شناسهٔ خبر: 63375777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه افتتاح شد

ساوه- با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح پنجشنبه در سفر به ساوه، پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه را در این شهرستان افتتاح کرد.

این شرکت با مشارکت شهرداری ساوه پروژه فیبر نوری و تست سرعت FTTH با پوشش ۱۰۰ درصدی در این شهرستان اجرایی کرده است که از زیرساخت تا منزل مشترکین به طور مستقیم متصل می‌شود و سرعت آن ۷۰ الی ۸۰ برابر اینترنتی است که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شبکه فیبر نوری تا منزل یا FTTH فناوری جدیدی است که با استفاده از فیبر نوری، سرویس‌های ارتباطی و سرویس‌های بر بستر دیتا، با سرعت بسیار بالاتر از کابل‌های مسی در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

اینترنت فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعتی از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را با حداکثر کیفیت رقم می‌زند.

این فناوری دارای دو ویژگی منحصر به فرد است، در این فناوری تبادل داده‌ها به صورت لیزری انجام می‌شود از این رو هیچ گونه نویز و یا اختلالی در تبادل داده در این بستر وجود ندارد.

در استفاده از فناوری‌های قدیمی‌تر همچون کابل مسی فاصله کاربر از مرکز مخابراتی یک عامل مهم در تجربه سرعت است اما در این تکنولوژی فاصله از مرکز تأثیری در تجربه سرعت کاربران ندارد.

فناوری فیبر نوری سال‌هاست در کشورهای توسعه یافته جایگزین خطوط مسی قدیمی‌تر شده است، این شرکت نیز به منظور تجربه بهتر کاربران از سرعت و کیفیت کیفیت اینترنت اقدام به گسترش زیرساخت مورد نیاز برای ارائه این سرویس کرده است.

در این نوع از سرویس ارتباط مرکز مخابراتی تا محل سکونت کاربر بر بستر فیبر نوری برقرار شده و اینترنت پرسرعت بر روی این بستر با سرعت ۱۰۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌شود.

عیسی زارع‌پور صبح پنج‌شنبه که به منظور بررسی مسائل مرتبط با این وزارتخانه و افتتاح چند طرح به استان مرکزی سفر کرده است.

در بدو ورود به این شهرستان با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد.

وزیر ارتباطات پس از افتتاح این پروژه ساوه را به مقصد تفرش ترک کرد.

بررسی آخرین وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان‌های تفرش و شازند، حضور در شورای اداری استان و انعقاد تفاهم‌نامه FTTH اراک از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مرکزی است.

نظر شما