شناسهٔ خبر: 60033875 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نژاد بهرام، عضو شورای شهر پیشین تهران: در کجای قانون نوشته شده که شهرداری به مسئله حجاب ورود کند؟

یک عضو سابق شورای شهر تهران عنوان کرد: شهرداری براساس ماده 55 قانون شهرداری ها مکلف به انجام وظایف خاصی برای شهر است که مسوولیت ضابط امنیتی و قضایی در آن نیست/ به نظر می‌رسد قانون به حاشیه رانده شده و شهرداری تعریف جدیدی از قانون برای خود نوشته است و مسوولیت همه نهادهای انتظامی و قانون‌گذاری را برعهده گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر پیشین تهران در یادداشتی که در شماره امروز روزنامه آرمان امروز داشته، نوشته است:

شهرداری براساس ماده 55 قانون شهرداری ها مکلف به انجام وظایف خاصی برای شهر است که مسوولیت ضابط امنیتی و قضایی در آن نیست. 

به نظر می‌رسد قانون به حاشیه رانده شده و شهرداری تعریف جدیدی از قانون برای خود نوشته است و مسوولیت همه نهادهای انتظامی و قانون‌گذاری را برعهده گرفته است!

اقدام اخیر شهرداری در ممانعت از ورود شهروندان که نوع پوشش متفاوتی دارند یقینا در حوزه صلاحیت این نهاد نیست ، و بکارگیری نیروی انتظامی و حفاظت مترو برای این اقدام مطمئنا در حوزه اختیارات آن نیست!

براساس مصاحبه شهردار تهران :" مواجهه یگان حفاظت شهرداری با بی‌حجابان‌ در قدم نخست اطلاع رسانی سپس تذکر و سپس ممانعت از ورود به ایستگاه‌های مترو است."

با توجه به این نقش جدید خود ساخته برای شهرداری ظاهر ماده 55 قانون شهرداری ها به حاشیه کشانده شده  و وظایف تعریف شده ، کمتر مورد توجه است 

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما