شناسهٔ خبر: 63002310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خـروش دانشـجویان در حمایـت از طوفــان الاقصــی

صاحب‌خبر -
 
 
بسیج دانشجویی، دفترتحکیم وحدت، اتحادیه انجمن اسلامی مستقل و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌های مختلف و برگزاری تجمعاتی حمایت همه‌جانبه خود را از جبهه مقاومت و طوفان الاقصی اعلام کردند.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کل کشور با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: دشمنان اسلام بدانند تا زمانی که اسرائیل به عنوان شرّ مطلق و غده سرطانی منطقه از روی زمین محو نشود باید هر روز منتظر اقدامی جدید و حمله‌ای جوانمردانه علیه مواضع رژیم صهیونیستی باشند.
در بخشی از بیانیه آمده است: حرکت مجاهدانه شیرمردان مقاومت در سرزمین‌های ‌اشغالی مُهر باطلی است بر ادعاهای پوچ کسانی که معتقدند به مرور زمان مسئله فلسطین از یادها خواهد رفت. مسئله فلسطین مسئله اسلام و کلید حل ظهور حضرت حجت(عج) 
است.
در بخش دیگری آمده است: حرکت فاتحانه امروز فرزندان مقاومت نیازمند حمایت قطعی تمامی کشورهای مسلمان و آزادی‌خواه جهان است. امروز وقت اتحاد برای سربلندی اسلام است. اتحادی برای تمام مظلومان جهان، تمام کسانی که در این سال‌ها مورد ظلم شیطان بزرگ و ایادی آن شده‌اند. سکوت و انفعال امروز خیانتی است بزرگ بر تمام مجاهدین و آزادی خواهان دنیا.
در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است: برادران فلسطینی ما بدانند پیروزی نزدیک است و به فضل پروردگار صدای خس خس نفس‌های آخر صهیونیست‌ها به گوش جهانیان رسیده است. در نهایت فرزندان ایرانی جبهه مقاومت امروز با درک دقیق خود از وضعیت کنونی جهان اسلام و احساس مسئولیت و تعهدی که به آرمان دیرینه خود یعنی آزادی فلسطین و مسجدالاقصی دارند، حاضرند در صورت امکان در جبهه‌ها علیه کفر حاضر شده و خواب خوش را بر حرامیان حرام کنند.
اتحادیه ‌انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: عملیات نظامی حماس، به یقین نقطه عطفی در تاریخ مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم آپارتاید و کودک‌کش صهیونیستی بوده و دستاورد بزرگی برای جبهه مردمی مقاومت محسوب می‌شود.
در بخشی از این بیانیه آمده است: وقوع عملیات «طوفان الاقصی» نشانه‌ اضمحلال رژیم ظالم صهیونیستی است چرا که اکنون این رژیم جعلی، علاوه‌بر از هم‌گسیختگی داخلی، توانایی پیش‌بینی صحیحی از مخاطرات پیش روی خود را ندارد. 
این عملیات ثابت کرد که نهادهای امنیتی رژیم از مقابله با حماس و گروه‌های جبهه مقاومت عاجز مانده و سردرگم شده‌اند.
در بخش دیگری آمده است: دستاوردهای پیروزمندانه نهضت فلسطین، مبیّن حماقت برخی از دولت‌های مسلمان در عادی‌‌سازی روابـط با رژیم صهیونیستی است و برهانی است بر سرمایه‌گذاری حکام عرب بر اسبی که قطعا بازنده خواهد بود.
از سوی دیگر، دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: غرش سهمگین مجاهدین فلسطینی در عملیات «طوفان الاقصی» بار دیگر به جهانیان و علی‌الخصوص خائنین و سران کشورهای صرفاً به اسم مسلمان نشان داد که دست برتر با نیروهای مقاومت است و ریشه‌های شجره ‌طیبه مبارزه با صهیونیسم، استوارتر از قبل در حال حرکت به سمت آزاد‌‌سازی تمامی سرزمین فلسطین است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: خروش جوانان مقاومت در این یورش به سرزمین‌های ‌اشغالی بار دیگر اثبات کرد که نه تنها عادی‌سازی روابط با رژیم منحوس غاصب، موجب رشد و پیشرفت نیست بلکه همان متوسل شدن به اسب بازنده است که تمامی همدستان و حامیانش را به ورطه نابودی خواهد کشاند. فرار غاصبینِ سرزمینِ موعودِ اسلامی از شهرها به بیابان و دریا در پی حمله مجاهدین، بار دیگر نشان داد که مسیر آزاد‌سازی قدس نه با سازش بلکه با مبارزه قاطعانه میّسر خواهد بود.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: امروز همانند سال‌های گذشته جوانان و دانشجویان ایران اسلامی در کنار خواهران و برادرانمان در سرزمین فلسطین هستند همان‌گونه که در سال‌های گذشته دوشادوش هم مبارزه علیه این رژیم را اقامه کردیم امروز نیز مصمم‌تر از همیشه و هم قدم با هم برای آرمان قدس شریف خواهیم جنگید و فریاد سر خواهیم داد که تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.
گفتنی است مردم و دانشجویان سراسر کشور نیز با برگزاری تجمع‌های جداگانه‌ای حمایت قاطع خود را از عملیات طوفان الاقصی اعلام کردند. در دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان با نشاط مثال‌زدنی و پخش شیرینی به مناسبت عملیات طوفان الاقصی و رشادت غیورمردان فلسطینی و تسلط بر مناطق ‌اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی ابراز خوشحالی کردند.
افزون بر این، دانشجویان دانشگاه‌های تهران در حمایت از مقاومت با حضور ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در فرودگاه مهرآباد تجمع کردند. دانشجویان در این تجمع ضمن اعلام همبستگی با مردم و گروه‌های مقاومت و آمادگی برای آزاد‌سازی قدس شریف، بر حمایت همه‌جانبه از محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند. در این تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران از مردم مظلوم فلسطین و ابراز آمادگی برای اعزام به جبهه نبرد حق و باطل با گروه‌های مقاومت اعلام همبستگی نمودند.
همچنین، دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت ایران در بیانیه‌ای تاکید کردند: «خدای را شاکریم که در عصری زیستیم و جزو کسانی قرار گرفتیم که خروش و قیام مظلومان عالم بر طاغوتیان و فرعونیان را نظاره کردند و نشانه‌های روشن توفیق خداوند قهار در غلبه بر قدرت‌های جالوتی را به روشنی و عیان دیدند. مجاهدت ملت فلسطین و غزه عزیز و دلاوری‌های آنان در به زانو درآوردن رژیم غاصب صهیونیستی نشانه‌ای روشن از توفیق الهی قرین شده با استقامت امتی مظلوم اما سرفراز و در حال حرکت به سمت پیروزی و نصرت نهایی است.
به شکرانه این نعمت عظیم و در پاسخ به فرمان ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای، ما دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت ایران با عزمی راسخ، قلبی آکنده از ایمان به نصرت الهی و قدم‌هایی استوار بر مسیر مبارزه با جرثومه فساد و فتنه‌انگیزی در دوران حاضر، یعنی اسرائیل غاصب، آمادگی خود را جهت هرگونه پشتیبانی مادی و معنوی و نیز حضور در جبهه‌های مبارزه علیه دشمن غاصب در کنار برادران فلسطینی خود اعلام می‌کنیم تا در تحقق جهان بدون اسرائیل نقش‌آفرینی داشته باشیم. امید که این حرکت گامی به سوی ظهور حضرت حجت‌(ع) و استقرار تمدن اسلامی و حاکمیت صالحین بر زمین باشد.
 لذا مجدانه از دست‌اندرکاران لشکری و کشوری انتظار داریم هرچه سریع‌تر زمینه حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علم‌وصنعت ایران، که در این طومار آمادگی خود را جهت حضور در جبهه مقدس غزه برای مجاهدت و مقاتله علیه دشمن غاصب اسرئیلی ابراز نموده‌اند، را فراهم نمایند.
در عین حال، جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی پس از عملیات طوفان الاقصی در حمایت از مجاهدین فلسطینی تجمع کردند. در این مراسم دانشجویان با حضور پرشور خود ضمن سردادن شعار‌های ضد صهیونیستی، حمایت خود از مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و آرمان آزادی قدس را اعلام کردند. گفتنی است در بیانیه پایانی این تجمع نیز آمده است: «اکنون که پس از هشت دهه مبارزه علیه رژیم غاصب، امروز به عجز و ناتوانی آن در برابر خروش طوفان الاقصی پی می‌بریم، ملت مقاوم فلسطین با این اقدام شجاعانه و مدبرانه قدرت پوشالی رژیم جعلی را به چالش کشید و نشان داد که خوب بر شمشیر فائق 
خواهد آمد. 
امروز دیگر کشور‌هایی که به عادی ‌سازی روابط با این رژیم کودک کش تمایل داشتند، دریافتند که بر روی اسب بازنده شرط نبندند و خود را به ذلت و خواری ارتباط با آن رژیم منحوس نیندازند. اکنون از همه کشور‌های اسلامی و هر کشور که دغدغه آزادی و حمایت از مظلوم را دارد خواستاریم که در سمت درست این مناقشه بایستند و در برابر ظلم سکوت نکنند.»

نظر شما