شناسهٔ خبر: 63385997 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انقلاب در صنعت ارتباطات کشور

فراهم شدن زیرساخت توسعه کشور در نیم قرن آینده

مرحله نخست طرح ملی فیبر نوری خانه ها و کسب و کارها صبح امروز در شهر ساوه به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
فراهم شدن زیرساخت توسعه کشور در نیم قرن آیندهبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح طرح ملی فیبر نوری و آزمایش سرعت FTTH در ساوه گفت: اکنون پوشش شبکه فیبر نوری در کشور چهار میلیون خانوار است که تا پایان سال به هشت میلیون خانوار می رسد.
زارع پور افزود: با استفاده از امکانات فراهم شده، سرویس فیبر نوری سرعت اینترنت تا هزار مگابیت در ثانیه افزایش خواهد یافت و تا ۸۰ برابر سرعت ارتباطات ثابت در کشور است.
او گفت: استفاده از این فناوری برای همه شهرهای کشور تا پایان دولت فراهم خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در قانون هفتم توسعه کشور هم دولت مکلف است با همین فناوری همه ساختمان ها را به شبکه فیبر نوری متصل کند و این توسعه به عنوان زیر ساخت کشور در نیم قرن آینده تلقی می شود.
زارع پور در خصوص توسعه شبکه های ارتباطی در روستاها و تحول در حوزه های مختلف زندگی روستایی هم  گفت: اکنون ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور از طریق اینترنت پرسرعت به شبکه متصل هستند که این عدد در ابتدای دولت، ۸۰ درصد بود.
او افزود: در دوسال گذشته بیش از پنج هزار و ۴۰۰ روستا به شبکه متصل شدند و در استان مرکزی هم ۱۶۰ روستا متصل شدند که روستاهای باقی مانده استان مرکزی تا پایان سال متصل خواهند شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.
زارع پور درباره زیرساخت های انتخابات هم گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات وزیر ارتباطات نخستین بار به عنوان عضو ستاد اجرایی وزارت کشور شده و وظیفه ی تضمین ارتباطات پایدار و با کیفیت را در ایام انتخابات بر عهده دارد و قرارست در این دوره احراز هویت افراد به صورت برخط در همه حوزه های انتخابی انجام شود.
او افزود: براساس قانون باید امسال ۲۰ درصد انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شود و بر همین اساس نقش زیر ساخت ارتباطی بسیار مهم است و با امیدواریم تدابیر ویژه، زمینه های مشارکت و حضور حداکثری مردم را با ارائه ی خدمات با کیفیت فراهم کنیم.
شبکه فیبر نوری پرسرعت و تست Ftth  منازل و کسب و کارهای شهر ساوه به طول ۱۲۰ کیلومتر با سرعتی در حدود هزار مگابیت بر ثانیه امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید که با راه اندازی این خدمت، ۶۷ هزار خانوار شهر ساوه زیر پوشش قرار می گیرند.
<div id="video-display-embed-code_10401063"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4048333/10401063?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما