شناسهٔ خبر: 63281072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی را ترک کرد

سپیده قلندری اسفدن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی با حضور در فرودگاه بین المللی شهید کاوه، بیرجند را به سمت تهران ترک کرد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی اسماعیلی-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (۱۳ آبان) با حضور در فرودگاه بین المللی شهید کاوه، بیرجند را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی در برنامه های مختلفی از جمله بازدید از تالار بزرگ شهر بیرجند حضور یافت و قول مساعد داد تا در روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه موضوع تامین اعتبارات آن را با رئیس جمهور در میان بگذارد.

یکی دیگر از برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت در جلسه هم افزایی دستگاه های فرهنگی خراسان جنوبی بود که اسماعیلی در این جلسه از اختصاص بودجه مستقل برای ارتقای شاخص های فرهنگی استان خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان صرفاً برای حمایت از فعالیت های فرهنگی استان اختصاص خواهیم داد تا حوزه فرهنگ از وضعیت فعلی خارج شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جلسه دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و مسجد خراسان جنوبی قول داد تا اعتبار مورد نیاز مراکز فرهنگی و هنری خراسان جنوبی تامین شود.

حضور در اختتامیه هفته فرهنگی استان از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی بود.

اسماعیلی در این مراسم از تهیه برنامه جامعی برای حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی خبر داد و گفت: بودجه‌های مستقلی برای ارتقای کیفیت و تولید محتوا در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و اصحاب قرآنی قرار خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز دوم سفر خود به دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی رفت و از اختصاص بودجه ویژه به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها خبر داد.

افتتاح خانه فرهنگ استان و دستور وزیر ارشاد بر تسریع عملیات احداث مجتمع فرهنگی هنری علامه فرزان بیرجند از دیگر برکات حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان جنوبی بود.

گفتنی است؛ در پایان این سفر دو روزه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مردم بیرجند در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما