شناسهٔ خبر: 63065212 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کاش همه رؤسا مثل دبیر باشند!

روزنامه جوان

کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی داشتند پاداش ویژه در نظر گرفته است و فدراسیون‌های ناکام نیز باید منتظر برخورد‌های تنبیهی باشند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی داشتند پاداش ویژه در نظر گرفته است و فدراسیون‌های ناکام نیز باید منتظر برخورد‌های تنبیهی باشند.
محمود خسروی‌وفا در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران اعزامی به بازی‌های هانگژو همانطور که وعده داده بود انتقاد‌ها را گوش کرد و بسیاری از نقد‌های وارده از سوی اصحاب رسانه را پذیرفت. رئیس کمیته ملی المپیک به دلیل بیماری نتوانست بازی‌ها را از نزدیک رصد کند و پس از بستری شدن در بیمارستانی در هانگژو به ایران بازگشت. بااین‌حال خسروی‌وفا خیلی زود نشستی ترتیب داد تا هم صحبت‌های خبرنگاران را بشنود و هم ارزیابی‌اش را از عملکرد کاروان بیان کند.
نتایج ضعیف برخی رشته‌ها در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی باعث شد خسروی‌وفا آرزو کند‌ای کاش همه رؤسای فدراسیون‌ها مثل علیرضا دبیر باشند: «ای کاش بقیه رؤسای فدراسیون‌ها هم مثل دبیر باشند، آن وقت نگران پاریس نبودیم. کشتی در بازی‌های آسیایی خیلی خوب ظاهر شد. ما با دبیر دعوا کردیم، ولی او با ما دعوا نکرد، برای اینکه مثل بقیه سفر نمی‌رود. کاش بقیه رؤسا هم با ما دعوا کنند، اما نتیجه ملی بگیرند. خیلی مهم است که در جهت ملی دعوا کنید. من با کشتی‌گیران شام نخوردم، ولی اگر ۲۰ رئیس فدراسیون‌مان مثل او بودند مدال‌های بیشتری می‌گرفتیم.» رئیس کمیته برخلاف صحبت‌های قبلی‌اش بر کیفی نبودن کاروان تأکید زیادی داشت: «اگر چه در ابتدا تلاش بر اعزام کاروان کیفی به این باز‌ها بود، ولی در ادامه از این منظر بنا بر برخی دلایل عدول کردیم، ولی با توجه به همین موضوع تلاش شد تا کاروانی کم‌تعداد‌تر از دوره‌های گذشته اعزام کنیم که در این زمینه موفق هم بودیم، ولی در اینکه در برخی رشته‌ها نفرات اعزامی کیفی نبودند موافقم. نقد‌ها را با جان و دل می‌پذیرم.»
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به عملکرد خوب برخی فدراسیون‌ها تأکید کرد: «متأسفانه مسئولان جذب جا‌های خاصی می‌شوند یا جایی می‌روند که طلا داشته باشد. در مسابقه‌ای مثل شطرنج هیچ مسئولی حضور پیدا نمی‌کند، ولی شطرنج طلا می‌گیرد. یاد گرفتیم شعار بدهیم، برد را بگوییم خودمان بودیم و باخت از آن بقیه است. خیلی از این رشته‌ها جایی در پاریس ندارند. پاسخ گرفتن کار رسانه‌هاست. اگر این کار در کشور باب شود دیگر کسی جرئت نمی‌کند شعار دروغ بدهد. ما برای فدراسیون‌ها جریمه و تشویقی گذاشته‌ایم. دستمان برای پرداخت بیشتر باز است. فدراسیونی که عملکرد بهتری دارد را تشویق می‌کنیم. بهترین راه حمایت از فدراسیون‌های موفق افزایش پرداخت بودجه است. اولین باری است که بودجه فدراسیون‌ها را با دو برابر افزایش پرداخت کردیم. فدراسیون‌های ضعیف هم که رؤسایشان شعار داده‌اند از حیث مالی تنبیه می‌شوند. در برخی رشته‌ها خیلی بهتر از دوره گذشته عمل کردیم، ولی در برخی دیگر ضعیف ظاهر شدیم و حتی انتظارات و پیش‌بینی‌هایی را که خودشان کرده بودند هم نتوانستند برآورده کنند. اینکه برخی می‌گویند بانوان ورزشکار عملکردشان ضعیف بود باید بگویم آن‌ها تلاش‌شان را کردند و هنوز هم از حضور بانوان در بازی‌های آسیایی حمایت می‌کنم.»
او همچنین به حضور درخشان سوارکاران ایرانی به‌ویژه نغمه خانجانی در هانگژو اشاره داشت: «در خصوص عملکرد تیم سوارکاری نقد‌هایی مطرح است. پرش نغمه خانجانی، زن ایرانی را دیدم و لذت بردم. سوارکاری هزینه سنگینی دارد و زمانبر است. وقتی یک خانم بدون خطا پرید ظرفیت بالای زن ایرانی را به نمایش گذاشت. در خصوص شائبه‌های ایجاد شده هم باید بگویم من متخصص نیستم و خود فدراسیون باید این مسائل را پیگیری کند. سوارکاری در تاریخ باقی ماند. خروجی این رشته از نظر من بد نبود.»
رئیس کمیته ملی المپپیک از اعزام زهرا نعمتی به بازی‌های هانگژو حمایت کرد: «از زهرا نعمتی برای اعزام دفاع کردم و خودم هم پای او ایستادم. نعمتی افتخار ورزش بانوان است که سه طلای پارالمپیک دارد. اینکه چرا مدال نگرفت دلایل متعددی دارد، ولی نعمتی سرمایه اجتماعی است و من او را در توانمندی و چهره اجتماعی‌اش می‌بینم و اگر به او باز هم فرصت دهیم قطعاً طلا نگیرد، نقره را می‌گیرد.»

نظر شما