شناسهٔ خبر: 63161882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بی‌سابقه‌ترین طوفان انسانی علیه کشتار صهیونیست‌ها در غزه

روزنامه جوان

مردم نقاط مختلف جهان از شرق آسیا تا غرب آتلانتیک که از آغاز کشتار مردم غزه با تظاهرات و تحصن به نسل‌کشی در غزه واکنش نشان دادند، روز شنبه به دنبال جنایت شبانه صهیونیست‌ها در این نقطه، در بی‌سابقه‌ترین و پرشمارترین تظاهرات تاریخ این ملت‌ها به خیابان‌ها ریختند و خواستار توقف جنایات در غزه شدند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مردم نقاط مختلف جهان از شرق آسیا تا غرب آتلانتیک که از آغاز کشتار مردم غزه با تظاهرات و تحصن به نسل‌کشی در غزه واکنش نشان دادند، روز شنبه به دنبال جنایت شبانه صهیونیست‌ها در این نقطه، در بی‌سابقه‌ترین و پرشمارترین تظاهرات تاریخ این ملت‌ها به خیابان‌ها ریختند و خواستار توقف جنایات در غزه شدند.
تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در غزه و کشتاری که جمعه شب در این باریکه به راه انداختند، به منزله قوه محرکی برای آزادیخواهان جهان بود تا خشم خود را هر چه بیشتر از جنایات اشغالگران ابراز کنند. هزاران نفر دیروز در خیابان‌های لندن در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات برپا کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت، این تظاهرات به دنبال اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه عملیات‌های زمینی برگزار شد. معترضان به جنایات صهیونیست‌ها نوشته‌هایی را با مضمون «غزه، قتل‌عام را متوقف کنید» و «فلسطین را آزاد کنید، به اشغالگری اسرائیل پایان دهید» با خود حمل می‌کردند و شعار می‌دادند: «تسلیح اسرائیل را متوقف کنید. بمباران غزه را متوقف کنید» و «همه ما فلسطینی هستیم» و «از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» سر می‌دادند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از یک هزار مأمور پلیس در محل‌های برگزاری تظاهرات در لندن مستقر شدند. همچنین شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی در شهر اوپسالا واقع در سوئد ضمن حمایت از غزه، کشتار فلسطینیان را آن‌هم در شرایطی که به دلیل قطع راه‌های ارتباطی از جمله اینترنت امکان برقراری ارتباط با خارج و انتقال اخبار واقعی جنگ وجود نداشت، محکوم کردند. شبکه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌هایی را از اطراف سفارت صهیونیست‌ها در ژاپن منتشر کردند که مردم این کشور جلوی سفارت این رژیم دراز کشیده و خواستار توقف جنگ علیه غزه شده بودند. همچنین روز شنبه مردم اندونزی در پایتخت این کشور، تظاهرات گسترده‌ای را علیه جنایات صهیونیست‌ها برگزار کردند. حاضران با حمل پرچم بزرگ فلسطین و در دست داشتن نوشته‌هایی با مضمون «بمباران را متوقف کنید» به ظلم در حق مردم غزه واکنش نشان دادند. تصاویری که از تظاهرات در هند منتشر شد هم گویای گستردگی شمار شرکت‌کنندگان در گردهمایی مردم خشمگین از جنایات صهیونیست‌ها در غزه بود.
مقدمه‌چینی برای معرفی اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی
دیروز شهر استانبول ترکیه هم عرصه برگزاری تجمع ده‌ها هزار نفری ضد صهیونیستی بود. مردم خشمگین از جنایات صهیونیست‌ها در نزدیکی فرودگاه «آتاتورک» تجمع کردند و در حالی که پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دست داشتند، در حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به رژیم صهیونیستی شعار دادند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در این تجمع گسترده گفت: «ما از شرایط غزه ناراحتیم. کسانی هستند که حماس و اسرائیل را برابر می‌دانند. تجمع امروز ما برای همبستگی با برادران‌مان در غزه است. ما به محکوم کردن کشتار‌هایی که در غزه رخ می‌دهد، بسنده نخواهیم کرد.»
رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: «اسرائیل از اظهارات من که گفته بودم حماس یک گروه تروریستی نیست، ناخرسند شده بود. من مجدداً تاکید می‌کنم که حماس آن‌طور که برخی ادعا می‌کنند، گروه تروریستی نیست. کسانی که برای اوکراین اشک تمساح می‌ریختند، الان در مقابل رخداد‌ها در غزه سکوت اختیار کرده‌اند. کسانی که به خاطر ظلم‌ها در اوکراین تا دیروز گریه می‌کردند، امروز از اسرائیل حمایت می‌کنند و دستان‌شان آلوده به خون است.» اردوغان اضافه کرد: «غرب بزرگ‌ترین مسئول رخداد‌ها در غزه است. غرب از کودک‌کش‌ها در غزه کاملاً حمایت می‌کند. اسرائیل و طرف‌های دیگر در پشت گروه‌های تروریستی در شمال سوریه و عراق ایستاده‌اند. ما در حال مقدمه‌چینی هستیم تا اسرائیل را در مقابل جهانیان به عنوان جنایتکار جنگی معرفی کنیم. آنچه که در غزه رخ می‌دهد، دفاع از خود نیست بلکه کشتار‌هایی پست است.»
رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: «مسئولان غرب در مقابل رخداد‌ها در غزه کر و لال شده‌اند و فریاد کشته‌شدگان در غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل را نمی‌شنوند. آنچه که در غزه رخ می‌دهد، فقط مربوط به خود مردم غزه نیست بلکه مسئله همه ما است. نباید در جرایم صورت گرفته در حق مردم غزه شریک باشیم. ما به ملت‌ها و کشور‌های منطقه یادآوری می‌کنیم که در وحدت، قدرت وجود دارد و در تفرقه، گمراهی است. خانه‌ای در غزه نیست که بتوان به آن پناه برد، همچنین آب و برق و غذا وجود ندارد. آن روح پیروزی که در غزه رخ داد، در تاریخ ثبت می‌شود.»
پلیس امریکا در واکنش به تظاهرات ضدصهیونیستی در شهر نیویورک، با معترضان درگیر شد و گروهی را دستگیر کرد. آمار اداره پلیس نیویورک حاکی از این است که دست‌کم ۲۰۰ معترض در این تجمع دستگیر شده‌اند، با این حال، گروه ضد جنگ «صدای یهود برای صلح» در امریکا که این تظاهرات را راه‌اندازی کرده بودند، تعداد دستگیرشدگان را بیش از ۳۰۰ نفر عنوان کرده است. گروهی از تظاهر‌کنندگان با پوشیدن تی‌شرت‌هایی مشکی که روی آن‌ها نوشته شده بود «همین حالا آتش‌بس اعلام کنید» و گروهی دیگر از یهودیان هم در انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی بنر‌هایی با عنوان «به اسم ما جنایت نکنید» در دست داشتند و خواستار آزادی سریع فلسطینیان و پایان بمباران غزه شدند. معترضان شعار می‌دادند: «بیشتر از این جنگ نمی‌خواهیم»، «بیشتر از این به اسرائیل سلاح ندهید»، «آتش‌بس آن چیزی است که ما برایش می‌جنگیم.»
به گفته گروه یهودی صدای یهود برای صلح در امریکا نزدیک به هزار معترض به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در این تظاهرات شرکت کرده‌اند.

نظر شما