شناسهٔ خبر: 63532499 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مواردی که باید برای رسیدن به قله هوش مصنوعی رعایت کنیم / لزوم هماهنگی استراژی ملی برای پیشرفت + فیلم

مدیر سابق شرکت‌های مایکروسافت و آمازون گفت: هوش مصنوعی انتخاب شده، باید با استراتژی ملی و ارزش‌های آن جامعه هماهنگی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست «آیا رسیدن به قله هوش مصنوعی ضرورتی دارد؟» با حضور روح‌الله رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیر سابق شرکت‌های مایکروسافت و آمازون به میزبانی پژوهشگاه فضای مجازی برگزارشد.


به گفته رحمانی هوش مصنوعی همانند دیگر علوم وقتی قابل تعمیم به همه حوزه‌ها است که به سطح ۵ برسد، آن موقع میتوان از خدمات آن در زمینه‌های مختلفی همچون شهرسازی، سلامت و دیگر حوزه‌ها بهره برد.


وی در ادامه هوش مصنوعی را تنها به الگوریتم محدود نکرد و گفت: خصوصیت هوش مصنوعی این است که هوش مصنوعی تنها الگوریتم نیست بلکه سه حوزه دیگر را شامل می‌شود که در نهایت ترکیب این سه حوزه باعث موفقیت هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف می‌شود. بیگ دیتا و پالایشگاه داده ایجاد کنیم که توانایی ذخیره حجم زیاد دیتا با سرعت بالا و همچنین توانایی استخراج آن را داشته باشد.


مدیر سابق شرکت‌های مایکروسافت با تاکید بر ارزش‌های ملی گفت: هوش مصنوعی انتخاب شده باید با استراتژی ملی و ارزش‌های آن جامعه هماهنگی داشته باشد. استراژی هر کشوری مختص خودش است. باید از همه‌ی دنیا یاد بگیریم، ولی از هیچ کجا کپی پیست نکنیم، بلکه خودمان نسبت به بقیه کشور‌ها برتری ایجاد کنیم.


این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: استفاده از هوش مصنوعی در جایی بهره‌وری دارد که با استراتژی‌های ملی هماهنگ باشد. این هماهنگی با ارزش‌های کشور باعث ایجاد انگیزه شده و در نهایت پیشرفت را به همراه دارد.


رحمانی موضوع تربیت مدیران ارشد را نکته کلیدی دانست و گفت: موضوع ترتبیت مدیران ارشد نکته بسیار کلیدی است باید رئیس و معاونان سازمان‌ها بتوانند فرهنگ را تغییر دهند تا بهره‌وری از هوش مصنوعی حاصل شود.

وی افزود: وقتی تصمیم داریم در حوزه‌ای هوش مصنوعی را دخالت دهیم باید به این نتکته دقت کنیم که ان در زمینه، مزیت داشته باشیم و بر آن تمرکز کنیم.

مدیر سابق شرکت‌های مایکروسافت ایجاد چرخه اقتصادی و چرخه پژوهشی را توام با یکدیگر مهم دانست و افزود: باید قانون‌ها در سیستم از شفافیت لازم برخوردار باشند.


رحمانی تمرکز بر جزئیات را یکی از نکات مهم برا رزسیدن به پیشرفت رد این حوزه دانست و گفت: هرچه هوش مصنوعی متمرکزتر باشد قدرت آن بیشتر می‌شود بنابراین زمانی استفاده از هوش مصنوعی کمک کننده و مفید است که اهداف بسیار جزئی برای آن تعریف کنیم.

 

 

 

<div id="video-display-embed-code_2118636" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1110515/2118636?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما