شناسهٔ خبر: 63511170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسعه استان اردبیل در گرو حمایت از سرمایه‌گذار است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نگاه جزیره‌ای به بخش تولیدی یکی از اساسی‌ترین مشکلات استان بوده و توسعه استان در گرو حمایت از سرمایه‌گذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات قابل حل در سطح استانی است، اظهار کرد: هر دستگاهی که با سرمایه‌گذار در ارتباط است باید کمیته‌ای در جهت حمایت و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران تشکیل شود.

خدادادی با بیان اینکه منشا بسیاری از جرائم، بزهکاری، طلاق، اعتیاد و فقر در جامعه بیکاری است ادامه داد: توسعه استان در گرو حمایت از سرمایه‌گذار است و استاندار اردبیل در سطح ملی اهتمام جدی نسبت به این موضوع دارد اما در سطح میانی مشکلاتی وجود دارد و در برخی موارد مشاهده می‌شود که ادارات با بهانه‌های پیش پا افتاده در تقابل با سرمایه‌گذار و تولیدکننده هستند.

وی با انتقاد از نگاه جزیره‌ای در اردبیل گفت: تولید و سرمایه‌گذاری مبحثی کلان و ملی است که با سیاست کلی نظام در ارتباط و از تاکیدات مقام معظم رهبری است و راهکار برون رفت بسیاری از مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی است.

پیمان‌سپاری ارزی یکی از چالش‌های اصلی سرمایه‌گذاران است

در ادامه این جلسه حسین پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل، پیمان سپاری ارزی یکی از اصلی‌ترین قوانین مخل کسب و کار و از اساسی‌ترین چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و بازرگانان دانست که باعث شده کارت بازرگانی بسیاری از تجار به حالت تعلیق درآمده و مانعی در  مسیر تولید ایجاد کند.

وی با بیان اینکه حواله پول در هر کشوری باید از طریق سیستم بانکی انجام گیرد گفت: وجود موانع در سیستم بانکی کشور در رابطه با این موضوع باعث شده تا تجار و صادرکنندگان از طریق صراف‌ها مبادلات ارزی خود را انجام دهند و همین مسئله باعث شده تا سود بازرگانان بسیار کاهش یابد.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل تصریح کرد: تمام تجارت کشور به علت عدم سیستم مناسب بانکی برای صادرات به‌صورت غیرقانونی و از طریق  قانون صراف دوستدار انجام می‌شود که بر اساس این قانون صراف در کشور مقصد پول صادرکنندگان را به قیمت ارز پول ملی در کشور مبدا پرداخت می‌کند و همین امر سبب شده تا حداکثر سود تولیدکننده بیش از ۴ یا ۵ درصد نباشد.

پایان پیام/

نظر شما