شناسهٔ خبر: 63158189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بيست و دومين روز جنگ غزه؛

حمله زمینی رژيم صهيونيستی به غزه از سه محور شکست خورد

یکی از رهبران حماس گفت: ارتش رژیم اشغالگر در کمین نیرو‌های مقاومت در همه جبهه‌ها گرفتار شد و در نهایت به همراه کشته و زخمی‌ شدن نیروهایش ناچار به عقب نشینی شد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، علی برکه‏، از رهبران جبش حماس، اعلام کرد یورش زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه از سه محور با شکست رو به رو شده است.

علی برکه از رهبران جنبش حماس در گفتگو با این شبکه گفت خدا را شکر تلاش رژیم اشغالگر برای حمله به سمت غزه از سه محور بیت حانون، شرق شهر غزه یا شرق البریج در استان الوسطی با شکست مواجه شد. مقاومت فلسطین در کمین نیروهای ارتش دشمن بود.

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر در کمین نیروهای مقاومت فلسطین در محورهای شرق و شمال نوار غزه افتادند و متحمل خسارت ها و تلفات زیادی شدند و ناچار به عقب نشینی شدند. پس از آن، بالگردهای اسرائیلی برای انتقال کشته شدگان و زخمی ها وارد منطقه شدند.

 

در حال بروزرسانی...

 

رئیس جمهور مصر: گسترش درگیری در منطقه به نفع هیچ کس نخواهد بود
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رئیس جمهور مصر گفت می‌توانیم از مرز‌های خود دفاع کنیم و گسترش درگیری در منطقه به نفع هیچ کس نخواهد بود.

 

گفتگوی تلفنی امیر قطر و رئیس جمهور ایران درباره فلسطین
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دیوان پادشاهی قطر اعلام کرد رئیس جمهور ایران با امیر قطر تلفنی گفتگو کرد و دو طرف تحولات اوضاع فلسطین را بررسی کردند.

 

گردان‌های قدس: گروه‌های پیشرو ما در محور‌های نبرد حضور دارند
به گزارش پایگاه تلویزیون المنار، گردان‌های قدس اعلام کردند: گروه‌های پیشرو ما در محور‌های نبرد حضور دارند و با نیرو‌های دشمن که هر از چند گاهی می‌کوشند به سمت نوار غزه پیشروی کنند، مقابله می‌کنند.

 

تجمع مقابل خانه خانواده نتانیاهو در جنوب حیفا
شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد خانواده‌های اسرای اسرائیلی در بند حماس در غزه مقابل خانه خانواده نتانیاهو در منطقه قیساریه در جنوب حیفا تجمع کردند.

 

دفاع مدنی: ویرانی کامل صد‌ها منزل در حملات هوایی دیشب رژیم اشغالگر
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: دفاع مدنی غزه اعلام کرد حملات هوایی اسرائیل در شب گذشته به ویرانی کامل صد‌ها ساختمان در نوار غزه منجر شد.

 

تصاویر از پیکر‌های ده‌ها تن از شهدای حمله شب گذشته علیه غزه
کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصاویری از پیکر‌های ده‌ها تن از شهدا را منتشر کرد که در جنایات شب گذشته رژیم اشغالگر در شمال غزه به شهادت رسیدند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10343708"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10343708?width=600&height=350"></script></div>

 

معاون رئیس جمهور ونزوئلا خطاب به ملت فلسطین: جهان با شماست
به گزارش شبکه المیادین، دلسی رودریگز معاون اول رئیس جمهور ونزوئلا گفت صدایمان را به صدا‌هایی که از سراسر این کره خاکی به گوش می‌رسد ملحق می‌کنیم و به ملت فلسطین می‌گوییم: فلسطین! جهان با توست.

 

هلاکت سرباز زن صهیونیست بر اثر شدت جراحات
با کشته شدن یک سرباز زن صهیونیست بر اثر شدت جراحات، شمار کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی به ۳۱۱ نفر رسید.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ارتش اسرائیل از کشته شدن یک سرباز زن بر اثر شدت جراحات خبر داد و افزود وی در ابتدای جنگ کنونی در ۷ اکتبر زخمی شده بود. به این ترتیب، شمار سربازان و افسران کشته شده ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از آغاز جنگ، به ۳۱۱ نفر رسید.

 

تظاهرات حمایت از غزه در منطقه عالی بحرین
پایگاه جنبش الوفاق بحرین تصاویری از تظاهرات ساکنان منطقه عالی بحرین در محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10343506"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10343506?width=600&height=350"></script></div>

 

گردان‌های القدس: نیرو‌های دشمن را در کیسوفیم هدف حمله موشکی قرار دادیم
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: گردان‌های القدس اعلام کرد مرکز تجمع نیرو‌های دشمن در منطقه کیسوفیم را هدف حملات موشکی قرار دادیم.

 

تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از بحران غزه
کانال تلگرام اسپوتنیک، تصاویر ماهواره‌ای از حجم گسترده ویرانی پس از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10343452"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10343452?width=600&height=350"></script></div>

 

قربانیان حملات شب گذشته علیه غزه
کانال تلگرامی خبرگزاری نون با انتشار تصاویری از مجروحان حمله دیشب علیه غزه که بسیاری از آنان زنان و کودکان بودند نوشت: این‌ها قربانیان حمله دیشب دشمن اسرائیلی علیه منطقه غزه هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10343422"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10343422?width=600&height=350"></script></div>

 

وزیر خارجه روسیه: ویرانی غزه فاجعه چندین دهه‌ای به وجود می‌آورد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزیر خارجه روسیه گفت: اگر غزه ویران شود و ساکنانش از آن بیرون رانده شوند، فاجعه‌ای روی خواهد داد که دستکم برای چندین دهه ادامه خواهد یافت؛ اگر نگوییم برای چندین قرن ادامه خواهد یافت.

وی افزود: اعلام برنامه انسانی برای نجات ساکنان در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل الزامی است.

 

قطع ارتباط شورای آوارگان نروژ با کارکنان این شورا در غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دبیر کل شورای آوارگان نروژ گفت ارتباطمان با ۵۴ همکار خود در شورای آوارگان نروژ در غزه قطع شده است.

 

نگرانی برنامه جهانی غذا درباره سلامت غیرنظامیان در غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: برنامه جهانی غذا اعلام کرد ارتباط ما با تیم هایمان در غزه قطع شده است و درباره سلامت غیر نظامیان و فعالان در زمینه انسانی نگران هستیم.

 

هنیه خطاب به رزمندگان: به رغم شرایط دشوار، در مقابله با دشمن موفق عمل کردید
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خطاب به رزمندگان مقاومت گفت به رغم شرایط دشوار در مقابله با نیرو‌های ویژه دشمن در همه محور‌ها موفق عمل کردید.

 

بیرون آوردن پیکر‌های ۴۲ شهید از زیر آوار‌ها در محله الشاطئ غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: خبرنگار شبکه از بیرون آوردن پیکر‌های ۴۲ شهید از زیر آوار‌ها در محله الشاطئ در غزه خبر داد و افزود پس از حملات هوایی دیشب، شهدای بیشتری در منطقه وجود دارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10343388"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10343388?width=600&height=350"></script></div>

خبرنگار شبکه گفت جنگنده‌های اسرائیلی اطراف محله التفاح و برخی مناطق در جبالیا در شمال نوار غزه را هدف حمله قرار دادند.

 

آتش سوزی در خانه‌ای درتل آویو به دنبال حمله موشکی مقاومت
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، تصاویری از اصابت مستقیم موشک مقاومت به خانه‌ای در تل آویو و آتش سوری در آن منتشر کرد.

 

اگر جنگ با ایران را آغاز کنند، شاید جنگ جهانی سوم رخ دهد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس گفت اگر جنگ با ایران را آغاز کنند، شاید جنگ جهانی سوم در خاورمیانه شکل بگیرد.
وی افزود اگر آمریکا با استفاده از ناو‌های هواپیمابر خود شروع به هدف قرار دادن منطقه کند، برخی کشور‌های خاورمیانه از جمله ایران به آن پاسخ خواهند داد.

 

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله به فرمانده سامانه هوایی غزه
کانال تلگرامی العربیه الحدث با انتشار ویدئویی نوشت: ارتش اسرائیل تصاویری از حمله به غزه منتشر و اعلام کرد: عصام ابو رکبه فرمانده سامانه هوایی و طراح حمله با پاراموتور در غزه را هدف قرار داده است.

 

فعالیت و تحرکات نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه غزه
کانال تلگرامی اعلام العدو تصاویری از فعالیت نیرو‌های مزدور ارتش رژیم اشغالگر در مطنقه غزه منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10343151"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10343151?width=600&height=350"></script></div>

 

ادعای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سخنگوی ارتش اسرائیل در نشست خبری روزانه خود گفت: نیرو‌های ما تعدادی از فرماندهان میدانی حماس را شب گذشته، کشتند.
به گفته وی نیرو‌های اسرائیلی که طی شب وارد غزه شده بودند همچنان در مواضعشان هستند.

وی مدعی شد: در پاسخ به تیراندازی به سمت اسرائیل، شبانه، برخی زیر ساخت‌های حزب الله را در لبنان، هدف قرار دادیم.

 

پلیس نیویورک یهودیان معترض به حملات رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد
شبکه تلویزیونی العربی با انتشار تصاویری گزارش کرد: پلیس نیویورک شماری از یهودیان که ترمینال معروف گرند سنترال در این شهر را در اعتراض به حملات اسرائیل در نوار غزه بسته بودند، بازداشت کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10343077"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10343077?width=600&height=350"></script></div>

 

مشارکت ۱۰۰ جنگنده اسرائیلی در حملات دیشب علیه غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، ارتش اسرائیل اعلام کرد در حملات شب گذشته علیه منطقه غزه ۱۰۰ جنگنده مشارکت داشتند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10343043"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10343043?width=600&height=350"></script></div>

 

اسرائیل باید فورا جنون خود را کنار بگذارد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت اسرائیل باید فورا از وضعیت جنون آمیز خود خارج شود و حملات گسترده علیه کودکان و زنان غزه را متوقف کند.

 

تل آویو درصدد ارتکاب جنایت‌های بیشتر و فرار از مجازات است
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا گفت هدف از اقدام اسرائیل در قطع خدمات ارتباطی در غزه، ارتکاب جنایت‌های بیشتر و فرار از مجازات است.

 

وداع مادر داغدیده فلسطینی با کودک شهیدش
کانال تلگرام خبرگزاری شهاب تصاویر دردناکی از وداع مادر فلسطینی با کودک خردسال شهید خود به دنبال حملات رژیم صهیونیستی در غزه منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10342940"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10342940?width=600&height=350"></script></div>

 

هر طرفی که قدرت دارد، اکنون برای برقراری آتش بس در غزه اقدام کند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: مدیر سازمان جهانی بهداشت گفت گزارش‌ها درباره حملات گسترده در غزه بسیار دردآور است و نمی‌توان بیماران را منتقل کرد یا پناهگاه امنی برای آن‌ها یافت.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد قطع جریان برق در نوار غزه، رسیدن آمبولانس‌ها به مجروحان را محال می‌کند؛ نمی‌توانیم با کارمندانمان و مراکز بهداشتی خود در غزه ارتباط داشته باشیم و درباره سلامت آن‌ها نگران هستیم.

سازمان جهانی بهداشت افزود از هر طرفی که قدرت دارد، می‌خواهیم اکنون برای برقراری آتش بس اقدام کند.

 

انهدام تانک مرکاوا در مرز لبنان
پایگاه اطلاع رسانی جنگ مقاومت اسلامی لبنان، ویدئوی عملیات هدف قرار دادن تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در اطراف پادگان آویویم در تاریخ ۳ آبان (۲۵ اکتبر ۲۰۲۳) منتشر کرد. رزمندگان مقاومت این تانک را با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند.

 

درخواست سلامه معروف برای تحریم رسانه‌های غربی 
سلامه معروف رئیس دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: سوگیری کوری را که در برخی رسانه‌های غربی در رابطه با روایت اشغالگران وجود دارد محکوم می‌کنیم این مساله غیرحرفه‌ای بودن و بی اخلاقی روزنامه نگاری و هتک حرمت به این حرفه والای بشردوستانه را ثابت می‌کند.

سلامه معروف ادامه داد:از ابتدای تجاوز ده‌ها نمونه از سوگیری ناشیانه شبکه‌های رسانه‌ای به نفع اشغالگران مانند بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، ای‌بی‌سی نیوز، فاکس نیوز، اسکای نیوز و سی‌بی‌اس را مشاهده کرده‌ایم که این شبکه‌ها به طور کامل روایت اشغالگران را پذیرفته‌اندو کمک زیادی به بازاریابی ادعا‌ها و دروغ‌های آن‌ها بدون اثبات یا بررسی دقیق می‌کنند.

وی تاکید کرد: این موضع غیراخلاقی و مذموم اعتبار این شبکه‌ها را تضعیف می‌کند و همدستی آن‌ها به عنوان ابزار تبلیغاتی در خدمت اشغالگران را ثابت می‌کند و بر این اساس از ملت عربی و اسلامی خود و آزادگان جهان می‌خواهیم که این شبکه‌ها را تحریم کنندو نقش غیر انسانی و غیر حرفه‌ای آن‌ها را افشا کنند.

 

اسارت افسر صهیونیست در غزه
سام یوسف تحلیلگر و نویسنده عرب با انتشار تصویری در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تصویری از افسر اسرائیلی یائیر شالام فرمانده حمله به اردوگاه البریج که گفته می‌شود به اسارت در آمده است .. و اگر این طور باشد این شکستی مفتضحانه در این حمله است.

حمله زمینی رژيم صهيونيستی به غزه از سه محور شکست خورد

 

تاکید رئیس جمهور تونس بر حق ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل
به گزارش شبکه المیادین، قیس سعید رئیس جمهور تونس اعلام کرد: تونس بار دیگر از ملت فلسطین برای پس گرفتن حق خود و تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس تاکید می‌کند.

 

صبح امروز بیش از ۲۵ شهید و ۳۵ زخمی به بیمارستان شهداء الاقصی منتقل شدند
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: یک منبع پزشکی در غزه گفت پس از قطع خدمات ارتباطی در نوار غزه به دست رژیم اشغالگر، از شهروندان می‌خواهیم زخمی‌ها را با هر وسیله نقلیه‌ای به بیمارستان منتقل کنند.
وی افزود: بیش از ۲۵ شهید و ۳۵ زخمی صبح امروز به بیمارستان شهداء الاقصی منتقل شدند.

 

تظاهرات در کره جنوبی برای درخواست توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، از برگزاری تظاهرات در سئول پایتخت کره جنوبی برای درخواست توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی از حمله هوایی به زیرساخت نظامی حزب الله خبر داد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ارتش اسرائیل اعلام کرد یک فروند جنگنده به زیرساخت نظامی حزب الله در لبنان حمله کرده است.

 

مشکل امدادگران در کمک به مجروحان
شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم گزارش داد: امدادگران در غزه اعلام کردند: برای رسیدن به مناطق بمباران شده و کمک به زخمی‌ها با مشکل مواجه هستیم، زیرا خطوط ارتباطی قطع است. علاوه بر این تعداد زیادی افراد زنده در زیر آوار وجود دارند که نمی‌توانیم به داد آن‌ها برسیم.

 

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی: دیشب ۱۵۰ هدف زیرزمینی را منهدم کردیم
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: سخنگوی ارتش اسرائیل گفت دیشب ۱۵۰ هدف زیرزمینی را در شمال نوار غزه منهدم کردیم.

 

اعتراض وزیر خارجه اردن به کشور‌هایی که علیه قطعنامه آتش بس غزه رای دادند
ایمن صفدی وزیر خارجه اردن در پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) به کشور‌هایی که به قطعنامه آتش بس غزه در مجمع عمومی رای مثبت ندادند به شدت اعتراض کرد. وی در پیامی در توئیتر نوشت: اسرائیل همین الان جنگی زمینی علیه غزه به راه انداخت. نتیجه آن یک فاجعه انسانی با ابعاد زیاد در سال‌های آتی خواهد بود. رای دادن علیه قطعنامه کشور‌های عربی مجمع عمومی به معنای تایید این جنگ بی معنا و کشتن بی معناست.
میلیون‌ها نفر نظاره گر هر یک از رای‌ها هستند. تاریخ قضاوت خواهد کرد.

 

مقابله گردان‌های القسام و القدس با پیشروی نظامیان صهیونیست
شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در غزه گزارش داد گردان‌های القسام و القدس تاکید کردند با تلاش‌های نظامیان اشغالگر برای پیشروی مقابله کرده و این پیشروی را ناکام گذاشته اند.

 

ویرانی‌های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به محله تل الهوی در غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره تصاویری از ویرانی‌های ناشی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به محله تل الهوی نزدیک ساختمان سازمان ملل در غزه منتشر کرد که ظهر روز جمعه صورت گرفت و به شهید و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی منجر شد. این حمله مانند بسیاری از دیگر حملات بدون هشدار از قبل، انجام شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10342053"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10342053?width=600&height=350"></script></div>

 

گردان‌های ابوعلی مصطفی: رزمندگان مقاومت حماسه‌ای افسانه‌ای آفریدند
منابع فلسطینی اعلام کردند، سخنگوی گردان‌های شهید ابو علی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد دشمن تلاش کرد از چند محور وارد نوار غزه شود، اما بمب‌ها و مین‌ها در انتظار آن‌ها بودند تا خودرو‌ها و زره پوش هایشان را منهدم کنند.

حماسه‌ای افسانه‌ای در مرز رخ داد و رزمندگان با روحیه بالا و با دقت تمام و به صورت حرفه‌ای در مقابل دشمن ایستادند. نیرو‌های نظامی دشمن خسارت فراوانی متحمل شدند.

 

استفاده از سلاح‌های با قابلیت تخریب بالا در بمباران شب گذشته غزه
شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در غزه گزارش داد رژیم صهیونیستی در بمباران شب گذشته نوار غزه از سلاح‌های پیشرفته و با قابلیت تخریب بالا استفاده کرده است.

 

تعدادی از نیرو‌های آمریکایی از بغداد به ترکیه می‌روند

کانال تلگرامی شبکه النجباء با انتشار تصاویری نوشت: تعدادی از نیرو‌های آمریکایی از بیم حملاتی که بیش از یک هفته هدف آن قرار داشته اند، در حال ترک فروگاه بغداد به مقصد ترکیه و سپس دانمارک هستند.

حمله زمینی رژيم صهيونيستی به غزه از سه محور شکست خورد

 

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در شمال نوار غزه
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: خبرنگار این شبکه گفت ارتش رژیم اشغالگر اطراف برج‌های الرزان، العوده و شیخ زاید و مناطق متعددی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد.

وی همچنین از حملات هوایی رژیم اشغالگر به جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون در شمال نوار غزه خبر داد.

 

هنوز ۱۰۰۰ فلسطینی زیر آوار هستند
شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت تایید می‌کند که حدود ۱۰۰۰ فلسطینی هنوز زیر آوار هستند.

 

تری نیوز / واللا: ارتش اسرائیل در اردوگاه البریج ضربه سختی را متحمل شد
کانال تلگرامی تری نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی و عبری واللا نوشت: ارتش اسرائیل در ورودی اردوگاه البریج ضربه سختی دریافت کرد و تانک‌ها مانند اسباب بازی در آتش سوختند.

 

آزمایش اول در حمله زمینی به غزه، ناامید کننده بود
تحلیلگر شبکه عبری ۱۴ گفت: آزمایش اول در حمله زمینی به غزه، ناامید کننده است و دولت اسرائیل با جان نظامیان در میز قمار شرط بندی می‌کند.

 

رژیم صهیونیستی: نمی‌توانیم سلامت خبرنگاران رویترز و فرانس پرس در غزه را تضمین کنیم
خبرگزاری رویترز گزارش داد: ارتش اسرائیل به خبرگزاری رویترز و فرانس پرس ابلاغ کرد که نمی‌تواند سلامت خبرنگاران این خبرگزاری‌ها در غزه را تضمین کند.

 

شیخ الازهر: آنچه رژیم جنایتکار در غزه صورت می‌دهد‏، نقض آشکار منشور‌ها و قوانین بین المللی است
احمد الطیب، شیخ الازهر، گفت: آنچه رژیم جنایتکار صهیونیست الان در غزه صورت می‌دهد‏، نقض آشکار منشور‌ها و قوانین بین المللی است.

 

وزیر اسپانیایی: قطع خطوط ارتباطی در غزه برای ارتکاب جنایت بزرگ صورت گرفته است
کانال تلگرامی خبر‌های نابلس نوشت: وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا گفت‏، اقدام اسرائیل به قطع همه خطوط ارتباطی در نوار غزه، با هدف ارتکاب بزرگ‌ترین جنایت‌ها و طفره رفتن از مجازات انجام شده است.

 

رژیم صهیونیستی: ما به طور قاطع درخواست مجمع عمومی سازمان ملل برای آتش بس را رد می‌کنیم
شبکه کان/ وزیر خارجه اسرائیل گفت: ما به طور قاطع درخواست مجمع عمومی سازمان ملل برای آتش بس را رد می‌کنیم و قصد داریم حماس را به طور کامل نابود کنیمما به طور قاطع درخواست مجمع عمومی سازمان ملل برای آتش بس را رد می‌کنیم و قصد داریم حماس را به طور کامل نابود کنیم.

 

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد: سازمان ملل هیچ مشروعیت و اهمیتی ندارد
کانال تلگرامی ”خبرگزاری صفا“ نوشت: نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفت این سازمان هیچ مشروعیت و اهمیتی ندارد.
گفتنی است مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه شب طرح کشور‌های عربی برای برقراری آتش بس انسانی در غزه را با اکثریت ۱۲۰ رای تصویب کرد.

 

اسامه حمدان: با آمدن سحرگاه جهان شاهد آثار حماسه مقاومت خواهد بود
کانال تلگرام شبکه الاقصی گزارش کرد: اسامه حمدان‏، از رهبران جنبش حماس، گفت آنچه اشغالگران امشب در غزه انجام می‌دهند، تلاش برای ساختن تصویری از پیروزی است‌.
حمدان افزود: با آغاز سحرگاه، جهانیان آثار حماسه دلاورانه نیرو‌های مقاومت در غزه را خواهند دید.

 

وزارت خارجه فلسطین از جهانیان خواست برای توقف تحولات سریع جنگ در غزه فوری مداخله کنند
کانال تلگرامی فلسطین الآن نوشت: وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه ای، از همه جهانیان خواست برای توقف تحولات سریع و خطرناک در جنگ اشغالگران علیه نوار غزه فوری مداخله کنند.

 

سازمان بهداشت جهانی: ارتباط با کارمندانمان در غزه قطع شده است
کانال تلگرامی شبکه تلویزیونی الاقصی نوشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است ارتباط با کارمندانش در غزه و مراکز پزشکی و درمانی و همه شرکا در زمینه خدمات انسانی در آن منطقه قطع شده است.

 

آخرین آمار شهدای مقاومت تا این ساعت
تعداد شهدای غزه: ۷۴۰۰ نفر
کودکان شهید: ۳۰۳۸ نفر
زنان شهید: ۱۷۲۶ نفر
سالمندان شهید: ۳۹۷ نفر
خبرنگاران شهید: ۳۲ نفر
کادر درمان: ۱۰۱ شهید و ۱۰۰ زخمی
تعداد زخمی‌های غزه: ۱۸۹۶۷ نفر
تعداد مفقودی ها: ۱۹۵۰ نفر از جمله ۹۴۰ کودک

تعداد شهدای کرانه باختری: ۱۱۰ نفر
تعداد کودکان شهید:--
تعداد زنان و کودکان شهید: ۱۷ نفر
تعداد زخمی ها: ۱۹۰۰ نفر

تعداد آوارگان غزه: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر
تعداد ساختمان تخریب شده: ۵۵۰۰
تعداد واحد‌های تخریب شده: ۲۰ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و خسارت به ۱۸۱ هزار واحد مسکونی که ۱۰۶۵۶ واحد از آن‌ها غیر قابل سکونت است و انهدام ۷۵۲ برج مسکونی
تعداد مساجد: ۴۲
تعداد کلیساها: ۳
تعداد مدارس: ۷۴ مدرسه تخریب کامل و خسارت به ۱۶۰ مدرسه
تعداد مراکز رسانه ای: ۶۱ مرکز رسانه‌ای ویران شده
تعداد بیمارستان ها: فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز درمانی به طور کامل متوقف شده است.

 

رئیس جمهور کلمبیا: اسرائیل درصدد آغاز کشتار جمعی و غیر انسانی در غزه است
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، «گوستاوو پترو»، رئیس جمهور کلمبیا، اعلام کرد: اسرائیل سوخت و اینترنت نوار غزه را قطع کرده است تا کشتار جمعی و غیر انسانی در نوار غزه را آغاز کند.

 

عفو بین الملل: غیر نظامیان در غزه با خطر بی سابقه روبه رو هستند
به گزارش العالم، عفو بین الملل اعلام کرد: غیر نظامیان در غزه با خطر بی سابقه رو به رو هستند و اسرائیل راه ارتباطی آن‌ها را بسته و به شدت به آنان حمله می‌کند.

 

وزارت امور خارجه روسیه خواستار آتش بس و توقف کشتار مردم بی دفاع غزه شد
به گزارش شبکه العالم، وزارت امور خارجه روسیه خواستار آتش بس و توقف کشتار مردم بی دفاع غزه شد.

 

تظاهرات مردم کویت برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین 
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، مردم کویت شامگاه جمعه با برگزاری تظاهرات در پایتخت این کشور، بر همبستگی خود با ملت فلسطین در برابر حمله‌ها و جنایت‌های ارتش اسرائیل تاکید کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10341393"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10341393?width=600&height=350"></script></div>

مردم کویت همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه مرزی رفح شدند و جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه غیر نظامیان فلسطینی در نوار غزه - به ویژه کودکان و زنان - را محکوم کردند.

 

جان کربی: تحرکات اخیر اسرائیل نوعی رزمایش برای حمله‌ای بزرگ به غزه است
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: تحرکات اخیر اسرائیل نوعی رزمایش برای حمله‌ای بزرگ به غزه است.

 

حمله موشکی از غزه به سمت فلسطین اشغالی
شبکه تلویزیونی الحدث تصاویری از موشک باران نیرو‌های مقاومت از نوار غزه به سمت اسرائیل منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10341393"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10341393?width=600&height=350"></script></div>

 

کاخ سفید: آمریکایی‌های مقیم نوار غزه برای خروج از این منطقه به جنوب غزه منتقل شدند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، منابع کاخ سفید خبر دادند، بسیاری از آمریکایی‌ها در نوار غزه به بخش‌های جنوبی غزه منتقل شدند و منتظرند تا از این منطقه خارج شوند. به نظر می‌رسد همه این افراد خواستار خروج از نوار غزه باشند.

 

عملیات زمینی ارتش اسرائیل در شمال غزه از حمله قبلی آن بزرگ‌تر بود
به گزارش شبکه العربیه، پایگاه خبری اکسیوس به نقل از یک مقام مسئول اسرائیلی اعلام کرد: عملیات زمینی ارتش اسرائیل در بخش‌های شمالی غزه، از حمله زمینی قبلی آن بزرگ‌تر بود.

 

هشدار برنامه جهانی غذا درباره وخامت اوضاع غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد‏، با اشاره به کمبود سوخت در نوار غزه، درباره وخیم شدن اوضاع در این منطقه فلسطین هشدار داد.

 

عفو بین الملل: باید زیرساخت‌های غزه فوری بازسازی و ترمیم شوند
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، عفو بین الملل اعلام کرد، اسرائیل باید به حملات کورکورانه و نامتناسب که به کشته یا زخمی شدن هزاران غیر نظامی منجر می‌شود پایان دهد.
این سازمان افزود: باید زیرساخت‌های اینترنت و مخابرات در غزه به صورت فوری اصلاح و ترمیم شود تا گروه‌های امداد و نجات بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 

تاکید سازمان عفو بین الملل بر توقف فوری حمله بی هدف اسرائیل به نوار غزه
به گزارش شبکه الجزیره، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: اسرائیل باید حمله بی هدف و کورکورانه خود به نوار غزه را که باعث کشته یا زخمی شدن هزاران غیر نظامی می‌شود، فوری متوقف کند.

 

تشدید حمله هوایی به نوار غزه در آستانه آتش بس در ازای آزادی همه گروگان‌های زن و کودک صورت می‌گیرد
به گزارش شبکه المیادین، منابعی به این شبکه اعلام کردند که تشدید حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه در آستانه دستیابی به یک توافق آتش بس صورت می‌گیرد که بر اساس آن، گردان‌های القسام و مقاومت فلسطین در نوار غزه همه کودکان و زنان گروگان را آزاد می‌کنند.

 

شهادت بیش از یکصد فلسطینی در اردوگاه الشاطیء در غرب غزه
به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند بیش از یکصد فلسطینی بر اثر حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی الشاطیء در غرب غزه به شهادت رسیدند.

 

حمدان: عملیات زمینی دشمن آغاز شد، اما شکست خورد
به گزارش العالم، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس، گفت: عملیات زمینی دشمن آغاز شد، اما شکست خورد، در حالی که اشغالگران با انجام کشتار می‌خواهند این شکست را پوشش دهند.

 

اذعان ارتش اسرائیل به شکست خود در نفوذ به نوار غزه 
به گزارش العالم، ارتش اسرائیل به شکست خود در نفوذ جدید به نوار غزه و کشته شدن بیشتر نظامیان گردان ۱۳ خود اذعان کرد.

 

حمله زمینی رژيم صهيونيستی به غزه از سه محور شکست خورد

علی برکه در گفتگو با المیادین افزود: ارتش رژیم اشغالگر در کمین نیرو‌های مقاومت در همه جبهه‌ها گرفتار شد و در نهایت به همراه کشته و زخمی‌های نیروهایش ناچار به عقب نشینی شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10341461"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4032593/10341461?width=600&height=350"></script></div>

او خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر با مقاومت محکم، قوی و منسجم نیرو‌های مقاومت فلسطینی در غزه روبه رو و تجربه یورش زمینی امشب آن به غزه با شکست همراه شده است.

 

اعلام آمادگی حماس در صورت حمله زمینی به غزه
به گزارش کانال تلگرام شبکه الاقصی، جنبش حماس اعلام کرد: اگر نتانیاهو امشب تصمیم ورود زمینی به غزه را گرفت، در آن صورت مقاومت آماده خواهد بود.

 

درخواست سفارت آمریکا در ببروت از شهروندان خود برای ترک خاک لبنان
کانال تلگرام ”بنت جبیل“ نوشت: سفارت آمریکا در بیروت اعلام کرد با توجه به وضع امنیتی غیر قابل پیش بینی، سفارت آمریکا از شهروندان خود می‌خواهد لبنان را ترک کنند.

 

اسرائیل بخش‌های شمالی در باریکه غزه را به شدت بمباران می‌کند
سخنگوی ارتش اسرائیل به شبکه ”ای بی سی نیوز“ آمریکا گفت: عملیات گسترده جاری در غزه، حمله زمینی رسمی نیست.
خبرنگار الجزیره: اسرائیل بخش‌های شمالی در باریکه غزه را به شدت بمباران می‌کند.
منابع عبری از شلیک موشک از اراضی سوریه به سمت جولان اشغالی خبر دادند.
منابع عبری از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در ایلات خبر دادند.

 

درگیری‌های شدید با اشغالگران در چند محور مرز‌های شرقی نوار غزه ادامه دارد
کانال تلگرامی شبکه تلویزیونی الاقصی نوشت: درگیری‌های مسلحانه شدید با اشغالگران در چندین محور از مرز‌های شرقی نوار غزه ادامه دارد و صهیونیست‌ها هنوز هیچ پیشرفتی نداشته اند.

 

العهد: ۳۰ تانک و زره پوش اسرائیل منهدم شدند
گروه‌های مقاومت فلسطین تصاویر دوربین‌های دید در شب از درگیری‌ها در مرز‌های شمالی نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی را منتشر کردند.
شبکه العهد عراق گزارش داد که خبر‌ها حاکی است که مقاومت فلسطین موفق شده است بیش از ۳۰ دستگاه تانک و زره پوش ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف غزه منهدم کند.

 

معاون شهردار شهر ریچموند آمریکا: اکنون اسرائیل در حال نسل کشی، کشتار وحشیانه است
معاون شهردار شهر ریچموند آمریکا در گفتگو با الجزیره گفت: به پرزیدنت بایدن می‌گوییم که بیدار شود و در کنار مظلومین فلسطینی و آن‌هایی که سلاخی می‌شوند، بایستد؛ در تاریخ، آن‌هایی که مردم فلسطین را حمایت نکردند بدنام خواهند شد.
اکنون اسرائیل در حال نسل کشی، کشتار وحشیانه و آپارتاید علیه مردم فلسطین است

 

انتشار خبر‌هایی مبنی بر شلیک موشک از یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین
کانال تلگرامی شبکه ”الاقصی“ به نقل از رسانه‌ها نوشت: خبر‌های اولیه حاکی از شلیک موشک‌های بالستیک بالدار و یک دسته پهپاد از سمت یمن به عمق اراضی اشغالی است.

نظر شما