شناسهٔ خبر: 63128474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۳۹ سال پیش چنین روزی؛

تماس احمد خمینی با هاشمی رفسنجانی درباره فیلمی که از تلویزیون پخش شد؛ فیلم تشویق مردم به خرابکاری بود

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۴ آبان سال ۱۳۶۳ تماس احمد خمینی درباره فیلمی که تشویق مردم به خرابکاری بود را روایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۴ آبان سال ۱۳۶۳ تماس احمد خمینی درباره فیلمی که تشویق مردم به خرابکاری بود را روایت کرده است.

بنابرگزاش دیده‌بان ایران، مرحوم هاشمی رفسنجانی نوشته است:  در منزل ماندم استراحت و مطالعه کردم. مهدی و یاسر برای یادگیری اسب سواری رفتند. 

آقای موسوی اردبیلی نماز جمعه را اقامه کردند با آقای خامنه ای تلفنی صحبت کردم قرار شد وزارت خارجه به سازمان ملل در مورد نقض قرارداد نزدن شهرها از طرف عراق اخطار کند و در مورد تهدید به مقابله به مثل‌. 

برای حمایت از کشتی های نفتکش که از خارک بارگیری می کنند هم مذاکره کردیم مخصوصا با استفاده از رادار بهبهان که اخیرا با همت کارشناسانمان فعال شده است. رادار A.D.S.4 آمریکایی است که از دوره قبل از انقلاب به جا مانده است و کارشناسان ایرانی آنها را راه اندازی کرده اند. 

عصر از تلویزیون یک فیلم تماشا کردم موضوع فیلم از برخورد انقلابیون شیلی با حکومت نظامی حکایت داشت. به نظرم رسید نوعی تشویق به خرابکاری دارد. احمد آقا هم تلفنی همین‌ نظر را ابراز کرد. 

آقای شیخ علی اصغر مروارید هم تلفنی برای در اختیار گرفتن ساختمان خرم برای مجموعه فرهنگی زیر نظر خود تاکید کرد. قبلا نامه ای نوشته و از امام تقاضای آنرا کرده است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما