شناسهٔ خبر: 63244601 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نخستین رویارویی استقلال با شمس‌آذر

نفت‌سوزی تنها راه پرسپولیس

روزنامه جوان

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری پنج بازی استارت می‌خورد و عصر جمعه با برگزاری سه دیدار باقیمانده به پایان می‌رسد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری پنج بازی استارت می‌خورد و عصر جمعه با برگزاری سه دیدار باقیمانده به پایان می‌رسد.
رقابت‌های امروز ساعت ۱۵ با دیدار آلومینیوم – ذوب‌آهن در اراک آغاز می‌شود. سوت بازی شمس‌آذر – استقلال و همچنین تراکتور- نساجی نیز به‌طور همزمان در قزوین و تبریز به صدا در می‌آید. سپاهان، اما ساعت ۱۶:۳۰ برابر ملوان به میدان می‌رود و دست‌آخر نیز پرونده روز نخست هفته نهم بعد از رویارویی پرسپولیس با صنعت نفت آبادان در ساعت ۱۸ بسته می‌شود. در ادامه جمعه هوادار- پیکان ساعت ۱۵ همزمان با مس رفسنجان- فولاد به میدان می‌روند و در آخرین بازی هفته هم استقلال خوزستان ساعت ۱۸ میزبان گل‌گهر سیرجان است.
اندیشه حفظ جایگاه برابر حریف تازه‌وارد
سوت آغاز یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به صدا درمی‌آید، جایی که شمس‌آذر تازه‌وارد برای نخستین بار مقابل استقلال به میدان می‌رود، آن‌هم درست در شرایطی که آبی‌پوشان پایتخت صدر جدول را در اختیار دارند و این بازی را بهترین فرصت جهت مستحکم‌تر کردن جایگاه خود می‌دانند. هرچند که امتیاز گرفتن از تیمی که با استارت لیگ با سه امتیاز منفی در جایگاه دهم (با هفت امتیاز) قرار دارد، آنطور که تصور می‌شود هم ساده نیست و دست‌کم گرفتن شمس‌آذر در قزوین می‌تواند به از دست رفتن جایگاه استقلال در صدر جدول ختم شود، خصوصاً که نکونام به دلیل تصمیم کمیته انضباطی از نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان محروم است و این خود بی‌تردید می‌تواند کار صدرنشین را در قزوین و مقابل تیمی که تعداد گل‌های زده آن هم‌اندازه استقلال است، گره بزند. ضمن اینکه بی‌تردید انگیزه شمس‌آذر برای کسب امتیاز از صدرنشین لیگ کمتر از انگیزه آبی‌پوشان برای مستحکم کردن جایگاهشان نیست. در این میان، اما خط دفاع شکننده حریف قزوینی با ۹ گل خورده، می‌تواند برگ برنده استقلال برای کسب پنجمین برد متوالی در این مصاف خارج از خانه باشد.
تلاش برای بازگشت به صدر
حساس‌ترین دیدار هفته، اما رویارویی پرسپولیس با نفت آبادان در آزادای است. روی کاغذ کسب امتیاز از تیم رده چهاردهم جدول که از هفت بازی گذشته سه باخت، سه مساوی و تنها یک برد کسب کرده نباید کار چندان سختی باشد، آن‌هم برای یاران یحیی و تیم مدافع عنوان قهرمانی، اما گرفتن امتیاز از تیم‌های ویسی به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. مربی که خوب می‌داند چطور انگیزه و روحیه شاگردانش را به‌خصوص در مصاف با تیم‌های بزرگی، چون پرسپولیس بالا ببرد و آن‌ها را مهیای این بازی‌های حساس و کار را برای حریف سخت کند، به‌طوری‌که صراحتاً می‌گوید بازی کردن مقابل پرسپولیس در آزادی مرگ است و این یعنی پرسپولیس باید خود را مهیای دفاعی چندلایه کند و این کار میزبان جهت رسیدن به گل را سخت می‌کند، مخصوصاً برای پرسپولیسی که با وجود ۹ گل زده در هفت بازی، همچنان بزرگ‌ترین ایرادش در خط حمله است و جور مهاجمان را عمدتاً سایر نفرات تیم می‌کشند، اما این تکنیک در مصاف با نفت آبادان می‌تواند ریسک زیادی به دنبال داشته باشد، چراکه از گفته‌های ویسی می‌توان دریافت که او همان اندازه که روی گل نخوردن و کسب حداقل امتیاز برنامه دارد، روی ضدحملات هم حساب ویژه‌ای باز کرده که این مورد آخر می‌تواند کار دست پرسپولیس بدهد و این کار مدافع عنوان قهرمانی را سخت می‌کند، خصوصاً که پرسپولیس در مصاف با ملوان در هفته گذشته نیز دو امتیاز باارزش را از دست داد تا یحیی با اشاره به همین موضوع به اهمیت سه امتیاز پیش‌رو اشاره کند: «هنوز به لحاظ فنی در شرایطی که مدنظر خودم است، نرسیدیم، اما تیم آماده‌ای هستیم که برای کسب سه امتیاز و جبران تساوی هفته قبل به میدان می‌رویم و امیدوارم برابر هواداران با دست پر از زمین بازی خارج شویم. هفته گذشته هفته خوبی برایمان نبود. از لحاظ شکل بازی و کار‌های فنی خوب عمل نکردیم و متأسفانه امتیاز از دست دادیم، اما امروز باید جبران کنیم. هرچند که می‌دانیم کار ساده‌ای برابر نفت نداریم و بازی حساسی به لحاظ جدولی با حریف آبادانی داریم.»
در میان بازی‌های روز نخست هفته نهم، حساسیت بازی سپاهان هم کم از دیدار سرخابی‌های پایتخت نیست. تیمی که نوار پیروزی‌های آن هفته گذشته در قائمشهر و مقابل نساجی پاره شد و حالا بی‌تردید با هدف جبران برابر ملوان به میدان می‌رود، اما باید دید می‌تواند انتقام نساجی را از ملوان دیگر نماینده شمالی لیگ بگیرد یا نه.

نظر شما