شناسهٔ خبر: 63240959 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

بررسی دلایل برکناری مدیر سازمان زیبا سازی شهرداری تهران؛

مدیر «دست گل» شهرداری چطور ارتقا پیدا می کند؟

سازمان ها و معاونت های شهرداری تهران در تمام ادوار "حیاط خلوت" و "سهم" اعضای شورا و گروه های خاص بوده است. معمولا هر کدام یا چند تن از اعضا از به قدرت رسیدن یک مدیر در این سازمان ها حمایت می کنند. بنابراین این مدیر شهرداری هم در میان اعضای شورای شهر که نزدیک به زاکانی محسوب می شدند؛ طرفداران خاص خود را داشت. حلقه ای از هواداران شهردار تهران در شورای شهر حامی این مدیر پر حاشیه محسوب می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چاپ برعکس پرچم ایران در مهر ماه سال گذشته، چاپ عکس یکی از قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای به جای عکس یک مترجم روی بیلبوردهای شهر در آبان ماه سال قبل، نوشتن «دست گل» به جای «دسته گل» در بنری که مرداد ماه چاپ شد و در تازه‌ترین مورد استفاده از عکس بازیگر نقش سهراب سپهری در یک فیلم به‌جای عکس واقعی این شاعر و استفاده از عکس بدون حجاب فروغ فرخزاد همه و همه بخشی از گاف‌هایی است که در زمان مدیریت رضا صیادی در سازمان زیباسازی شهرداری رخ داده و بارها سوژه فضای مجازی شده است. در نهایت هم چندی پیش مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران طی حکمی از سوی شهردار تهران برکنار و رضا مذهبی بعنوان سرپرست این سازمان منصوب شد.

حامیان خالق بنرها و بیلبوردهای جنجالی شهرداری تهران چه کسانی هستند؟

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سازمان ها و معاونت های شهرداری تهران در تمام ادوار "حیاط خلوت" و "سهم" اعضای شورا و گروه های خاص بوده است. معمولا هر کدام یا چند تن از اعضا  از به قدرت رسیدن یک مدیر در این سازمان ها حمایت می کنند. بنابراین این مدیر شهرداری هم در میان اعضای شورای شهر که نزدیک به زاکانی محسوب می شدند؛ طرفداران خاص خود را داشت. حلقه ای از هواداران شهردار تهران در شورای شهر حامی این مدیر پر حاشیه محسوب می شوند. با یک جستجو درمیان اخبار شورای شهر، مصاحبه های متعدد پرویز سروری (نایب رئیس شورا)، آخوندی، علیرضا نادعلی در حمایت از اقدامات رضا صیادی بیشتر از دیگران به چشم می خورد.

به عنوان مثال؛ علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر در زمانی که انتشار بیلبورد شاعران با عکس بدون حجاب فروغ فرخزاد حاشیه‌ساز شده بود، در مقام دفاع از مدیر عامل سازمان زیباسازی درآمد و گفت: «عکس با حجاب پیدا نکردند عکس با کلاه گذاشتند. او همچنین تولیدات این سازمان را قابل تقدیر دانست و برخی نقدها را «بزرگنمایی» خواند.» 

علاوه بر این عضو شورای شهر، صیادی از حمایت پرویز سروری و محمد آخوندی هم برخوردار بود. این سه عضو شورای شهر پشت مدیر عامل سابق سازمان زیباسازی را خالی نکرده  و همچنان هم خالی نکرده اند. همین امروز هم سخنگوی شورای شهر در واکنش به برکناری رضا صیادی در صفحه اجتماعی خود در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر) نوشت: «صیادی یکی از انتخابهای خوب دکتر زاکانی برای یکی از سازمانهای مهم فرهنگی شهرداری تهران بود. زیباسازی در دوره او چابک، هدفمند، هوشیار، تکلیفمدار، هنر محور، خلاق و مخاطب شناس بود. به‌نوبه خودم قدردان زحمات شبانه‌روزی ایشان و همکارانش در ۲ سال گذشته هستم.» 

برکناری صیادی چندان به مذاق سه هوادار زاکانی خوش نیامد

شنیده می شود؛ برکناری صیادی چندان به مذاق سه هوادار زاکانی خوش نیامده است. حمایت ها و همراهی ها از رئیس سابق زیباسازی شهرداری تهران به شبکه های اجتماعی ختم نشد و به توصیه های علنی و غیر علنی به شهردار تهران رسید تا آنجا که زاکانی در جلسه روز نهم آبان که در صحن شورا حضور پیدا کرده بود مواکنش به برکناری رضا صیادی  به رسانه ها بگوید: «آقای صیادی برکنار نشده است و برنامه ما ارتقاء دادن مدیران است.»

ظاهرا توصیه های اعضا در حاشیه جلسه علنی کارگر شده و شهردار تهران با بیان اینکه به‌زودی حکم جدیدی برای رضا صیادی در مجموعه شهرداری تهران یا در سایر مجموعه‌ها زده خواهد شد تصریح کرد: رفتن آقای صیادی از سازمان زیباسازی شهر تهران به معنای برکناری نیست.

بنابر شنیده های دیده بان ایران؛ «محمدامین توکلی‌زاده» معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران که پیشتر تلاش هایی برای الحاق سازمان "ثروتمند" زیباسازی شهرداری تهران انجام داده و محمدخانی، روابط عمومی شهرداری تهران هم در این جابه جایی نقش ایفا کرده است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما