شناسهٔ خبر: 63340428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تذکرات اعضای شورا؛ خشک شدن درختان، ترمیم حقوق کارکنان و تعرفه‌های ورزشی شهر تهران

تهران بزرگ - ایرنا - اعضای شورای شهر تهران نسبت به خشک شدن درختان، ترمیم حقوق کارمندان شهرداری، تعرفه‌های ورزشی شهر و البته موضوع پارک حاشیه‌ای در معابر پایتخت به مدیران شهری تذکر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در تذکر پیش از دستور یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و با اشاره به پارک حاشیه ای خودروها، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که مدیریت شهری باید آنرا به سرانجام برساند بحث پارک حاشیه‌ای است.

وی ادامه داد: مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری موظف شده در سال جاری ۱۲۰ هزار جای پارک را ساماندهی کند اما پس از ۸ ماه هنوز اقدام موثری‌ صورت نگرفته است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: برای اجرای پارک حاشیه ای، شهرداری با دو شرکت قرارداد بسته که یک شرکت اقدام به خرید دوربین، تجهیزات و سیستم‌های کنترل مکانیزه کنترل پارک کرده و شرکت دیگر نیز درحال اجرای مقدمات کار است.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما طبق بررسی‌ها، برخی از افراد فاقد مسئولیت که سایه‌شان هنوز بر روی شهر است جلوی این قراردادها را گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند کار پیش برود.

وی اظهار کرد: با اجرایی نکردن مصوبه پارک حاشیه ای شاهد این هستیم که افرادی تحت عنوان پارکبان به اجحاف اقدام به دریافت مبالغ گزاف و به دور از انتظار از رانندگان برای جای پارک می‌کنند رها بودن شهر و بی‌انضباطی‌ها منجر به از بین رفتن حقوق شهر و شهرداری تهران شده است که نمی‌توان از آن گذشت کرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه نمی‌توان پس از ۸ ماه برای کار ساده و پیش پا افتاده‌ای مانند پارک حاشیه‌ای، بگوییم قراردادها پیش نمی‌رود گفت: البته موارد دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را در جلسات هم‌اندیشی مطرح کنیم و امیدواریم با نظارت و مداخله رئیس شورای شهر این مشکلات حل شود.

همچنین ناصر امانی دیگر عضو شورا با بیان اینکه آلودگی هوا و حفظ درختان تهران برای ما حائز اهمیت است، اظهار کرد: شکایتی توسط منطقه ۱۳ و سازمان بوستانها از پیمانکار بوستان سرخه حصار در هفته پیش مطرح شده بود و ادعا شد که اقدامات این پیمانکار منجر به خشک شدن ۹۵۳ اصله درخت شده است.

وی افزود: پیمانکار گفت که یک سال است این کار را بر عهده گرفته و پرسیدیم که آیا اهلیت دارد یا خیر؛ گفت که از جنگلداری مجوز دارد و از گرید دو برخوردار است. بنده پیگیری کردم و متوجه شدم که در بوستان سرخه حصار، لویزان و چیتگر ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده است.

امانی با بیان اینکه جریمه خشک شدن هر درخت با بن بالا، یک میلیارد تومان است، یادآور شد: دیرزیستی بیولوژیکی، تنک نشدن درختان در سالهای قبل، کوتاهی در نگهداشت، شیوع آفت، کاهش بارندگی و کمبود آب از دلایل خشک شدن بوستان سرخه حصار است.

وی با اعلام اینکه چهار هزار و ۶۵۰ اصله درخت در سرخه حصار، ۷۰ اصله در لویزان و هفت هزار و ۹۸۲ اصله درخت در چیتگر خشک شده اند، گفت: سه هزار و ۱۴۱ اصله درخت در سرخه حصار، ۷۲ اصله درخت در لویزان و ۸۱۲ اصله در چیتگر قطع شده و از شهرداری تهران انتظار داریم که علت قطع درختان، علت آفت زدگی و سایر موارد را در گزارشی به شورا ارائه دهد.

برخی معابر تهران ۱۰ سال رنگ آسفالت ندیده بود

پرویز سروری هم با بیان اینکه با سیاست گذاری های شورای ششم و اهتمام شهرداری تهران از ابتدای دوره شاهد نگاه مناسب برای نهضت آسفالت ریزی بودیم، تصریح کرد: هر سال شاهد روند رو به رشد در این زمینه بودیم. برخی محلات شاید ۱۰ سال رنگ آسفالت را به خود ندیده بودند و با اقدامات محله محور شهرداری و شورا این مهم حاصل شده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سرعت آسفالت ریزی با اجرای علائم ترافیکی تطبیق ندارد،گفت: سرعت آسفالت ریزی بالاست اما در نصب علائم با مشکل روبه رو هستیم. موضوع محدودیت اعتبارات مطرح شده و انتظار داریم کمیسیون برنامه و بودجه، اعتباری را برای این موضوع در نظر بگیرد.

لزوم رعایت تعرفه مصوب بهای خدمات ورزشی

زهرا شمس‌احسان رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران هم در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر عدم رعایت تعرفه مصوب بهای خدمات ورزشی در مجموعه های برون‌سپاری شده اظهار داشت: به استناد بند بیست و ششم (۲۶) ماده هشتادم (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر تهران، به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه و انضباط مالی و حفظ حقوق شهروندان، شهرداری تهران موظف است بهای خدمات مراکز ورزشی وابسته به شهرداری های مناطق ۲۲ گانه، سازمانها و شرکت های وابسته را مطابق تعرفه های مصوب شورای اسلامی شهر تهران از شهروندان دریافت کند و اخذ هرگونه وجهی مازاد بر تعرفه های مصوب تخلف محسوب می شود.

شمس‌احسان ادامه داد: بازدیدهای میدانی از مجموعه های ورزشی توسط کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران حاکی از آن است که در اغلب مجموعه های ورزشی که توسط مناطق ۲۲ گانه، سازمان‌ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران به روش‌های مختلف این مجموعه‌ها به بهره‌بردارها واگذار شده که تعرفه های مصوب را رعایت نمی‌کنند.

رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته بهره برداران، عدم رعایت تعرفه ها را به دلایل مختلفی عنوان می کنند، این علل می‌بایست به صورت اختصاصی در هر مجموعه مورد بررسی قرار گیرد و راهکار مناسبی جهت رفع مشکل اتخاذ شود.

وی گفت: آنچه که مسلم است و مطالبه اعضای شورای اسلامی شهر تهران است، اینکه شهروندان نباید بیش از تعرفه های مصوب مبلغی را پرداخت کنند و باید تعرفه های مصوب در تمامی مجموعه های ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران رعایت شود.

شمس‌احسان گفت: شهردار تهران باید ضمن علل‌یابی رعایت نشدن تعرفه های خدمات ورزشی مصوب شورای اسلامی شهر تهران در مجموعه های برون سپاری شده ترتیبی اتخاذ کنند تا شهروندان صرفا تعرفه های مصوب شورای اسلامی شهر تهران را پرداخت نمایند و از تخلف بهره برداران مجموعه های ورزشی به هر نحو جلوگیری شود؛ همچنین گزارش بررسی ها و راهکارهایی که در هر مجموعه ورزشی به کار گرفته شده، به کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران نیز ارسال شود.

نظر شما