شناسهٔ خبر: 63008956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر صمت: ۲۵ شهرک فناوری در کشور وجود دارد

کرمان - ایرنا - معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کرمان با بیان اینکه ۲۵ شهرک فناوری در کشور وجود دارد گفت: استان کرمان نیز در زمینه احداث شهرک فناوری و دریافت مجوز آن مراحل پایانی را می‌گذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: احداث شهرک های فناوری مصوبه دولت است و دریافت مجوز برای احداث شهرک فناوری در استان کرمان باید تسریع یابد.

وی کرمان را از استان‌های تاثیرگذار در اقتصاد صنعتی و معدنی دانست و اظهار داشت: فلزات غنی در این استان وجود دارد و یکی از مهمترین مزیت‌های کرمان وجود ذخایر معدنی مس است که کاربردهای فراوانی در صنعت دارد و حتما باید نسبت به تامین صنایع پایین دستی آن اقدام شود.

مقیمی، راه‌اندازی شهرک فناوری در شهر کرمان و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد نیاز این استان برشمرد.

کرمان صاحب شهرک فناوری می‌شود

استاندار کرمان نیز افزود: راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی از جمله فناوری و صنایع پایین دستی مس با توجه به ظرفیت‌های موجود، مورد توجه و آمادگی استان کرمان نیز هست که حمایت‌ و همکاری‌ کامل در این زمینه انجام خواهد شد.

محمدمهدی فداکار افزود: کرمان در حوزه انرژی خورشیدی شرایط منحصر بفردی در کشور دارد و مجموعه‌های بزرگی نیز در این بخش در این استان راه‌اندازی شده و تولید انرژی‌ دارند که برای کشور نیز یک ظرفیت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اما با توجه به نیاز بالای زمین در این حوزه، راه‌اندازی شهرک انرژی خورشیدی برای استان مزیت ندارد.

استاندار کرمان گفت: صنایع پایین دستی مس مهمترین نکته‌ای است که در استان کرمان باید دنبال کنیم که ظرفیت‌ ها و منابع آن نیز وجود دارد لذا از طرح‌ها و سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز با اشاره به ایجاد ۳۴ هزار اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: ارتباط صنایع کوچک و بزرگ و راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی را در این استان آغاز کرده‌ ایم.

در دیدار استاندار کرمان و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، راه‌اندازی و توسعه شهرک‌های تخصصی از جمله شهرک فناوری و استقرار شرکت‌ های دانش‌بنیان، مورد تاکید و توافق همکاری قرار گرفت.

نظر شما