شناسهٔ خبر: 63088015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجلیل شورای شهر تهران از مدال‌آوران مسابقات آسیایی هانگژو + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - شورای اسلامی شهر تهران طی مراسم ویژه‌ای از ورزشکاران مدال‌آور مسابقات آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ تجلیل و تقدیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران از یونس امامی دارنده مدال طلای کشتی آزاد، علی داودی دارنده مدال نقره وزنه‌برداری، محسن سیفی دارنده مدال نقره ووشو، ملیکا میرحسینی دارنده مدال برنز تکواندو، زهرا کریمی دارنده مدال برنز کبدی، سید کیا اسکندری دارنده مدال برنز قایقرانی و ملیکا امیدوند دارنده مدال برنز کوراش به عنوان منتخبین مدال‌آوران مسابقات آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ تجلیل شد.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران طی سخنانی در این جلسه از شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه فرهنگی و اجتماعی بحث ورزش است، یعنی تحول نرمی که مدیریت شهری به آن توجه دارد، کانون توجه این رویه ورزش است که حال مردم را هم خوب می‌کند.

حسین اوجاقی با اشاره به اینکه چهار نمونه ورزش شامل «تعلیم تربیتی»، «همگانی» برای سالم‌سازی روح و جسم، «قهرمانی» برای عزت و افتخار کشور و «حرفه‌ای» به عنوان یک صنعت را داریم، ادامه داد: ۶۵ درصد مردم دچار کم‌تحرکی و در تهران نیز میزان فعالیت بدنی روزانه شهروندان ۱۳ دقیقه و در جهان ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مردم به دیابت نوع A و B مبتلا هستند که ناشی از کم تحرکی است، تصریح کرد: با توجه به احکامی که شورای اسلامی درخصوص سازمان ورزش ابلاغ کرده به موضوعاتی از قبیل ترویج ورزش همگانی، استعدادیابی و کمک به ورزش قهرمانی اشاره شده است.

رییس سازمان ورزشی شهرداری تهران بیان کرد: طرح قهرمان شهر را با نگاه ترویج ورزش همگانی، افزایش سرانه فعالیت بدنی و کمک به ورزش محلات اجرا کردیم؛ یک میلیون نفر از شهروندان تهران از اجرای این طرح استقبال کردند.

اوجاقی با اشاره به اینکه ترویج ورزش بین مردم و تشویق آنها به ورزش همگانی در دستور کار سازمان ورزشی شهرداری تهران است، گفت: توجه به نخبه‌های ورزشی نیز همواره مورد توجه قرار دارد چون این نخبه‌ها حتی در موضوعات اخلاقی نیز برای مردم سرلوحه بوده و هستند؛ امروز پرافتخارترین ورزشکار مدال‌آور و قوی‌ترین مرد قهرمان را نیز در بین منتخبان مدال‌آوران مسابقات آسیایی هانگژو داریم.

وی با اشاره به اینکه توجه داشتن به بانوان کشور باعث افتخارآفرینی آنها برای کشور در میادین بین‌المللی شده عنوان کرد: توجه به ورزش و حتی تجلیل از ورزشکاران باعث ایجاد شادی و نشاط در بین مردم می‌شود.

نظر شما