شناسهٔ خبر: 63409856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تا یک روز مانده به پایان ثبت نام‌ها صورت گرفت

افزایش داوطلبان مجلس خبرگان استان سمنان به ۴ نفر

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان شمار داوطلبان ثبت‌نامی مجلس خبرگان رهبری در این استان را چهار نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

حسین شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان سمنان دارای یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

وی با اشاره به امکان ثبت‌نام داوطلبان در فرمانداری ، وزارت کشور، ستاد انتخابات قم افزود: دو نفر از ثبت‌نامی‌های این استان با مراجعه به فرمانداری سمنان ثبت‌نام کردند و دو داوطلب دیگر نیز از طریق فرمانداری قم ثبت‌نام کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه داوطلبان کاندیداتوری مجلس خبرگان تا پایان امروز ۲۰ آباد می‌توانند نسبت به نام‌نویسی در انتخابات پیش رو اقدام کنند افزود: نام‌نویسی از داوطلبان از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا- ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از روز ۱۴ آبان آغاز و تا ساعت ۱۸ روز ۲۰ آبان ادامه دارد.
داوطلبان این مجلس می توانند برای ثبت نام به فرمانداری های سراسر کشور یا وزارت کشور مراجعه کنند.همچنین در فرمانداری قم و وزارت کشور این امکان وجود دارد که داوطلبان برای حوزه های انتخابیه مختلف و از جمله استان سمنان ثبت نام کنند.

داوطلبان باید سطح چهار حوزه را گذرانده و حداقل ۴۹ سال سن داشته باشند. همچنین داوطلبان در زمان ثبت نام باید اصل شناسنامه عکس‌دار، اصل کارت ملی، اصل مدرک سطح چهار حوزه علمیه، دو قطعه عکس ۴×۶ را به مرکز ثبت نام ارائه دهند همچنین داوطلبان باید شخصا پرسشنامه­ اعلام داوطلبی را تکمیل و ارائه دهند.
گفتنی ست: ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

تا پایان ششمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعداد داوطلبان به ۲۸۷ نفر رسید.

تاکنون ۶۱ درصد ثبت‌نام‌کنندگان سابقه حضور و داوطلبی انتخابات قبلی مجلس خبرگان رهبری را داشته و ۳۹ درصد برای اولین بار ثبت نام کرده‌اند. ۵۴ نفر از مجموع داوطلبان، عضو دوره کنونی مجلس خبرگان رهبری‌اند و ۵۲ درصد هم سابقه ایثارگری دارند.

انتهای پیام

نظر شما