شناسهٔ خبر: 63519651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چهل و دومین روز جنگ غزه؛

سازمان عفو بین الملل : اجازه دهید کودکان غزه بزرگ شوند

سازمان عفو بین الملل با قرار دادن اجساد نمادین مقابل کاخ سفید و قرار دادن یک شاخه گل رز روی آنها از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست برای توقف جنگ در غزه اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری وفا؛ این خبرگزاری در حساب کاربری خود در یوتیوب با انتشار این تصاویر نوشت سازمان عفو بین الملل با قرار دادن اجساد نمادین مقابل کاخ سفید و قرار دادن یک شاخه گل رز روی آنها از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست برای توقف جنگ در غزه اقدام کند. این سازمان مقابل کاخ سفید بنری نصب کرد که بر روی آن نوشته شده بود «اجازه دهید کودکان غزه بزرگ شوند»

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435814"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435814?width=600&height=300"></script></div>
 
پل سانفرانسیسکو در حمایت از فلسطین بسته شد
کانال تلگرامی خبرگزاری صفا، تظاهرکنندگان در ساعت اوج ترافیک، پل سانفرانسیسکو در آمریکا را بستند. آن‌ها خواهان آتش بس در غزه شدند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10438153"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10438153?width=600&height=300"></script></div>
 
تصاویری از شکار نظامیان رژیم صهیونیستی در بیت حانون
گردان‌های قسام تصاویری را از هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در جریان درگیری‌های بیت حانون و شکار یکی از نظامیان و فرار دیگران منتشر کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10438141"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10438141?width=600&height=300"></script></div>
 
تجمع ضد رژیم صهیونیستی در مغرب
کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تصاویری از تجمع ضد صهیونیستی و حمایت از فلسطین در شهر تماره منتشر کرد.
در این تجمع چندین کودک مغربی در همبستگی با کودکان غزه و به عنوان نمادی از جنایات اشغالگران صهیونیست و کشتار کودکان فلسطینی بر روی زمین دراز کشیده بودند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10438011"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10438011?width=600&height=300"></script></div>
 
اهالی شهر صیدا جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد اهالی شهر صیدا در جنوب لبنان نیز در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و شهروندان فلسطینی در غزه ، توقف فوری جنایات صهیونیست‌ها را خواستار شدند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10437991"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10437991?width=600&height=300"></script></div>
 
تظاهرات در حمایت از فلسطین در عمان
خبرگزاری شهاب، عمانی‌ها با شرکت در یک راهپیمایی گسترده در حمایت از فلسطین، شعار "نه صلح، نه عادی سازی، اسرائیل باید نابود شود" و "عادی سازی (روابط با صهیونیستها) خیانت است"، سردادند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10437953"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10437953?width=600&height=300"></script></div>
 
تظاهرات اردنی ها علیه جنایات رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر اعلام کرد مردم امان پایتخت اردن با حضور گسترده در خیابان‌ها و برپایی تظاهرات، ادامه جنایت نسل کشی صهیونیست‌ها را در حق مردم بی گناه و مظلوم غزه محکوم کردند. تظاهرکنندگان شعار‌هایی علیه صهیونیست‌ها سردادند و اسرائیل را رژیمی تروریستی توصیف کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین توقف فوری جنگ علیه نوار غزه را خواستار شدند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10437496"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10437496?width=600&height=300"></script></div>
 
انتقاد وزیر امور خارجه ترکیه از سکوت غرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
پایگاه اینترنتی ان تی وی ترکیه اعلام کرد حاکان فیدان دیروز پس از دیدار با وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین در گفتگو با خبرنگاران در آنکارا، حملات اسرائیل را به غزه محکوم کرد و از کشور‌های غربی خواست در مقابل این حملات سکوت نکنند.
وی گفت محاصره غیرقانونی غزه و ادامه حملات غیرانسانی به غزه شرم آور است، اما فرو رفتن غرب در سکوت در مقابل این حملات وحشیانه مسئله بدتری است.
فیدان افزود غرب نباید شریک جنایت علیه بشریت در غزه شود.
وی با تاکید بر اینکه کشورش خواهان برقراری آتش بس فوری در غزه است، افزود سکوت در مقابل قانون شکنی اسرائیل در غزه به مفهوم نشان دادن چراغ سبز به نقض موازین قانونی در دیگر نقاط جهان خواهد بود.
 
 
تشکیل اولین گروه داوطلب یمنی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی
اولین گروه از رزمندگان بسیج عمومی یمن به منظور حضور داوطلبانه در کنار مردم فلسطین و مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی تشکیل شد.
مجری شبکه المنار افزود هزاران مبارز یمنی به منظور اعلام حضور داوطلبانه در کنار مقاومت فلسطین در شهر ذمار تجمع کردند.
پیر و جوان با سلاح خود از همه بخش‌ها و قبایل شهر ذمار در مدرسه گارد جمهوری تجمع کردند تا در کنار ارتش یمن اولین گروه از رزمندگان بسیج عمومی را به منظور حمایت از غزه و آزادی فلسطین، تشکیل دهند.
یک جوان یمنی گفت ما داوطلبانه برای یاری رساندن به فلسطین و مبارزه با اسرائیل اعلام آمادگی می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم قلب ما با شماست و با هرچه در توان داریم با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنیم.
مرد یمنی دیگری نیز گفت ما جزئی از محور مقاومت هستیم و آمادگی خود را برای مبارزه اعلام می‌کنیم و از همه رهبران محور مقاومت تشکر می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم ما پشتیبان شما هستیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10437161"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10437161?width=600&height=300"></script></div>
 
آرزوهای کودکان فلسطینی
شبکه تلویزیونی الجزیره، از گروهی از کودکان در نوار غزه درباره آرزوهای شان پرسید دختر خردسال فلسطینی گفت خواسته ما پایان جنگ است، تا بتوانیم به خانه‌ها و مدارسمان بازگردیم.
نوجوان دیگر فلسطینی من یکی از کودکان آواره‌ام، امیدوارم درگیری‌ها متوقف شود، بتوانیم به مدارس بازگردیم، با این شرایط هر کسی که در داخل خانه هایش حضور دارد هم هراسان است، همه خانواده‌ها و همه مردم دلهره دارند.
پسر نوجوان دیگری گفت این وضع کودکان و اهالی غزه است، نه آبی، نه غذایی، نه نوشیدنی، نه گرمایی برای خانه‌ها، وضع زندگی مردم صفره، آب و نان و گرمایی برای زندگی ندارند. این وضع این روز‌های مردم ماست.
نوجوانی دیگر نیز گفت من حمزه معمر هستم، پیامم به جهانیان این است که جنگ را متوقف کنید و زندگی را به شرایط عادی آن بازگردانید، من در نوار غزه زندگی می‌کنم. می‌خواهم جنگ در اینجا متوقف شود. ما شاهد بمباران خانه‌ها و کشتار مردم هستیم و این عذاب آور است.
پسر خردسالی در پاسخ به سئوال خبرنگار که پرسید پیامت به جهانیان چیست؟ گفت می‌خواهیم از شر جنگ خلاص شویم
خبرنگار پرسید چرا؟
چون دردآور است
خبرنگار: می‌خواهی به مدرسه برگردی؟
- آره
خبرنگار: اینکه کنارت نشسته کیه؟
- خواهر منه
دختر نوجوانی نیز افزود پیامم به جهان این است که می‌خواهیم از ما حمایت کنید، ما غذا نداریم، نوشیدنی نداریم، امنیت نداریم، هیچ چیز نداریم، امیدواریم از ما در نوار غزه حمایت کنید.
دختر نوجوانی نیز گفت من به عنوان یکی از فلسطینیان می‌خواهم مشکلات مردم فلسطین و کودکان نوار غزه را برای کودکان جهان عرب بازگو کنم، می‌خوام بگویم زندگی در نوار غزه زندگی نیست بلکه کشتار و ویرانی است، حمایتی دیده نمی‌شود، شاهد کشتار کودکانیم. خواسته ما حمایت‌های بین المللی است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10437132"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10437132?width=600&height=300"></script></div>
 
وداع با شهدای مظلوم فلسطینی
خبرگزاری وفا در حساب کاربری خود در یوتیوب تصاویری از وداع با پیکر شهدای غیرنظامی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیت لاهیا در شمال نوار غزه منتشر کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10437013"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10437013?width=600&height=300"></script></div>
 
وزیر امور خارجه اردن: اردن هرگز توافقنامه آب در برابر انرژی را با رژیم صهیونیستی اجرا نخواهد کرد
نفتالی بنت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به اظهارات ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن درباره خودداری آن کشور از امضای توافقنامه تبادل انرژی و آب با این رژیم واکنش نشان داد.
وبسایت خبری أمد از تل آویو با اعلام این خبر افزود نفتالی بنت در واکنش به اظهارات ایمن الصفدی درباره امضا نکردن توافقنامه تبادل آب و انرژی با اسرائیل گفت اگر اردن می‌خواهد مردم این کشور تشنه بمانند پس این حقشان است.
وی خاطر نشان کرد اسرائیل منابع انرژی مورد نیاز را در اختیار دارد، اما اردن به اندازه کافی آب (آشامیدنی) برای ساکنانش ندارد. «ما آن را نمی‌خواهیم و نیازی هم به آن نداریم».
أیمن الصفدی روز پنجشنبه اعلام کرد در سایه ارتکاب جنایت‌های جنگی ضدبشری رژیم صهیونیستی در نوار غزه معاهدات صلح با این رژیم به اسنادی بی ارزش تبدیل خواهد شد.
وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد رژیم اشغالگر فضای صلح در منطقه را از بین برده است و اردن هرگز توافقنامه تبادل آب و انرژی با این رژیم را امضا نخواهد کرد.
 
 
نخست وزیر هند کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد
نخست وزیر هند ضمن تاکید بر گفتگو و دیپلماسی، کشتار غیر نظامیان را در درگیری‌های اخیر غزه به شدت محکوم کرد.
نارندرا مودی در مراسم افتتاحیه اجلاس صدای جهان جنوب، بر نیاز فوری به اتحاد و همکاری میان جهان جنوب در مواجه با تشدید چالش‌های روزافزون در غرب آسیا تاکید کرد.
نخست وزیر هند با بیان موضع هند در برابر خشونت و تروریسم، خویشتنداری و اولویت دادن به گفت و گو را به عنوان سنگ بنای حل مناقشه در غزه خواستار شد.
وی گفت همه ما شاهد هستیم که چالش‌های جدیدی از رویداد‌های منطقه غرب آسیا در حال ظهور است.
 
تلاش برای زنده ماندن در غزه
پایگاه خبری غزه الآن در کانال تلگرامی خود تصاویری منتشر کرد که نشان می‌دهد پرستار کودک فلسطینی را که روی زمین در گوشه‌ای از بیمارستان اندونزی بستری شده است، درمان می‌کند. این نوع درمان نتیجه محاصره این بیمارستان با تانک‌ها و بولدوزر‌های اشغالگران کودک کش صهیونیستی است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436912"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436912?width=600&height=300"></script></div>
 
بازداشت یک بانوی مسن فلسطینی که توان راه رفتن ندارد
نسخه عربی شبکه تی آر تی در کانال تلگرامی خود با انتشار این تصاویر نوشت تصاویر باورنکردنی از اقدام روز گذشته نظامیان اشغالگر صهیونیست به بازداشت بانوی مسن فلسطینی در شهر الخلیل که توان راه رفتن ندارد. به گفته منابع محلی، او مادر شهید عبدالقادر القواسمه یکی از مجریان عملیات «حاجز النفق» نزدیک بیت لحم است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436881"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436881?width=600&height=300"></script></div>
 
ناله‌های جانسوز مادر فلسطینی در فراغ کودک ۱۰ ساله خود
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس تصاویری از مادر عبدالله المقادمه، کودک ده ساله فلسطینی، منتشر کرد که در بمباران منزلش در اردوگاه النصیرات به شهادت رسید. مادر با گریه می‌گوید او فقط ده سال داشت؛ گناهش چه بود؟
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436868"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436868?width=600&height=300"></script></div>
 
ورود فرمانده سنتکام به فلسطین اشغالی
کانال تلگرامی یونیوز نوشت مایکل اریک کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، برای دیدار با سران رژیم اشغالگر و گفت و گو درباره جنگ غزه و تحولات در مرز‌های شمالی با لبنان، وارد فلسطین اشغالی شد.سازمان عفو بین الملل اجازه دهید کودکان غزه بزرگ شوند
 
حمله به خانیونس و شهادت سه فلسطینی
شبکه خبری قدس در کانال تلگرامی خود با انتشار این تصاویر نوشت درپی حملات هوایی اشغالگران صهیونیست به خانه خانواده قهوه چی در بنی سهیلا در شرق خانیونس ۳ فلسطینی شهید و تعدادی زخمی شدند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436841"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436841?width=600&height=300"></script></div>
 
انتشار تصاویر حمله به پایگاه آمریکایی حریر در عراق
شبکه العهد در کانال تلگرامی خود با انتشار این تصاویر نوشت: تصاویر اولیه از بمباران پایگاه آمریکایی حریر به دست نیروهای مقاومت اسلامی عراق منتشر شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436817"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436817?width=600&height=300"></script></div>
 
افزایش احساسات همسو با فلسطینیان در سراسر جهان 
شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد مردم در سراسر جهان راهپیمایی‌های تازه‌ای را در حمایت از فلسطینیان و محکومیت خشونت‌های رژیم صهیونیستی در غزه برگزار می‌کنند.
در واشنگتن پلیس با معترضان مقابل مقر حزبی دموکرات‌ها درگیر شد. معترضان خواهان پایان یافتن جنگ و نسل کشی اسرائیل در غزه هستند. پلیس معترضان را متفرق و برخی را نیز بازداشت کرد.
در سانفرانسیسکو هم صد‌ها معترض مسیر ورود به نشست اپک را مسدود کردند و مانع از آن شدند که شرکت کنندگان به محل آن وارد شوند.
در لندن هم معترضان مقابل مجلس تجمع کردند و خواهان حمایت نمایندگان از آتش بس شدند.
در امان نیز به دنبال تجمع صد‌ها معترض اطراف سفارت آمریکا، تلاش‌هایی در تقویت تدابیر امنیتی محوطه اطراف آن صورت گرفت. معترضان حمایت واشنگتن از اسرائیل و حمله آن به بیمارستان الشفاء را محکوم کردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436803"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436803?width=600&height=300"></script></div>
 
دو سوم پاکستانی ها آمریکا را عامل تداوم جنایات رژیم صهیونیستی می دانند
در نظرسنجی موسسه گالوپ در پاکستان بیش از ۶۷ درصد شرکت کنندگان نقش آمریکا را در جنگ غزه منفی و این کشور را عامل تداوم جنایات رژیم صهیونیستی می دانند.
در این نظرسنجی که به تازگی از سوی گالوپ پاکستان در یک جامعه آماری متنوع از هرچهار ایالت پاکستان و سایر مناطق این کشور انجام شد، احساسات مردم مسلمان پاکستان درباره جنگ جاری بین اسرائیل مورد بررسی قرار گرفت.
براساس نتایج این نظرسنجی بزرگ ۹۱ درصد مردم پاکستان از مردم غزه در جنگ با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. ۶۶ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقند که فلسطینی‌ها در جنگ با این رژیم به پیروزی خواهند رسید.
در نتایج این نظر سنجی آمده است ۳ نفر از هر ۱۰ پاکستانی (۳۱٪ درصد شرگت کنندگان) به سیاست کشور خود درباره جنگ غزه نگاه مثبتی ندارند.
گفتنی است برگزاری هزاران اجتماع کوچک و بزرگ در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات جنگی و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در شهر‌های مختلف پاکستان در یک ماه گذشته کاملا بیانگر همبستگی مسلمانان این کشور با فلسطینی‌ها و حمایت آن‌ها از مقاومت حماس برای آزادی قدس است.
 
 
شکایت هواداران فلسطینی از مقامات ایالت فلوریدا 
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این شکایت به دنبال اقدام مقامات فلوریدا در ممنوع کردن فعالیت گروه‌های هوادار فلسطینیان در محوطه دانشگاه این ایالت، در اعتراض به خشونت‌های اسرائیل در غزه صورت گرفته است. این گروه دانشجویی هوادار فلسطینیان از حمایت اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا برخوردار است. این اتحادیه درصدد است این ممنوعیت را برای گروه "دانشجویان هوادار عدالت در فلسطین" لغو کند. این گروه تجمع‌های اعتراضی را در دانشگاه‌های آمریکا سازماندهی کرده است. در این شکواییه آمده است این ممنوعیت نقض آزادی بیان دانشجویان است.
دانشگاه‌های آمریکا از شروع حملات اسرائیل به غزه در هفتم اکتبر، شاهد تجمعات بی شمار در حمایت از فلسطینیان بوده‌اند. شماری از دانشگاه‌های آمریکا از جمله کلمبیا و جورج واشنگتن هم پیش از این فعالیت‌های حمایت از فلسطینیان را ممنوع کرده بودند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436701"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436701?width=600&height=300"></script></div>
 
کودک خردسال فلسطینی قدرت خود را به رخ نظامیان صهیونیستی کشید
شبکه تلویزیونی العالم، تصویری از یک کودک فلسطینی را منتشر کرد که در حالی که پرچم فلسطین را در دست دارد، مقابل نظامیان صهیونیست راه می‌رود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436626"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436626?width=600&height=300"></script></div>
 
تیراندازی مبارزان فلسطینی به سوی اشغالگران در جنین
کانال تلگرامی شبکه خبری القسطل تصاویری از تیراندازی اعضای مقاومت به سمت اشغالگران در ورودی شهرک الیامون در غرب جنین منتشر کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436617"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436617?width=600&height=300"></script></div>
 
بیمارستان الشفا رفته رفته به گورستان بیماران و نوزادان تبدیل می‌شود
رژیم صهیونیستی با بمباران مداوم مراکز درمانی و بیمارستان‌های نوار غزه؛ فاجعه انسانی بزرگی را در حال رقم زدن است.
مجتمع پزشکی الشفا از جمله مراکز درمانی است که با آغاز دور جدید حملات و بمباران رژیم صهیونیستی به تهدیدی برای زندگی افراد داخل آن تبدیل شده است.
به دلیل تمام شدن سوخت عملا این بیمارستان غیرفعال شده و هزاران نفر از جمله ۶۵۰ بیمار و ۵۰۰ کارمند بهداشتی در محوطه بیمارستان الشفاء محاصره شده‌اند و نظامیان صهیونیست به حملات علیه آن‌ها ادامه می‌دهند.
نوزادان تازه متولد شده در پتو پیچیده شده و پس از بیرون آمدن از انکوباتور‌ها روی تخت به ردیف قرار داده شده‌اند، این تصویر تعیین کننده‌ای است که محاصره بیمارستان‌های نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.
«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت تاکنون دستکم ۳۲ بیمار از جمله نوزادان نارس، در بیمارستان الشفا به شهادت رسیده‌اند و این مرکز درمانی عملا به گورستانی برای نوزادان تبدیل شده است.
«احمد المخلالتی»، پزشک شاغل در این بیمارستان نیز گفت ما انتظار داریم روز به روز تعداد بیشتری از این نوزادان را از دست بدهیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436591"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436591?width=600&height=300"></script></div>
 
وزیر دفاع ملی ترکیه: حملات وحشیانه به غزه جنایت جنگی است
به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، یاشار گولر در نشست کمیسیون طرح و بودجه مجلس این کشور گفت ما بر ضرورت توقف حملات به غیرنظامیان غزه و اعلام فوری آتش بس تاکید می‌کنیم.
وزیر دفاع ملی ترکیه افزود نقض فاحش موازین حقوق بین الملل، حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مقدس و اردوگاه‌های پناهجویان، کشتار کودکان و زنان جنایت جنگی است و به هیچوجه قابل قبول نیست.
 
بیرون آوردن یک دختربچه فلسطینی از زیر آوار 
کانال تلگرام عین علی فلسطین، تصاویری از تلاش امدادگران فلسطینی برای بیرون آوردن دختربچه فلسطینی از زیر آوار خانه‌اش پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی منتشر کرد.
در این تصاویر نیرو‌های امداد و نجات به وی می‌گویند ما برای بیرون کشیدن تو از زیر آوار آمده ایم نگران نباش!
دختربچه فلسطینی وقتی که نیرو‌های امداد و نجات را مشاهده می‌کند می‌گوید خانواده‌ام زنده هستند؟ مادرم کجاست؟ لطفا با سرعت و هرچه زودتر مرا بیرون بکشید پاهایم زیر آوار دارد له می‌شود و به شدت درد می‌کند.
امدادگران ابتدا تشکی که این دختر بچه روی آن خوابیده بود را از زیرش بیرون می‌کشند تا بتوانند با کندن زمین وی را از زیر بتن‌های ریخته شده بر روی بدنش نجات دهند و از زیر آوار بیرون بکشند. دختر بچه به نیرو‌های امداد و نجات می‌گوید لطفا خانواده ام را نیز نجات دهید. سپس به آن‌ها می‌گوید چه کار دارید می‌کنید آن‌ها به او می‌گویند این تشک را از زیر تو بیرون می‌کشیم تا بتوانیم تو را نیز از زیر آوار بیرون بیاوریم. یکی از نیرو‌های امداد نجات به وی می‌گوید اسمت چیست؟ او می‌گوید مونا. سپس می‌گوید دستم به شدت درد می‌کند. سپس یکی از نیرو‌های امداد و نجات برای آرام کردن وی با او صحبت می‌کند و به او می‌گوید مونا دخترم نگران نباش! او گریه کنان می‌گوید کمک کنید. در نهایت نیرو‌های امداد و نجات برای بیرون آوردنش از زیر بتن‌های ریخته شده بر روی بدن کوچکش تلاش کرده و او را بیرون می‌آورند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436452"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436452?width=600&height=300"></script></div>
 
وداع با فرمانده شهید اردوگاه جنین
فلسطین پست در کانال تلگرامی خود تصاویری از وداع با شهید بهاء لحلوح یکی از فرماندهان گردان جنین منتشر کرد که شب گذشته در حین حملات اشغالگران صهیونیست به اردوگاه جنین به شهادت رسید؛ منتشر کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436422"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436422?width=600&height=300"></script></div>
 
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: خشونت علیه غزه باید متوقف شود
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای درباره سفر خود به غرب آسیا افزود خشونت‌ها علیه ساکنان نوار غزه و کرانه باختری باید متوقف شود.
«ولکر تورک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی غیر رسمی به کشور‌ها درباره سفر خود به خاورمیانه گفت آتش خشونت در سرزمین اشغالی فلسطین؛ هم در غزه و کرانه باختری؛ به راه افتاده است و با توجه به بزرگی چالش‌ها، به نظرم مهم است که این جلسه توجیهی غیررسمی را پس از مأموریت هفته گذشته خود در مصر و اردن ارائه و توصیه‌های خود را ارائه دهم. من از هر دو کشور برای تسهیل دیدار من سپاسگزارم.
این مقام شورای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد من از رفح و العریش دیدن کردم، جایی که زخم‌های وحشتناک بسیاری از بیماران در بیمارستان، از جمله کودکان متعدد، بر من وارد شد.
وی تاکید کرد مردم غزه که سال‌ها در پشت حصار‌های سیم خاردار به طور گسترده فقیر شده‌اند، در حال تحمل بمباران‌ هوایی اسرائیل با شدتی وحشتناک هستند که در این قرن به‌ندرت تجربه شده است.
براساس آمار وزارت بهداشت غزه، از هر ۵۷ نفر ساکن نوار غزه، یک نفر در ۵ هفته گذشته به شهادت رسیده و یا زخمی شده است، بیش از ۱۱ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از آن‌ها کودک بودند.
در گزارش ولکر تورک آمده است: در معدود بیمارستان‌هایی که هنوز کار می‌کنند، پزشکان با استفاده از تلفن‌های همراه برای نور، کودکانی را که فریاد می‌کشند، بدون بیهوشی عمل می‌کنند، سازمان جهانی بهداشت دستکم ۱۳۷ حمله به مراقبت‌های بهداشتی در غزه را ثبت کرده و بویژه در روز‌های اخیر تأثیر شدیدی بر بیمارستان الشفاء داشته است، جایی که نوزادان نارس به دلیل قطع برق، اکسیژن و آب جان خود را از دست می‌دهند.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد پیشنهاد‌های فعلی برای به‌ اصطلاح «منطقه امن» غیرقابل دفاع است؛ این منطقه برای تعداد افراد نیازمند نه امن و نه امکان‎پذیر است. 
این مقام سازمان ملل تاکید کرد هیچ کس فراتر از قانون نیست؛ حملات به غیرنظامیان یا اماکن غیرنظامی محافظت شده؛ بیمارستان‌ها، مدارس، بازار‌ها و نانوایی‌ها که یک راه نجات را تشکیل می‌دهند - ممنوع است.
«تورک» گفت: این بحران فراتر از غزه است؛ من عمیقا نگران تشدید خشونت و تبعیض شدید علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی هستم، به نظر من، این یک وضع بالقوه انفجاری ایجاد می‌کند و من می‌خواهم واضح بگویم: ما بسیار فراتر از سطح هشدار اولیه هستیم، من بلندترین زنگ خطر ممکن را درباره کرانه باختری اشغالی به صدا در می‌آورم.
 
 
پاکستان اقدامات نظامی علیه بیمارستان اردن در غزه را محکوم کرد
پاکستان بمباران اطراف بیمارستان صحرایی اردن در غزه از سوی رژیم صهیونیستی و تداوم تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان را به شدت محکوم کرد.
ممتاز زهرا بلوچ" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت ما بمباران نیروهای اشغالگر را در اطراف بیمارستان صحرایی اردن در غزه که به زخمی شدن هفت نفر از کادر درمانی منجر شد به شدت محکوم می کنیم.
وی افزود این حمله غیرانسانی جدیدترین حمله از تهاجم وحشیانه و جنایات جنگی اسرائیل به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه است که کاملا قوانین بین‌المللی و انسانی را نقض می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد اسلام آباد تحقیقات کامل درباره این حادثه وحشیانه و سایر حملات به مراکز درمانی در غزه و پاسخگو کردن نیروهای اشغالگر را به خاطر جنایات جنگی انجام شده در سرزمین های اشغالی فلسطین خواهان است.
ممتاز زهرا بلوچ گفت جامعه بین‌المللی باید هرچه سریع تر برای پایان دادن به جنایات در غزه و آتش‌بس فوری در راستای حفاظت از جان غیرنظامیان و زیرساخت‌های درمانی مداخله کند.
گفتنی است در ادامه محکومت های جنایات جنگی اسرائیل مردم پاکستان قرار است فردا و پس فردا نیز در بسیاری از شهرهای این کشور از جمله لاهور همایش میلیونی حمایت از فلسطینی برگزار خواهند کرد.
 
پیدا شدن یک جنازه ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان الشفا
کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد ارتش اسرائیل اعلام کرد یک جنازه نظامی زن اسرائیلی که در غزه به اسارت در آمده بود، در ساختمانی نزدیک بیمارستان شفای غزه پیدا و به سرزمین‌های اشغالی منتقل شد. این در حالی است که کانال تلگرامی عرب ۴۸ درباره این خبر نوشت: ارتش اسرائیل جنازه سرباز زنی را که در حملات هوایی به غزه کشته شده بود، به اسرائیل بازگرداند.
 
تصاویری از منطقه الرضوان در شمال غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویری از ساختمان‌های ویران و خسارت‌های وارد شده به منطقه الرضوان در شمال غزه، در پی بمباران رژیم اشغالگر منتشر کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436328"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436328?width=600&height=300"></script></div>
 
کمبود شدید امکانات و تجهیزات پزشکی در غزه 
کمبود شدید امکانات و تجهیزات پزشکی شرایط بسیار دشواری را در بیمارستان‌ها و مراکز طبی نوار غزه ایجاد کرده است، به طوری که بخش‌های مختلف را با هم ادغام می‌کنند تا اکسیژن لازم به بیماران و نوازدان برسد.
مجری شبکه تلویزیونی الجزیره افزود حسام ابوصفیه مدیر بخش کودکان در مرکز طبی "کمال عدوان" در شمال نوار غزه می‌گوید این مرکز طبی با مشکلات زیادی مواجه است و به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی فشار بسیار زیادی بر بخش‌های مختلف آن وارد شده است، به طوریکه این مرکز طبی مجبور شده است بخش مراقبت‌های ویژه را با بخش نگهداری کودکان و نوزادان ادغام کند.
حسام ابوصفیه گفت در سایه کمبود شدید تجهیزات مجبور شدیم بخش مراقبت‌های ویژه را با بخش نگهداری کودکان و نوزادان ادغام کنیم. بخش نگهداری کودکان شامل نگهداری نوزادانی است که تازه متولد شده اند. البته این دو بخش تنها بخش‌هایی هستند که در شمال نوار غزه فعال هستند؛ زیرا اکثر بیمارستان‌های وزارت بهداشت فلسطین از خدمت رسانی به شهروندان خارج شده است و قادر به خدمت رسانی نیستند. فشار زیادی بر این دو بخش این مرکز طبی وارد می‌شود؛ زیرا (بیماران و مادران جهت زایمان) از همه نوار غزه به سمت این مرکز مراجعه می‌کنند، زیرا این مرکز طبی تنها روزنه نجات کودکان و نوزادان است. ما مجبور هستیم دو یا سه کودک را بر روی یک تخت ویژه نوزادان قرار دهیم و این از نظر بهداشتی کار درستی نیست، اما نیاز موجود و کمبود تخت ما را مجبور می‌کند این کار را انجام بدهیم. ما از موتور‌های کم حجم و با قدرت کم استفاده می‌کنیم تا اکسیژن مورد نیاز دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تخت‌های ویژه نوزادان را به طور موقت فراهم نماییم همچنین به طور متناوب انرژی یک بخش را به مدت یک تا دو ساعت فراهم می‌کنیم و پنج ساعت آن را قطع می‌کنیم تا به بخش‌های دیگری برسانیم.
مادر یکی از نوزادان بیمار در غزه گفت ما مجبور شدیم به این مرکز طبی کودکان مراجعه کنیم؛ زیرا همه بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه یا قادر به خدمت رسانی نیستند یا پر هستند و ظرفیت برای بستری ندارند و همواره برق نیز قطع می‌شود جان فرزندم در خطر است. ما به کمک‌های فوری نیازداریم لطفا به فرزندم کمک کنید خداوند به ما رحم کند و به خیر بگذراند. به خدا قسم هیچکس مانند ما زندگی نمی‌کند شرایط بسیار بدی داریم. سختی‌ها و دشواری‌های ترسی که ما تحربه می‌کنیم هیچ کس تجربه نکرده است. بر ما رحم کنید و کمکمان کنید. علت بیماری فرزند نوزادم هم بمب‌های فسفری استفاده شده و ویروس‌های موجود است و باعث شده است که پسر نوزادم اسهال و استفراغ بگیرد و سپس به بسته شدن روده‌ها گرفتار شود و یک عمل جراحی بر روی او انجام شد تاکنون شرایط حیاتی او بین زندگی و مرگ است. فرزندم چند دقیقه پیش فوت کرد و علایم حیاتی او از بین رفت، اما بار دیگر خداوند او را برای من زنده کرد و هم اکنون در این شرایط بین زندگی و مرگ قرار دارد. ما در رعب و وحشتی به سر می‌بریم که هیچ کس آن را تجریه نکرده است به ما کمک کنید.‌ای مردم هیچ کس در کنار ما نیست و از ما حمایت نمی‌کند ما چه کار کنیم؟ من به جامعه بین الملل چه بگویم؟ هیچ کس حتی به ما نگاه هم نمی‌کند! هیچ کس به کودکان ما هم نگاه نمی‌کند! دستمان به دامن‌تان کمک کنید ببینید چه شرایطی را تحمل می‌کنیم کودکان جان خود را از دست می‌دهند و همه کشور‌های جهان نظاره گر هستند مرگ برای ما از هر چیزی نزدیک‌تر شده است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436324"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436324?width=600&height=300"></script></div>
 
لغو جراحی های غیرضروری و آمادگی برای شرایط بحرانی
شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد برخی بیمارستان‌ها در سرزمین‌های اشغالی برای پذیرش زخمی‌های درگیری‌ها در مرزها، جراحی‌های غیر ضروری را لغو کردند.
این شبکه به نقل از رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند برخی بیمارستان‌های شمال فلسطین اشغالی مجبور شدند عملیات جراحی شهرک نشینان را لغو و برخی بخش‌های بیمارستان‌ها را به پذیرش زخمی‌های درگیری‌های مرزی با لبنان اختصاص دهند. در حالی که توپخانه‌های رژیم صهیونیستی حمله به روستا‌های لبنان را ادامه می‌دهند، مقاومت اسلامی نیز در لبنان بیشتر از ۸ موضع نظامیان اشغالگر را هدف قرار داد. مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد تانک‌های مرکاوا را نزدیک پادگان بارانیت، مرکز فرماندهی جوخه الجلیل با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10436305"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10436305?width=600&height=300"></script></div>

 

بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در شهر غزه مانده اند

شبکه الجزیره نت گزارش داد با وجود هشدار‌های زیاد و حملات گسترده و وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر علیه ساکنان غزه، با این حال بیش از هشتصد و ۷ هزار فلسطینی همچنان در خانه‌های خود در شهر غزه و شمال آن ساکن هستند و حاضر به ترک خانه های‌شان نیستند.
اداره آمار مرکزی دولت فلسطین اعلام کرد هشتصد و ۷ هزار فلسطینی همچنان در استان غزه و شمال آن ساکن هستند. این در حالی است که از زمان آغاز تجاوز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه که وارد چهل و دومین روز خود شده است، نزدیک به چهارصد هزار فلسطینی به استان‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه آواره شده اند.
اداره آمار مرکزی فلسطین روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد ساکنان در استان‌های غزه و شمال آن تا شامگاه ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ بیش از ۸۰۰ هزار نفر برآورد شده است که نزدیک به یکصد و پنجاه و دو هزار خانوار، فلسطینی هستند که این آمار از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ساکنانی هستند که قبل از حمله نظامی ارتش اسرائیل به نوار غزه در این مناطق سکونت داشتند.
تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی پس از ترک خانه‌های خود در معرض بمباران جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفتند که سبب شد ده‌ها نفر از آنان در جاده‌ای که (صلاح الدین) رژیم اشغالگر ادعا می‌کرد امن است به شهادت برسند. مناطق جنوب نوار غزه نیز بار‌ها هدف بمباران ارتش اسرائیل قرار گرفت که تلفات و کشتار‌های زیادی برجا گذاشته است.

 

افزایش شهدای اردوگاه نصیرات به ۱۸ نفر

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود در غزه اعلام کرد: تعداد شهدای حملات هوایی رژیم اسرائیل به اردوگاه النصیرات به ۱۸ نفر افزایش یافت. این شبکه افزود: در میان شهدا زنان و کودکان نیز وجود دارند.

 

محبوبیت نتانیاهو به ۲۹ درصد کاهش یافت

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در خبری فوری اعلام کرد: نتایج نظرسنجی که روزنامه صهیونیستی معاریو منتشر کرده نشان می دهد : 50 درصد از اسرائیلی ها بر این باورند که بنی گانتس برای پست نخست وزیری رژیم اسرائیل بهتر است و تنها 29 درصد معتقدند که بنیامین نتانیاهو برای این پست مناسبتر است

 

تبرک جستن فلسطینیان به شهید حافظ قرآن
کانال تلگرامی رادیو صدای الاقصی تصاویری از یک شهید حافظ قرآن ۲۰ ساله را منتشر کرد که وی امام جماعت مسجد بود و پس از شهادت بوی مشک از پیکرش متصاعد می‌شد؛ از اینرو مردم به پیکر او تبرک جستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435621"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435621?width=600&height=300"></script></div>

 

حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

خبرگزاری وفا در حساب کاربری خود در یوتیوب تصاویری از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435818"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435818?width=600&height=300"></script></div>

تجمع در مقابل پارلمان انگلیس در حمایت از فلسطین

خبرگزاری وفا در حساب کاربری خود در یوتیوب تصاویری از تجمع حمایت از فلسطین مقابل پارلمان انگلیس در لندن منتشر کرد. این تجمع هنگام رای گیری در پارلمان انگلیس درخصوص آتش بس در غزه برگزار شد.
شرکت کنندگان در این تجمع پرچم فلسطین را در دست داشتند و با سردادن شعار‌ها و در دست گرفتن پلاکارد‌هایی آتش بس فوری و آزادی غزه را خواستار شدند.
یک شرکت کننده نیز پلاکاردی در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود «قدرت مردم قوی‌تر از مردمی است که در قدرت قرار دارند»

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435828"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435828?width=600&height=300"></script></div>

اعلام آمادگی نیروهای ذخیره گارد یمن

ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی جنگ انصارالله در کانال تلگرامی خود تصاویری از راهپیمایی ۱۰ هزار سرباز از نیرو‌های ذخیره گارد مرزی یمن با عنوان «طوفان الاقصی» به منظور نشان دادن آمادگی برای مقابله با رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435807"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435807?width=600&height=300"></script></div>

تجمع فعالان ضد جنگ در کره جنوبی

گروهی از فعالان امروز، جمعه (۱۷ نوامبر)، در مرکز سئول تجمع کردند و خواستار آتش بس در جنگ اسرائیل-حماس شدند.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد حدود سی فعال دو هزار جفت کفش را که نمادی از قربانیان فلسطینی کشته شده در جنگ فعلی بود، به نمایش گذاشتند و پلاکارد‌هایی با درخواست آتش بس در غزه را با خود حمل کردند و شعار "فلسطینیان را آزاد کنید" سر دادند.
هوانگ سو یونگ، از فعالان کره‌ای گفت ما کفش‌ها را به عنوان نمادی از همه قربانیان (در فلسطین) به نمایش گذاشتیم. ما از طریق این "راهپیمایی کفش"، قویا از دولت اسرائیل می‌خواهیم هر چه سریعتر جنگ را متوقف کند و به این نسل کشی پایان دهد.
عابد، تبعه فلسطینی که ۱۲ سال دارد و در سئول زندگی می‌کند نیز گفت آن‌ها دارند نوزادان و بچه‌ها را می‌کشند. آن‌ها می‌خواهند ما امیدمان را از دست بدهیم. ما انسان هستیم. ما حقوقی داریم. این حق ماست که به ما کمک شود و زندگی کنیم.
بر پلاکارد‌ها شعار‌های "دامن زدن به جنگ اسرائیلی را متوقف کنید" "نسل کشی" و "اشغال را متوقف کنید" دیده می‌شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435755"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435755?width=600&height=300"></script></div>

کودکان قربانیان اصلی این نسل کشی 

خبرگزاری وفا در حساب کاربری خود در یوتیوب تصاویری از انتقال شهدا و مجروحان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه منتشر کرد که بیشترشان کودک هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435685"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435685?width=600&height=300"></script></div>

همچنین شبکه النجباء در کانال تلگرامی خود با انتشار این تصاویری نوشت نه رحم سرشان می‌شود و نه انسانیت ... اشغالگران صهیونیست به هدف قرار دادن کودکان در فلسطین ادامه می‌دهند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435648"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435648?width=600&height=300"></script></div>

اوضاع فاجعه بار بیمارستان اندونزی

خبرگزاری سما در کانال تلگرامی خود تصاویری از اوضاع فاجعه بار بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه به علت ادامه حملات هوایی وحشیانه صهیونیست ها منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435653"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435653?width=600&height=300"></script></div>
جشنواره حمایت از مقاومت در موریتانی

جنبش حماس در کانال تلگرامی خود تصاویری از جشنواره بزرگ حمایت از مقاومت و پایداری ملت فلسطین در موریتانی منتشر کرد. در این جشنواره خالد مشعل رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین از حضور گسترده و پرشور مردم موریتانی در این جشنواره تقدیر کرد و این حضور گسترده را نتیجه باور عمیق آنان به آرمان فلسطین و مسجدالاقصی دانست.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435637"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435637?width=600&height=300"></script></div>

حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا

کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پی حمله رژیم اشغالگر به خانه‌ای در منطقه جبالیا در شمال منطقه غزه، مجروحان این حادثه به بیمارستان اندونزی منتقل شدند.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از برخی منابع خبری نوشت: هواپیما‌های رژیم اشغالگر مقر رادیو نماء در جبالیا را هدف قرار داده، با خاک یکسان کردند. در پی این حمله، چند نفر در ساختمان‌های اطراف رادیو نماء مجروح شدند.به گزارش کانال تلگرامی رادیو الاقصی، در پی بمباران شرق گذرگاه رفح، هفت تن به شهادت رسیدند.

 

حمله رزمندگان مقاومت لبنان به پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی

ستاد تبلیغات جنگ مقاومت اسلامی در کانال تلگرامی خود با انتشار این تصاویر نوشت: رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پایگاه‌های «البیاض»، «هرمون» و «جل العلام»، رژیم صهیونیستی را در مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی هدف قرار دادند و این حملات مستقیم به هدف اصابت کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435617"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435617?width=600&height=300"></script></div>

 

بازیکنان تیم ملی فوتبال الجزایر حامیان همیشگی فلسطین

بخش اطلاع رسانی نظامی گردان‌های القسام در کانال تلگرامی خود با انتشار این تصاویر نوشت هیچ مسابقه‌ای بین تیم ملی فوتبال الجزایر و دیگر کشور‌های جهان برگزار نمی‌شود مگر این که پرچم فلسطین در آن حضور داشته باشد و بازیکنان این تیم آنرا در دست بگیرند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435520"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435520?width=600&height=300"></script></div>

حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد روز جمعه اعلام کرد حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی باعث وارد آمدن خسارات مالی در نزدیکی دمشق شده است.
سانا به نقل از منابع نظامی اعلام کرد حدود ساعت دو و بیست و پنج دقیقه بامداد روز جمعه دشمن صهیونیستی از سمت بلندی‌های جولان حمله‌ای هوایی انجام داد و چندین موضع را در اطراف دمشق هدف گرفت. این منبع به اهداف مورد نظر اشاره دقیقی نکرد و صرفاً افزود این حملات خساراتی مادی به بار آورده است.
سانا افزود پدافند هوایی سوریه بسیاری از این موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و نابود کرد.

 

هدف قرار گرفتن یک تانک مرکاوا در شمال فلسطین اشغالی

کانال تلگرامی رادیو صدای الاقصی تصاویری از اقدام نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به هدف قرار دادن یک تانک مرکاوای ارتش صهیونسیتی در اطراف پادگان بیرانیت در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435526"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435526?width=600&height=300"></script></div>

منفجر کردن یک خودروی زرهی در جنین

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در کانال تلگرامی خود تصاویری از منفجر شدن بمب دست ساز جاسازی شده در خودروی زرهی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در ورودی منطقه السیله الحارثیه در غرب جنین منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435530"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435530?width=600&height=300"></script></div>

ممانعت نظامیان رژیم صهیونیستی از امدادرسانی به مجروحان در جنین

کانال تلگرامی الکوفیه گزارش داد مدیر بیمارستان جنین گفت نیروهای رژیم اشغالگر به عمد مانع از فعالیت خودروهای آمبولانس و کادر هلال احمر می‌شوند تا از امدادرسانی به مجروحان در اردوگاه جنین جلوگیری کنند. نیرو‌های رژیم اشغالگر چند امدادگر را داخل بیمارستان ابن سینای جنین بازداشت کردند. کادر درمان بیمارستان ابن سینا در جنین از پذیرش درخواست رژیم اشغالگر برای تخلیه بیمارستان سر باز زدند. این بیمارستان در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی است.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری به نقل از خبرگزاری فلسطین گزارش داد: بر اثر حمله پهپادی ارتش رژیم اشغالگر به اردوگاه جنین سه تن شهید و نه نفر دیگر نیز زخمی شدند.به گزارش خبرگزاری شهاب، بهاء لحلوح یکی از فرماندهان گردان جنین که تحت پیگرد قرار داشت، در یورش گسترده به شهر و اردوگاه جنین به شهادت رسید.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10435545"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057821/10435545?width=600&height=300"></script></div>

 

نظر شما