شناسهٔ خبر: 63392763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه ارومیه:

مجامع بین المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی لال شده اند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مجامع بین المللی در مقابل جنایات رژِیم صهیونیستی لال شده اند و قتل عام انسان‌های بی گناه را تماشا می کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه گفت: بزرگان کشورهای اسلامی و مسوولان آنها نیز تنها به تماشای قتل عام زنان و کودکان بی گناه فلسطینی می پردازند و هیچ حرکتی از خود نشان نمی دهند.

وی ادامه داد: سازمان ملل تا کنون حتی یک قطعنامه در این مورد صادر نکرده است؛ این‌ها انسانهای وحشی هستند که تنها به فکر سیر کردن شکم خود بوده و برایشان مهم نیست چقدر انسان بی گناه کشته می شوند.

وی اظهارکرد: تلخ تر از اینها برخی از افراد داخل کشور هستند که رزمندگان حماس و ایران را مقصر می دانند و می گویند چرا حماس حمله کرد و چرا ایران از رزمندگان حماس حمایت می کند و چرا تشویق می کنند رزمندگان حماس حمله کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: درداخل کشور برخی از رسانه ها نیز رزمندگان حماس و ایران را مقصر می دانند در حالیکه خداوند متعال خود می فرماید من خودم به انسانهای مظلوم اجازه داده ام از خود دفاع کنند بنابراین افرادی که حماس و ایران را مقصر می دانند از صهیونیست ها بدتر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر درپی قتل عام رژیم غاصب اسراییل به شهادت رسیده اند و پنج هزار کودک از بین رفته اند و جوامع بین المللی دراین خصوص همچنان سکوت را ترجیح می دهند.

وی به ۲۴ آبان سالروز درگذشت علامه طباطبایی و آغاز هفته کتابخوانی اشاره کرد و افزود: علامه طباطبایی حق بزرگی در انقلاب دارند و تفسیر المیزان او نظیری در دنیا ندارد.

وی اظهارکرد: مساله کتاب و کتابخوانی در دین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است چنان‌که در آیات قرآنی بارها به آن اشاره شده است و خداوند در قرآن به نوشته و قلم قسم می خورد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: دین ما دین علم و دانش است و هیچ دینی پیدا نمی کنید که در آن به قلم سوگند بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به ۲۱ آبان سالروز شهادت سردار حسن تهرانی مقدم اشاره کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار در حین تحقیق و ساخت موشک به شهادت رسید و رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان فرمودند این شهید دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا بود.

وی در خطبه نخست نماز داشتن حسن خلق در خانواده و جامعه را از ویژگی های فرد مسلمان دانست و بر رعایت آن در درکانون خانواده تاکید کرد.

نظر شما