شناسهٔ خبر: 63243186 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آغاز هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران

تقابل استقلال صدرنشین و شگفتی‌ساز لیگ در قزوین پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی پیروزی می‌خواهد

تقابل استقلال صدرنشین با شمس‌آذر قزوین و پرسپولیس با نفت آبادان مهم‌ترین بازی‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران هستند

صاحب‌خبر -
 
سرویس ورزشی-
 
دیدارهای هفته نهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. در مهم‌ترین بازی‌های امروز پرسپولیس با نفت آبادان در تهران دیدار می‌کند و استقلال در قزوین مهمان شمس‌آذر است. این دو تیم در شرایطی برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که استقلال صدرنشین است و تیم شمس‌آذر هم با دو برد خارج از خانه با روحیه و انگیزه است. شمس‌آذر 7 امتیازی فصل را با سه امتیاز منفی شروع کرد ولی توانست خود را جمع و جور کند و به رده نهم برساند. استقلال هم بهترین شروع را در تاریخ لیگ برتر با جواد نکونام داشته و تیمی جنگنده و سختکوش است که گل زدن به آن بسیار دشوار است. نکته جالب اینکه شمس‌آذر 10 گل زده دارد و به اندازه استقلال صدرنشین گل زده است اما خط دفاع مستحکمی ندارد و 9 گل دریافت کرده که سه برابر گل‌های خورده استقلال است.
شمس‌آذر اگر امروز در خانه پیروز شود و سومین تیم قدرتمند لیگ را شکست بدهد کار بزرگی انجام داده زیرا پیش از این تراکتور را در تبریز و فولاد را در اهواز شکست داده است.
آلومینیوم اراک- ذوب‌آهن اصفهان
آلومینیوم هفته قبل با شکست مقابل استقلال در رده هفتم جدول با 12 امتیاز باقی ماند ولی ذوب‌آهن با پیروزی مقابل تراکتور 14 امتیازی شد و به رده سوم جدول لیگ صعود کرد. تقابل این دو تیم که بیشتر متکی بر بازیکنان جوان هستند می‌تواند دیدنی باشد. اراکی‌ها می‌خواهند باخت را جبران کنند و ذوبی‌ها به دنبال ادامه روند صعودی هستند در لیگ برتر تاکنون آلومینیوم اراک موفق به شکست ذوب‌آهن نشده و محمد ربیعی دوست ندارد این رکورد تیمش در اراک شکسته شود.
تراکتور تبریز- نساجی مازندران 
دو تیم تقریبا وارد بحران شده‌اند تراکتور دو باخت متوالی دارد و با 12 امتیاز در رده ششم جدول لیگ قرار گرفته و نساجی مازندران هم بعد از دو باخت یک امتیاز از سپاهان گرفت تا با 6 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار داشته باشد. گفته شده مدیران تراکتور به خمز اولتیماتوم داده‌اند اما ظاهرا مدیران نساجی از سیدمهدی رحمتی حمایت کرده‌اند و حالا باید دید در تقابل این دو تیم قرمزپوش لیگ کدام تیم برنده خواهد شد. دو تیم در فصل گذشته هر کدام یک بار توانسته‌اند حریف را شکست بدهند.
سپاهان اصفهان- ملوان بندرانزلی
این بازی برای سپاهانی‌ها یادآور خاطرات تلخی است سپاهان فصل گذشته با مازیار زارع یک مساوی از زردپوشان اصفهانی گرفت و این تیم را از قهرمانی دور کرد تا جام به پرسپولیس برسد و حالا مهدی تارتار و بازیکنان ملوان برای تکرار آن بازی درخشان ملوان کار سخت‌تری خواهند داشت. سپاهان با 14 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را دارد و همراه پرسپولیس دوتیم بدون شکست مسابقات هستند این تیم مدعی به دلیل کم شدن 4 امتیاز انضباطی در حال حاضر با 12 امتیاز روی پله چهارم لیگ ایستاده و ملوان انزلی هم با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده پنجم است. ملوان با 10 گل زده یکی از خط حمله‌های خطرناک لیگ هستند. بنابراین بعید است این مسابقه بدون گل به پایان برسد هر دوتیم مهاجمان زهرداری در اختیار دارند، هرچند ملوان هفته گذشته مقابل پرسپولیس به تساوی رضایت داد و حالا باید به مصاف دومین مدعی لیگ برود.
پرسپولیس – صنعت نفت آبادان
پرسپولیس هفته قبل در مرداب انزلی گرفتار شد و نوار بردهایش را ملوان قطع شد تا صدر را به استقلال تحویل بدهد! از سویی دیگر صنعت نفت آبادان هم با دو تساوی متوالی با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است. پرسپولیس درحضور تماشاگرانش در ورزشگاه آزادی سه امتیاز را می‌خواهد تا از کورس قهرمانی عقب نماند و نفت آبادان هم برای بقا به امتیاز نیاز دارد. احتمالا نفتی‌ها با تاکتیکی دفاعی به مصاف پرسپولیس بروند تا دست خالی از تهران نروند. نفت آبادان با 14 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد و این خط دفاع مقابل پرسپولیس کار سختی دارد.
تقابل این دو تیم قدیمی و ریشه‌دار فوتبال کشورمان می‌تواند جذاب باشد حتی اگر نبردی کاملا برابر نباشد. پرسپولیس بعد از این مسابقه در دور برگشت مسابقات به مصاف استقلال تاجیکستان خواهد رفت تا اولین بازی دور برگشت خود را انجام بدهد. فوتبال آبادان فوتبالی تکنیکی است و به همین دلیل هم به ان لقب برزیل ایران می‌دهند باید دید جوان‌های صنعت نفت می‌توانند یقه پرسپولیس را بگیرند یا نه؟
برنامه کامل دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران به این شرح است:
پنجشنبه 11 آبان
* شمس‌آذر قزوین ................................. استقلال (ساعت 15:30)
* آلومینیوم اراک............................ ذوب‌آهن اصفهان (ساعت ۱۵)
* تراکتور تبریز.......................... نساجی مازندران (ساعت ۱۵:۳۰)
* سپاهان اصفهان....................... ملوان بندرانزلی (ساعت ۱۶:۳۰)
* پرسپولیس................................. صنعت نفت آبادان (ساعت ۱۸)
جمعه 12 آبان
* هوادار..................................................... پیکان تهران (ساعت ۱۵)
* مس رفسنجان................................. فولاد خوزستان (ساعت ۱۵)
* استقلال خوزستان....................... گل‌گهر سیرجان (ساعت ۱۸)

نظر شما