شناسهٔ خبر: 63169149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استان اردبیل

جابجایی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سال جاری

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در هفت ماهه اول سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

جابجایی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سال جاریبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت‌های حمل ونقل کالا در اردبیل گفت: بنزین، گندم، گوجه فرنگی، سیمان فله‌ای و کیسه ای، آب معدنی، سیب زمینی و شمش آهن را از مهمترین اقلام جاجبا شده در استان بوده است.
وی همچنین از صدور ۱۸۱ هزار و ۴۱۷ بارنامه در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۱۷۴ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل،۲۲۶ هزار تن کالا در شهرستان پارس‌آباد،۷۵۱ هزار تن کالا در شهرستان نمین،۹۴ هزار تن کالا در شهرستان بیله سوا، ۷۸ هزار تن کالا در شهرستان مشگین شهر،۳۷ هزار تن کالا در شهرستان گرمی،۱۴۰ هزار تن کالا در شهرستان خلخال و ۶۳ هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل افزایش ۱۱ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان نمین یادآور شد و گفت: در هفت اول ماهه سال گذشته ۶۷۶ هزار تن کالا از این شهرستان جابجا شده بود که امسال این رقم به ۷۵۱ هزار تن رسید.
وثوقی از افزایش هفت درصدی صدور بارنامه در شهرستان مشگین شهر خبرداد و افزود: از ابتدای سال جاری هفت هزار و۶۰۰ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شد این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۷ هزار و۱۰۰ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده بود.

نظر شما