شناسهٔ خبر: 63481585 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

وزیر صنعت:

فعلاً شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری خودرو است

وزیر صنعت با بیان اینکه تشخیص قیمت‌گذاری خودرو فعلاً به‌عهده شورای رقابت است، گفت: در چشم‌انداز تولید خودرو نباید نیازی به قیمت‌گذاری دستوری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی‌آبادی در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در خصوص اقدام خودروسازان مبنی بر الزام متقاضیان به خرید خودروهایی مغایر با محصولات ثبت‌نامی در سامانه یکپارچه خودرو، اعلام کرد: خودروساز مطلقاً حق ندارد خریدار را مجبور به خرید محصول دیگری کند و باید طبق قرارداد عمل کند.

در زمان فعلی ‌تشخیص قیمت‌گذاری خودرو به‌عهده شورای رقابت است. البته طبق درخواست وزارت صنعت و دولت در چشم‌انداز رقابت در تولید خودرو نباید نیازی به قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت باشد. واردات خودرو مانند گذشته تابو نیست و اقداماتی انجام شده تا مردم به نیاز دست یابند و به زودی برنامه‌های تازه دیگری را نیز اعلام خواهیم کرد.

در زمینه خودروی برقی نیز اصلا محدودیت وجود ندارد. زیرا چشم‌انداز دنیا تولید خودروی برقی است. در سطح ملی نیز اصالتاً باید به سمت رفع نیاز حرکت کرد که بیشترین منفعت را داشته باشد.

مردم انتظار بیشتری از خودروسازان داشتند که برآورده نشده است. با توجه به سابقه‌ای که در صنعت خودروسازی وجود داشت، انتظار می‌رفت نسبت به سایرین زودتر به تولید خودروی برقی دست یافت. یکی از راهکارهای مؤثر برای رفع آلودگی هوا و رفع معضل انرژی استفاده از خودروهای برقی است.

ظرفیت قابل توجهی از درآمد در بخش انرژی استفاده می‌شود و این موضوع اقتصاد را به سمت کوچک شدن سوق می‌دهد. به همین دلیل برای توسعه  تشکیل سرمایه در بخش‌های مهم اقتصاد باید سرمایه‌گذاری به نحوی پیش رود که درآمدزا باشد و وضع اقتصاد را بهتر کند. لذا یکی از راه‌ها حرکت به سمت کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری است و برای دستیابی به این مهم باید به سمت استفاده از خودروهای برقی حرکت کرد. اگر خودروسازان به استانداردهای جهانی نرسند از آنها حمایت نمی‌شود. زیرا حمایت مشروط بر این است که در تراز جهانی باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما