برخی بدهکاران هستند که نمی‌توانند به راحتی سخن بگویند».

او تصریح کرد: «آیا اسرائیل هزاران فلسطینی را کشت؟ کشت. آیا بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها، کلیساها را هدف قرار می‌دهد؟ می‌دهد. من به عنوان یک مسلمان از این موضوع عصبانی هستم، گروگان‌ها و زندانیان سال‌ها در دست اسرائیل هستند. لازم است این را هم ببینیم؛ اگر این را نبینیم، ناعادلانه خواهد بود».

 

رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص آزادی اسرای فلسطینی و اسرائیلی نیز گفت باید به اسرای دو طرف به یک دیده نگاه شود؛ او افزود: «ما آماده تبادل اسرا هستیم، اما وقتی از اسرا صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که چه تعدادی نزد اسرائیل و چه تعداد نزد حماس یا فلسطینی هاست؟ مسلما تعداد آن‌هایی که سال‌ها نزد اسرائیل هستند، بیش از دو برابر است».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره خرید جنگنده‌های «یوروفایتر» نیز گفت: «چه آلمان بدهد یا ندهد، آیا آلمان تنها کشوری در جهان است که جنگنده تولید می‌کند؟ از جاهای زیادی که با آن‌ها کار می‌کنیم، تامین می‌کنیم».

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز در واکنش به اتفاقات غزه صرفا گفت: «آن‌چه در غزه می‌گذرد، مایه تأسف است.... آلمان بدون هیچ پرده‌پوشی حماس را محکوم می‌کند، با آقای اردوغان درباره اقداماتی که می‌توان برای کاهش تنش در منطقه انجام داد مذاکره می‌کنیم».

شکار۷ خودروی نظامی دیگر اسرائیل در غزه
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۶

"سرایا القدس" شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) از انهدام ۷ دستگاه خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.

"سرایا القدس" از انهدام ۷ دستگاه خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات های جداگانه خود در دو منطقه تل الهودی و الصبره در جنوب غربی شهر غزه خبر داد.

حزب‌الله: پهپادهای ما به آن سوی حیفا رسیدند
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۵

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با تاکید بر تداوم عملیات‌های این حزب در حمایت از مردم غزه تصریح کرد که پهپادهای حزب‌الله به حیفا و آن سوی حیفا رسیدند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اظهار کرد: مقاومت با عملیات‌های مستمر در میدان تا زمانی که جنگ ادامه دارد، پیشتاز کمک به غزه است.

قاووق تاکید کرد: مقاومت در لبنان یک جنگ فرسایشی واقعی، سخت، بی‌سابقه و مستمر را تحمیل کرد و عملیات‌هایش را از نظر کمی، کیفی و عمقی گسترش داد و پهپادهای مقاومت به حیفا و آن سوی حیفا رسیدند.

این عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: ما با پهپادها، موشک‌ها، خمپاره‌ها و درگیری‌ها ثابت کردیم که هرگز حمایت از غزه را رها نخواهیم کرد و با خون شهدایمان در میدان نوشتیم که با وجود تهدیدها و پیام‌های هر روزه آمریکا، غزه تنها نیست.

او افزود: این پیام‌ها و تهدیدهای آمریکایی تا امروز متوقف نشده و ناوهای هواپیمابر برای اعمال فشار بر مقاومت جهت توقف عملیات‌های آن در جنوب، در دریا حضور دارند و پاسخ مقاومت به تهدیدها، پیام‌ها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی در میدان ادامه داشته و عملیات‌ها رو به تشدید هستند.

قاووق ادامه داد: آمریکا در متوقف کردن این عملیات‌ها در حمایت از غزه در لبنان، عراق و یمن شکست خورد و آنها اینچنین به امت، آزادگان و انسان‌های شریف وفادار هستند.

علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز دولت آمریکا را مسوول کامل اتفاقاتی دانست که برای کودکان و بیماران در بیمارستان‌های غزه در حال وقوع است.

دعموش گفت: دشمن باید بداند که در برابر پایداری و شجاعت مقاومت و ایستادگی و شکیبایی مردم غزه هرگز موفق نخواهد شد به اهداف خود دست یابد، مقاومت در فلسطین ریشه دوانده و هیچ کسی نمی‌تواند آن را ریشه‌کن و یا نابود کند، مردم فلسطین در سرزمین خودش ریشه دارد و هیچ کسی نمی‌تواند آنها را از سرزمینش بیرون کرده و یا جدا کند و به یاری خدا در این درگیری پیروز خواهد شد.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در ادامه تاکید کرد: ما در حزب‌الله به حمایت و یاری خود ادامه خواهیم داد و با عملیات‌های مقاومت در طول مرزها به فرسایش دشمن ادامه خواهیم داد و تا زمانی که جنگ علیه غزه و لبنان ادامه یابد، ما هرگز متوقف نخواهیم شد و در پاسخ قاطع و جدی به هر گونه حمله به غیرنظامیان تردید نخواهیم کرد.  

سیمور هرش: نتانیاهو معامله تبادل اسرا را نمی‌پذیرد
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۴

روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی از مخالفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با معامله تبادل اسرا میان این رژیم و جنبش حماس علی‌رغم موافقت واشنگتن پرده برداشت.

سیمور هرش، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نسخه معامله تبادل اسرا که موافقت آمریکا را جلب کرده بود، مخالفت کرده‌است.

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، هرش در این باره تصریح کرد: خواسته آمریکا شامل آزادی ۷۱ گروگان (اسرای صهیونیست) بود و بر سر این مساله نیز توافق حاصل شد، اما حماس اصرار بر توقف پنج روزه جنگ داشت و نتانیاهو این مساله را نپذیرفت و آن را رد کرد.

پیشتر روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع مصری اعلام کرده بود، توافقی درباره تبادل اسرا میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی با نظارت قطر و آمریکا وجود دارد که احتمالا طی روزهای آینده اعلام شود.

افزایش تعداد شهدا و مفقودی‌های جنگ غزه به ۲۰ هزار تن
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۳

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه برآورد کرد که تعداد شهیدان و مفقودی‌های جنگ رژیم صهیونیستی در غزه حدود ۲۰ هزار نفر است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد: با توجه به میزان تخریب گسترده ساختمان‌های مسکونی و بیمارستان‌ها و عدم مشخص بودن سرنوشت هزاران نفر دیگر این تعداد رو به افزایش است.

براساس داده‌ها و برآوردها، در جنگ غزه تاکنون ۱۵۲۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از جمله آن‌ها ۶۴۰۳ کودک و ۳۵۶۱ زن هستند. همچنین بیش از ۳۲۳۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که ده‌ها تن از آن‌ها وضعیت وخیمی دارند و خدمات پزشکی لازم را دریافت نمی‌کنند.

این دیده‌بان حقوق بشری اعلام کرد: تعداد مفقودی‌ها بیشتر از ۴۱۵۰ نفر است که همگی به دلیل حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل زیر آوار ساختمان‌های ویران‌شده هستند. شانس بیرون آوردن آن‌ها بسیار اندک است. غزه همچنین با خطرات توقف کامل خدمات ارتباطی و اینترنت به ویژه بعد از تمام شدن سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی ژنراتورهای برق مواجه است و این مسئله سلامتی غیرنظامیان و فراهم کردن کمک‌ها را با خطر شدید مواجه می‌سازند و آن‌ها را تبدیل به قربانیان قتل در سکوت می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه به حمله بی‌امان ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و مقرهای فعالیت آن‌ها و از بین بردن عمدی زیرساخت ارتباطات و اینترنت و قطع ارتباط مردم غزه با جهان خارج و در نتیجه عدم توانایی برای جمع‌آوری اسناد و مدارک درباره جنایت‌های رخ داده اشاره کرد.

این نهاد اعلام کرد: نوار غزه از ۱۱ نوامبر با قطعی برق روبرو است. ارتش اسرائیل مانع ورود سوخت می‌شود. تمام شدن سوخت منجر به توقف فعالیت ۲۶ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان در غزه شده است. بیش از ۲۰۰ تن از کادر پزشکی کشته و ۲۱۳ تن نیز زخمی شدند. بیش از ۲۰ تن از کادر نجات و دفاع مدنی و ۴۹ خبرنگار نیز کشته شدند. براساس آمارها تعداد آوارگان یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر هستند که نیمی از آن‌ها در پناهگاه‌های وابسته به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اقامت دارند.

براساس اعلام این گروه حقوق بشری، در حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی ۵۵۲۰۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب و ۱۶۰۷۰۰ واحد به صورت جزئی آسیب دیدند. ۱۱۷ مرکز درمان، ۲۲۳ مدرسه، ۸۲۱ مرکز صنعتی، ۱۱۷ مرکز رسانه‌ای، ۷۵ مسجد و سه کنیسه نیز آسیب دیدند. تشدید قطع خدمات ارتباطات و اینترنت می‌تواند سرپوشی برای ادامه جنایت‌های هولناک باشد. این نهاد خواستار اتخاذ اقدامات بین‌المللی کارآمد برای ممانعت از کشتار جمعی در غزه شده است.

مقام سابق صهیونیست: نصرالله دست برتر را دارد
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۱

یک مقام اطلاعاتی سابق صهیونیست در سخنانی درباره تحولات در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی اذعان کرد که حزب‌الله لبنان در این درگیری‌ها دست برتر را دارد و درحال خسته کردن ارتش این رژیم است.

 «آموس یادلین»، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی این رژیم (آمان) با اذعان به برتری حزب‌الله لبنان در درگیری‌ها در این منطقه، گفت: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دست برتر را در شمال دارد.

طبق گزارش شبکه المیادین، یادلین افزود: حزب‌الله جنگ فرسایشی را به راه انداخته و باعث فرار ده‌ها هزار اسرائیلی شده است که بازگرداندن آنها به شمال چالش بسیار بزرگی است.

«امیر بار شالوم»، مفسر امور نظامی رادیو رژیم صهیونیستی درباره این اظهارات یادلین گفت: «کاری که نصرالله انجام داد، ایجاد شکاف میان اسرائیل و ساکنان شمال بود.»

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «بسیاری از اسرائیلی‌ها با رضایت خود شمال را ترک نکردند و برخی مجبور به خروج شدند و از بازگشت به شهرک‌ها بیم دارند.»

این شبکه همچنین گزارش داد: اگرچه ارتش اسرائیل به اهدافی در لبنان حمله کرد، اما ترس از جبهه شمال بر ما سایه افکنده است.

سندرز: در غزه فاجعه انسانی وحشتناک رخ داد
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۰

برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی دست به کشتار بزرگی علیه فلسطینی‌ها زد، اعلام کرد که یک فاجعه انسانی وحشتناک در غزه به وجود آمده است.

 سندرز روز جمعه به وقت محلی ضمن اعلام این موضوع تاکید کرد که اسرائیل باید بمباران در غزه را متوقف کند و اجازه رسیدن کمک انسانی به فلسطینی‌ها را بدهد.

این سناتور ایالت ورمونت در حساب ایکس خود نوشت: اسرائیل باید همین الان بمباران را متوقف کند و اجازه رسیدن کمک بشردوستانه بزرگ به کسانی را بدهد که به آن نیاز دارند.

وی در ادامه با انتقاد ضمنی از حمایت دولت و کنگره آمریکا از اقدام‌های رژیم صهیونیستی، افزود: کنگره نمی‌تواند یک لایحه هزینه‌های تکمیلی را تصویب کند که اجازه ادامه این اقدامات را بدهد.

از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که نزدیک به یک ماه و نیم از آن می‌گذرد، بیش از ۱۱ هزار فلسطینی بر اثر حملات هوایی اسرائیل در غزه به شهادت رسیدند.

تا کنون درخواست‌های زیادی برای برقراری آتش بس و توقف جنایات رژیم صهیونیستی از گوشه و کنار دنیا مطرح شده است. در آمریکا به تازگی ۲۴ نماینده مترقی دموکرات از دولت جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواستند تا آتش بس فوری در غزه برقرار کند.

پدرو سانچز نخست‌وزیر موقت اسپانیا نیز خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد و اعلام کرد: ما خواستار رعایت دقیق قوانین حقوق بشر در غزه هستیم و از (رژیم) اسرائیل می‌خواهیم شرایط رساندن کمک‌های بین‌المللی به فلسطینیان غزه را فراهم آورد.

همچنین چهارشنبه گذشته ۱۱۵ تن از قانون‌گذاران انگلیس طی نامه‌ای خطاب به ریشی سوناک نخست وزیر این کشور خواستار حمایت دولت لندن از آتش‌بس فوری و پایان جنگ در غزه شدند.

سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط حزب الله
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۱:۵۹

جنبش حزب‌الله لبنان، صبح امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای خبر داد نیروهای مقاومت یک پهپاد اسرائیلی را در مجاورت خطوط مرزی لبنان سرنگون کرده‌اند.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در حمایت از مردم فلسطین، حدود ساعت ۱:۴۵ بامداد امروز به وقت محلی پهپاد اسرائیلی «هرمس ۴۵۰» را که یک پهپاد رزمی چندکاره است، با موشک زمین‌به‌هوا سرنگون کرده است.

در ادامه این بیانیه اشاره شده که موشک دقیقا با هدف برخورد داشته و لاشه پهپاد در منطقه «اصبع الجلیل» سقوط کرده است.

 

حمله موشکی حزب الله به پایگاه های اسرائیل

حزب الله لبنان از حملات موشکی از خاک این کشور به یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش المیادین، حزب الله لبنان اعلام کرد که مبارزان مقاومت اسلامی امروز صبح پایگاه نظامی «حدب البستان» ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک های هدایت شونده هدف قرار داد که منجر به تلفات در صفوف نظامیان صهیونیست شد.

ظهر امروز نیز رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک ۲۰ فروند موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

پیش از این«سرایا القدس" از انهدام ۷ دستگاه خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات های جداگانه خود در دو منطقه تل الهودی و الصبره در جنوب غربی شهر غزه خبر داد.

شهادت ۵ فلسطینی در حمله اسرائیل در کرانه باختری اشغالی

خبرنگارهای الجزیره و رویترز به نقل از هلال احمر فلسطین گزارش دادند که حمله هوایی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی به شهادت ۵ فلسطینی منجر شده است. 

خبرگزاری وفا فلسطین هم بامداد شنبه گزارش داده که این حمله پهپادی مقر جنبش فتح در اردوگاه پناهندگان بالاتا در شرق نابلس را هدف قرار داد. 

در این حمله دست کم دو نفر دیگر مجروح شدند.

در یک ماه گذشته از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، نظامیان این رژیم حملات علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری را شدت بخشیده‌اند.

انجمن اسرای فلسطینی شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که از هفتم اکتبر و آغاز جنگ غزه ۲۷۳۵ نفر در کرانه باختری به دست ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیلی بازداشت شده‌اند.

افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۲۰۶ نفر

وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که یک جوان فلسطینی به نام «جمال محمود عبدالرحمن مشارقه» (۲۱ ساله) که هفته گذشته بر اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود، به شهادت رسید. 

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، با شهادت این جوان فلسطینی شمار شهدای فلسطین در کرانه باختری از آغاز جنگ علیه کرانه باختری تاکنون به ۲۰۶ نفر رسید و علاوه بر آن ۲۷۸۰ نفر نیز در این مدت توسط نظامیان صهیونیستی زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم اسرائیل از ۴۲ روز پیش با چراغ سبز غرب جنگ ویران‌کننده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که در پی آن بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید شده‌اند. از این تعداد ۴۷۱۰ نفر کودک و۳۱۶۰ نفر زن بودند.

به دنبال این جنگ، همچنین بیش از ۲۹ هزار و ۸۰۰ فلسطینی مجروح شده‌اند که ۷۰ درصد آن‌ها طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، زن و کودک بوده‌اند.

 

 

نظر شما