شناسهٔ خبر: 63523905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظرفیت استقرار ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک فناوری ارومیه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از ظرفیت‌های معطل مانده شهرک صنعتی در آذربایجان‌غربی مربوط به شهرک فناوری بود که با تصویب دولت سیزدهم، کار احداث آن از سر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

ظرفیت استقرار ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک فناوری ارومیه فراهم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،امیر شهسوار افزود: .مساحت این شهرک ۳۲ هکتار است که فاز اول آن عملیاتی شده و هم‌اکنون در حال ارائه زمین به شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی درخصوص استقبال شرکت‌های دانش بنیان از این ظرفیت اظهار کرد: تاکنون ۲۵ شرکت در قالب قرارداد، زمین خود را دریافت کرده‌اند و ۱۲ واحد هم اکنون در حال احداث است.

شهسوار ادامه داد: این زمین‌ها بر اساس اولویت، تناسب نیاز و کارایی طرح‌شان که در سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شده، بر اساس قوانین موجود زمین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۴ شرکت دانش بنیان ثبت شده در استان وجود دارد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور در تمامی شهرک‌های صنعتی استان پراکنده هستند و شهرک فناوری ارومیه ظرفیت جدید و امکان نوینی برای تولیدکنندگان فراهم کرده است که می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی در این شهرک نبود راه مستقیم بود که برای رفع آن، یک جاده اختصاصی ۲ کیلومتری احداث و این مشکل برطرف شده است.

نظر شما