شناسهٔ خبر: 63207916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

وقوع یک حادثه ریلی دیگر در قطار تهران مشهد

قطار تهران مشهد بین گرمسار و سرخه متوقف شد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

گرچه شرکت راه آهن با انتشار اطلاعیه ای، سرد شدن دیزل زیمنس را دلیل نقص فنی قطار تهران مشهد اعلام کرد اما این توضیحات، توضیح قانع کننده ای برای کارشناسانی که در شبکه های اجتماعی خبرهای شرکت راه آهن و اخبار حوادث ریلی را دنبال می کنند، نبود.

به گزارش تین نیوز، هفتم آبان ماه و در حالی که هنوز بحث سوانح ریلی چند روز اخیر در بین کارشناسان در این شبکه ها داغ بود، خبر حادثه دیگری ( نقص فنی لکوموتیو ) رسانه ای شد.

بیشتر بخوانید: 

خبر، حکایت از توقف 2.5 ساعته قطار تهران مشهد داشت و در توضیح آن عنوان شده بود که قطار تهران مشهد به شماره 330 که از ساعت 16 و 30 دقیقه تهران را به مقصد مشهد ترک کرده بود، ساعت 18 و 40 دقیقه بین گرمسار و سرخه متوقف شد.

در یکی از کانال های تلگرامی از قول یکی از مسافران نقل شده بود که توقف این قطار تا ساعت 21  ادامه داشت و برق قطار کاملا قطع و درهای قطار و سرویس‌ های بهداشتی بسته بود.

به گفته این مسافر پس از حرکت قطار نیز برای مدتی چراغ‌ های قطار روشن نبود و قطار به آهستگی حرکت می‌ کند.

به دنبال وقوع این رخداد، روابط عمومی شرکت راه آهن با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی درباره علت توقف قطار اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده بود که : قطار شماره 330 تهران به مقصد مشهد مقدس مورخ 7 آبان 1402 حوالی ساعت 19 به دلیل نقص فنی لکوموتیو در نزدیکی گرمسار متوقف شد. این قطار پس از رسیدن کشنده امداد تا ایستگاه سمنان هدایت و سپس با لکوموتیو زیمنس جایگزین به سمت مشهد راهی شد.

آن چنان که تسنیم نوشته بود،  محمدرضا چنگانی مدیرکل سیر و حرکت راه آهن نیز در این باره گفت: پس از توقف قطار در حوالی گرمسار بلافاصله قطار با لکوموتیو امداد به ایستگاه سمنان منتقل و از آنجا با لکوموتیو جایگزین راهی مشهد شد.

اما این توضیحات جواب قانع کننده ای برای کارشناسان حاضر در شبکه های اجتماعی نبود و آنان خواستار ریشه یابی علت افزایش حوادث ریلی در یک ماه اخیر شدند.

فهرست حوادث ریلی که اخیرا و در مدت زمان کمتر از دو هفته به وقوع پیوسته به شرح زیر است:

- فرار جرثقیل ریل گذاری شماره 544 به خط سیلو ایستگاه کرج در روز شنبه ششم آبان ماه که منجر به برخورد شدید با واگن مسقف شرکت توکا به شماره 9426460 و تراک موبیل سیلو شد.

- مانورچی راه آهن زاهدان صبح روز چهارشنبه سوم آبان ماه حین مانور بین تامپون جرثقیل ریلی و لکوموتیو در دم جان داد.

- یکشنبه 30 مهر خروج از خط دو لکوموتیو دیگر و خسارات شدید به کشنده های ریلی شد،  حادثه مذکور در ایستگاه مشک آباد ناحیه اراک رخ داد.

- شنبه 29 مهر ماه  قطار مشهد تهران در مسیر به دلیل مشکلی که در لکوموتیو پیش آمد حدود سه ساعت دچار تاخیر شد و قطار تا ایستگاه دامغان پیش رفت اما در ایستگاه دامغان تعویض لکوموتیو انجام شد.

- روز پنج شنبه 27 مهر ماه نیز قطار زنجان مشهد در خروجی ایستگاه قزوین خراب و دیزل زیمنس سرد شد و حدود ۳ ساعت و نیم طول کشید تا دیزل امداد از تاکستان که در حال رفتن به زنجان بود، برگردد و قطار مسافری ادامه سیر دهد!

 

 

نظر شما