شناسهٔ خبر: 63348081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد

بررسی ابعاد حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بررسی ابعاد حادثه تلخ و ناگوار کمپ ترک اعتیاد لنگرود در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

حسین حاتمی عصر امروز سه شنبه ۱۶ آبان ماه در حاشیه بازدید از محل حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انجام تحقیقات جامع برای تهیه و ارائه گزارش کامل در خصوص بررسی ابعاد موضوع، شناسایی مقصرین احتمالی این ماجرا و چگونگی وقوع این اتفاق در دستور کار قرار مجلس شورای اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه گزارش جامعی در این خصوص تهیه و در مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد، گفت: با جمع‌بندی موارد متعدد در سطح شهرستان و استان همچنین بررسی مستنداتی که تاکنون بوده و در نظر گرفتن اقدامات پسین و پیشین در این مجموعه، گزارشی تهیه و در صحن علنی مجلس قرائت و به سازمان‌های ذی‌نفع در سطح کشور و مدیریت کلان کشور ارجاع داده خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه بررسی وضعیت نگهداری در سایر کمپ‌های ترک اعتیاد نیز مورد توجه است، تصریح کرد: باید سازمان بهزیستی کشور، نهادهای متولی و ناظر با هدف پیشگیری و عدم تکرار این حادثه تلخ متمرکز شده و مسئله اعتیاد و نگهداری از معتادان و کمپ‌های نگهداری بازبینی اساسی شود تا شاهد وقوع چنین اتفاق تلخ و ناگوار در کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه چنانچه مشکلات را به صورت زیربنایی نمی‌توانیم حل کنیم حداقل این است که اقدامات پیشگیرانه‌ از باب مسائل تأمینی و ایمنی در سطوح مختلف باید داشته باشیم، تاکید کرد: علاوه بر لحاظ کردن این مسائل در کمپ‌های ترک اعتیاد باید در مراکز متعدد دیگر از جمله در سطح مدارس، مجتمع‌ها و خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی رعایت این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارتخانه‌های مربوطه بایستی با جدیت در این خصوص ورود داشته باشند و قبل از هرگونه اتفاقی اقدامات پیشگیرانه را در ساختار فیزیکی ساختمان‌ها اعم از امکانات اطفاء حریق و سایر حوادث غیر مترقبه لحاظ کنند.

حاتمی با اشاره به اینکه مجلس هم این ظرفیت را ایجاد و کمک می کند تا این موضوع به نحو احسن مدیریت شود، گفت: حادثه تلخ لنگرود تلنگری برای مسئولین، مدیران و متولیان کشور است که رصد دوباره‌ای در موضوعات مشابه داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما