شناسهٔ خبر: 63387601 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی جهان درباره فلسطین

نمایشگاه هنری جهانی «مقاومت می‌کنیم» (نحن نقاوم) با نمایش آثار هنرمندان تجسمی فردا در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی موزه هنر‌های دینی امام علی (ع)، رویداد جهانی «مقاومت می‌کنیم» به پاس مقاومت فداکارانه مردم مظلوم غزه، فردا یکشنبه- ۱۴ آبان ماه- ساعت ۱۷:۳۰ همزمان با اقامه نماز مغرب در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) افتتاح می‌شود.

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی شامل پوستر، کاریکاتور، عکس و تصویر سازی از سراسر جهان، برگزاری نشست‌های هنر مقاومت و رسانه و پخش موشن گرافیک و فیلم‌های کوتاه خبری بخش‌هایی از این رویداد هستند که به همت مدیریت هنر‌های تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

حدود ۸۷۰ اثر شامل پوستر، کاریکاتور، عکس و تصویرسازی به دبیرخانه موزه ارسال شد که پس از بررسی ۱۸۰ اثر انتخاب و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سیدمحسن حسینی مدیر هنر‌های تجسمی و موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از این درباره رویداد جهانی «مقاومت می‌کنیم» بیان کرده بود: با توجه به رویداد‌های اخیر و به منظور پاسداشت مقاومت مردم مظلوم غزه و اقدام شجاعانه آنان در عملیات طوفان االاقصی، فرصتی را فراهم کردیم تا هنرمندان بتوانند دغدغه و نگاهشان درباره این اتفاق بزرگ با زبان هنر به نمایش بگذارند و با ارائه آثار هنری و شاخص در این رویداد حضور داشته باشند.

وی افزود: فراخوان طراحی پوستر با شعار «نحن نقاوم»، «مقاومت می‌کنیم» اعلام شده است و طی این فراخوان تمامی هنرمندان رشته‌های گرافیک، پوستر، کاریکاتور، عکس خبری می‌توانستند تا ۲۷ مهرماه آثار خود را به مدیریت هنر‌های تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارسال کنند.

حسینی بیان کرد: همچنین پوستر‌هایی با حضور بیش از ۴۰ هنرمند در کارگاه‌های حضوری یک روزه موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) و نگارخانه لاله طراحی شده است که بیش از ۵۰۰ اثر هنری در قالب‌های پوستر، کاریکاتور و عکاسی خبری نیز به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیر هنر‌های تجسمی و موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: پس از پایان مهلت مقرر، ۱۳۰ اثر با نظر هیئت داوران انتخاب می‌شود و در نمایشگاه موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) در خیابان، ولی عصر (عج)، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ واقع شده است و این نمایشگاه تا پایان آبان ماه میزبان هنردوستان است.

نظر شما