شناسهٔ خبر: 63513508 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۶ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از شبی که آیت الله خامنه ای تصمیم به برخورد با آیت الله منتظری گرفت

هاشمی رفسنجانی در خاطرات یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۷۶ به سخنرانی آیت الله منتظری درباره مرجعیت و رهبری آیت الله خامنه ای و جلسه ای که شبانه ۲۶ سال پیش در چنین شبی با آیت الله خامنه ای داشته، اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گرارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۷۶ به سخنرانی آیت الله منتظری درباره مرجعیت و رهبری آیت الله خامنه ای و جلسه ای که شبانه ۲۶ سال پیش در چنین شبی با آیت الله خامنه ای داشته، اشاره کرد. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود نوشت: از اذان صبح تا ساعت ده به مطالعه گزارش‌ها و تماشای تلویزیون از ماهواره به خصوص مسائل مربوط به بحران عراق، کنفرانس اقتصادی دوحه قطر و سیل کم سابقه سومالی گذشت. 

گزارش سخنرانی آیت الله حسینعلی منتظری در روز جمعه را دیدم که با صراحت و تندی علیه آیت الله خامنه ای صحبت کرده و از نداشتن صلاحیت مرجعیت و بلکه رهبری و دخالت در امور اجرایی و توسعه تشکیلات پر خرج و فشار روی مخالفان گفته است. به نظر می رسد با اظهارات آقای احمد آذری قمی نوعی هماهنگی دارند و کسانی هستند که هر دو را به صحنه آورده اند.

ظهر محسن آمد و گفت با آقای عبدالله نوری وزیر کشور به این نتیجه رسیده اند که مدیریت شرکت متروی تهران را بپذیرد. مطالبی از ایشان در مورد اقدام‌ جدید آیت الله منتظری علیه رهبری نقل کرد و اظهار نگرانی نمود. فاطی آمد او هم از حرکتی که علیه آیت الله خامنه ای شروع شده و احتمال فتنه می دهد و واقعا هم احتمال فتنه عمیق می رود اظهار نگرانی نمود. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی نوشت: شب میهمان رهبری بودم درباره حرکت خطرناک آیت الله منتظری به دنبال تحرک آقای آذری قمی مذاکره کردیم و لازم دیدیم که نباید بگذارند دامنه فتنه وسعت بگیرد. آخر جلسه آقایان قربانعلی دری نجف آبادی وزیر اطلاعات و آقای علی اصغر میرحجازی آمدند آقای دری گزارش کامل داد و رهبری تاکید کردند که جریان باید خنثی شود...

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما