شناسهٔ خبر: 63469717 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رتبه نخست صنعت برق در افزایش تولید و فروش

وزیر نیرو گفت: صنعت برق کشور میان همه صنایع در هفت ماه ابتدایی امسال، در رتبه نخست افزایش تولید و فروش قرار گرفت. وزیر نیرو گفت: صنعت برق کشور میان همه صنایع در هفت ماه ابتدایی امسال، در رتبه نخست افزایش تولید و فروش قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، علی اکبر محرابیان امروز در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران اظهار داشت: دیدید جوانان در غزه پوزه اسرائیل را به خاک مالیدند و اکنون جهانیان شاهد چهره واقعی رژیم صهیونیستی که از آستین آمریکا بیرون آمده، هستند. 

 وی خاطرنشان‌کرد: با مقاومت مردم فلسطین و غزه شاهد برملا شدن چهره جنایتکارانه اسرائیل و همچنین صف‌بندی جهان در جبهه حق گرا و کشورهای پیرو کفر و الحاد هستیم.  

وزیر نیرو گفت: حتی در کشورهایی که توجه به حقوق بشر خیلی جدی نیست و بی‌شرمانه از صهیونیست ها حمایت می کنند، شاهدیم مردم با برگزاری تظاهرات بی سابقه چهره فریبکارانه آنان را برملا می کنند که موفقیتی ارزشمند است. 

وی با بیان اینکه تلاش وزارت نیرو از بدو شروع دولت سیزدهم با وجود ناترازی صنعت برق تامین برق پایدار مشترکان بود که برای این موضوع دو استراتژی تعریف شد، گفت: افزایش ظرفیت و توسعه‌هایی که در طول دو سال اخیر رقم خورد و همچنین سیاست‌های مدیریت مصرف از جمله دو استراتژی وزارت نیرو در این حوزه بود.  

وزیر نیرو با اشاره به راهکارهای وزارت نیرو در حوزه مدیریت مصرف برق نیز گفت: با بکارگیری از این دو استراتژی تلاش ما این بود که ناترازی‌ها را کم اثر کنیم و در زمان منطقی این ناترازی‌ها بطور کامل برطرف شود.  

محرابیان با اشاره به مقایسه مصرف برق در بخش خانگی و صنعت در تابستان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ گفت: در تابستان ۱۴۰۰ با توجه به ناترازی قابل توجه در این صنعت شاهد عدم تامین برق در این بخش بودیم. بطوریکه از ۲۹ اردیبهشت تا ۳۱ شهریور ماه خاموشی‌هایی در کشور اتفاق افتاد که از یک نوبت شروع و تا سه نوبت در روز ادامه پیدا کرد.  

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس برای ۷ ماه اول سال جاری، بالاترین رشد تولید و فروش در صنعت برق کشور در میان کل صنایع بوده است. 

به گفته این مقام مسئول اگر میزان مصرف در بخش خانگی را مورد بررسی قرار دهیم در سال ۱۴۰۰ خاموشی‌ها از ۲۹ اردیبهشت شد و از یک بار قطعی برق به ۳ دفعه رسید اما در سال ۱۴۰۲ با وجود گرمای بی سابقه در بخش خانگی محدودیتی وجود نداشت. 

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ در بخش خانگی ۴۸ میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف شد اما در سال ۱۴۰۲ هر چند که با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه بودیم اما هیچگونه محدودیت خاموشی به بخش خانگی اعمال نشد و اگر قرار بود با روش‌های سابق تامین برق صورت بگیرد می‌بایست ۲۰ درصد رشد مصرف خانگی را شاهد بودیم که با اعمال سیاست‌ها و تجربه خوب پاداش صرفه جویی نه تنها شاهد رشد مصرف نبودیم بلکه برای اولین بار شاهد کاهش مصرف برق نیز بودیم.  

محرابیان تصریح‌کرد: در صنعت میلگرد، معادل پنج ماه تولید میلگرد کشور موجودی تا پایان شهریور بود؛ این حاکی از آن است که صنایع انرژی با روش‌های مدیریت مصرف و افزایش مصرف در ساعت های غیر پیک توانستند برنامه‌های تولید خود را اجرا کنند و شاهد رشد بخش تولید بودیم. 

وی ادامه‌داد: در طرح پاداش صرفه جویی مصرف برق بیش از ۴۰ درصد مردم با وجود گرما، کاهش مصرف داشتند و در شامل دریافت پاداش شدند که از این بابت باید از مردم تقدیر کنیم. 

وزیر نیرو افزود: در صنعت برق، از صنعتی دانش بنیان برخورداریم. بهره گیری از ظرفیت‌های نخبگانی و دانشگاهی شرایط خوبی را برای صنعت برق ایجاد کرده که در جشنواره فن‌بازار از ایده‌ها حمایت خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما