شناسهٔ خبر: 63273779 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

از تصمیم‌های پرحاشیه تا دعوای یحیی و جواد

هفته جنجالی سرخابی‌ها در قزوین و تهران

صاحب‌خبر -

  [ شهروند ]  دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته نهم رقابت‌‌های لیگ برتر فوتبال، هفته پرفرازونشیبی را گذراندند. در هفته نهم پرسپولیس با صنعت نفت آبادان به تساوی 2 بر 2 رسید و استقلال در قزوین مقابل شمس‌آذر با همین نتیجه متوقف شد. این بازی‌ها حواشی و نکات قابل توجهی داشت که قرار است در این گزارش به مهم‌ترین اتفاقات پیش آمده بپردازیم.

بلیت گران تاثیر خود را در «آزادی» گذاشت!
شاگردان یحیی گل‌محمدی در ورزشگاه آزادی میزبان صنعت نفت ‌آبادان بودند. یکی از نکات قابل توجه این بازی که در جو ورزشگاه هم کاملا قابل مشاهده بود،‌ کاهش تماشاگران حاضر در ورزشگاه بود که دلیلی جز افزایش قیمت بلیت بازی‌ها ندارد. خیلی از فوتبال‌دوستان به خاطر قیمت بلیت‌ها ترجیح دهند به ورزشگاه نیایند و بازی را از تلویزیون تماشا کنند. باشگاه پرسپولیس به این اتقاق واکنش نشان داد و طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «همان‌طور که گفته شد افزایش قیمت نسبت به بازی‌های قبلی لیگ، مربوط به یک جایگاه بوده است و دیگر بخش‌ها افزایش قیمت نداشتند. از سوی دیگر، فقط ۵۰درصد از بلیت‌فروشی سهم باشگاه پرسپولیس است که هواداران باید بدانند پرسپولیس سهم زیادی از این ۵۰درصد هم ندارد. در حال حاضر، سهم بلیت‌فروشی باشگاه پرسپولیس به تامین هزینه‌های بعضی تجهیزات این ورزشگاه اختصاص می‌یابد که مکلف به آن شده‌ایم تا هواداران پرسپولیس مجوز حضور در ورزشگاه را داشته باشند.»

روایت یک صحنه فوق‌جنجالی!
پرسپولیس تا دقایق پایانی می‌توانست برنده از زمین خارج شود، با نتیجه 2 بر یک از حریف جلو و در آستانه گرفتن جشن پیروزی و صدرنشینی بود، اما حمله‌ای ناگهانی از تیم صنعت نفت آبادان همه معادلات را به‌هم زد. در یک هجوم زردپوشان آبادانی، شاگردان عبدالله ویسی موقعیت گلی جدی و حساس را در محوطه جریمه پرسپولیس داشتند و توپ با اشتباه یکی از بازیکنان پرسپولیس به سمت خط دروازه رفت و از اینجا بود که حاشیه‌ها آغاز شد؛ بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند توپ از تمام خط رد نشده و علی صفایی و کمک‌هایش نباید آن را گل بگیرند، اما پرچم کمک‌داور بالا رفت و صفایی هم تصمیم را تایید کرد. این تصمیم داور اعتراضات زیادی را به دنبال داشت و پرسپولیسی‌ها معتقد بودند قبل از اعلام گل باید خطای هند بازیکنان صنعت نفت گرفته می‌شد که این اتفاق رخ نداد و داور گل شاگردان ویسی را سالم اعلام کرد و بازی با نتیجه 2 بر 2 پایان یافت.

استقلال و جنجال پنالتی‌ها
تیم فوتبال استقلال هم مقابل شمس‌آذر قزوین با جنجال‌های داوری مختلفی مواجه بود. در نیمه اول این بازی و در دقیقه 23 این دیدار، استقلال موفق شد یک پنالتی از حریف خود بگیرد و یامگا هم مثل همیشه موفق شد یک پنالتی دیگر را برای استقلال گل کند و استقلال را در نیمه اول، پیروز به رختکن بفرستد. همچنین در اواخر نیمه اول این بازی هم یک صحنه مشکوک به پنالتی برای شمس‌آذر قزوین وجود داشت که داور در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت.  شمس‌آذر در همان شروع نیمه دوم به گل تساوی دست یافت و موفق شد گلی را که در نیمه اول خورد، جبران کند، اما در ادامه استقلال در دقیقه 60 توسط رمضانی به گل دوم رسید. اشتباه عجیب کریمی و پاس رو به عقب مرگبار او به دروازه‌بان شمس‌آذر، آرمان رمضانی را برابر دروازه خالی قرار داد و این بازیکن نیز به‌راحتی گل دوم را به ثمر رساند. اما در دقیقه 75  و زمانی که تصاویر تلویزیونی قطع شده بود، گودرزی در شلوغی محوطه جریمه گل تساوی تیمش را به ثمر رساند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

دعوای گل‌محمدی و نکونام بالا گرفت!
شروع این بحث و جدل را باید پس از پیروزی استقلال مقابل آلومینیوم اراک جست‌وجو کرد. سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از بازی با آلومینیوم از ناعدالتی‌ها گلایه کرده و گفته بود برخی‌ها چه پول‌هایی که نمی‌گیرند، ولی اشک تمساح می‌ریزند که با واکنش یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، همراه شد. خبرنگاری نظر نکونام را در این مورد جویا شد که گفت: «سعی کردم همیشه به دوستان و هم‌بازی‌های سابقم احترام بگذارم. سال گذشته وقتی با فولاد خوزستان، تیم پرسپولیس را بردیم، دوستان بی‌احترامی کردند که اشتباه کردم جوابی ندادم. این اتفاق باعث شد که الان بی‌احترامی کنند. اگر با من بودند و گفتند آدم‌های بی‌خودی حرف زدند که مشخص است چه کسانی در این فوتبال آدم‌های بی‌خودی هستند. کارنامه من در این فوتبال مشخص است و اگر ایشان (گل‌محمدی) با من بوده است که اصلا در حد من نیست که درباره‌ام صحبت کند.» این صحبت‌ها با واکنش یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، نیز همراه شد. سرمربی سرخ‌ها پس از تساوی تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در واکنش به صحبت‌های جواد نکونام گفت: «شروع‌کننده این مسئله ایشان بودند و من جواب کسی که بلد نیست به بزرگ‌تر خود احترام بگذارد و یاد نگرفته را نمی‌دهم. همین جا موضوع را تمام‌شده می‌دانم. امیدوارم حداقل فوتبالی‌ها و همه مربیان بتوانند یاد بگیرند که احترام بگذارند. این مسئله موضوعی است که باید به آن توجه کرد، چیزی است که در فوتبال ما کمتر به آن پرداخته شده است.»

نظر شما