شناسهٔ خبر: 63527722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اشرف القدره: بیمارستان الشفاء به زندانی بزرگ تبدیل شده است

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: از زمان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء تاکنون ۵۰ نفر به شهادت رسیده اند و شمار شهدا همواره رو به افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفتگوی تلفنی با این شبکه تلویزیونی گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل مجتمع بیمارستانی الشفاء را به عنوان پایگاه نظامی برای عملیات خود قرار داده است. مجتمع طبی الشفاء به زندانی بزرگ تبدیل شده است و رژیم اشغالگر اسرائیل از کسانی که در این بیمارستان حضور دارند به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_10437982"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4058466/10437982?width=600&height=350"></script></div>

اشرف القدره ادامه داد: به دلیل انباشت زباله‌های عفونی در بیمارستان الشفاء ما درباره فاجعه بهداشتی بزرگی داخل این بیمارستان هشدار می‌دهیم. ما خواستار بازگشایی گذرگاهی انسانی برای ورود کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات پزشکی به بیمارستان الشفاء هستیم. سخنگوی وزارت بهداشت در غزه همچنین اظهار داشت: رژیم اشغالگر اسرائیل بر اساس قوانین بین المللی باید همه نیاز‌های بیمارستان الشفاء را بر آورده سازد. از زمان یورش نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیلی به بیمارستان الشفاء تاکنون ۵۰ نفر به شهادت رسیده اند و شمار شهدا همواره رو به افزایش است.
وی افزود: اگر گذرگاه انسانی برای بیمارستان الشفاء ایجاد نشود روزانه ده‌ها نفر فوت خواهند کرد. تقریبا بین ۷ تا ۱۰ هزار نفر هم اکنون داخل بیمارستان الشفاء هستند.
وی ادامه داد: نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیلی مولد‌های اکسیژن و لوله‌های آب بیمارستان الشفاء را هدف قرار دادند. بیمارستان الشفاء دچار کمبود شدیدی در مواد غذایی و آب آشامیدنی شده است. نظامیان رژیم اشغالگر مانع از ورود پزشکان به بخش سوانح و سوختگی در بیمارستان الشفاء می‌شوند.

 

نظر شما