شناسهٔ خبر: 63000747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نهبندان در صدر قاچاق سوخت و معضل خودروهای شوتی

فرماندار نهبندان گفت: قاچاق سوخت و معضل خودروهای شوتی از چالش های اساسی این شهرستان به حساب می آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، ابوالفضل ایروانی فرماندار این شهرستان امروز در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز  نهبندان اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ مصوباتی را در این کمیسیون ها گذرانده ایم که انتظار داریم به نتیجه برسد و یا در حال اجرا باشد.

وی قاچاق فرآورده های نفتی در نهبندان را یک چالش عنوان کرد و افزود: مسئله  خودروهای شوتی و اینکه شهرستان نهبندان در صدر این قاچاق قرار گرفته،  وظایف ما را سنگین تر می کند و انتظار است از مسوولان استانی و کشوری با ورود قاطعانه با این پدیده مقابله کنند.

فرماندار با بیان اینکه مقرر شده شرکت نفت نسبت به تخلیه مخازن توقیفی در شهرستان اقدام کند، گفت: در نهبندان اگر بخواهیم اقدامی هم انجام دهیم با محدودیت جا و مکان مواجه هستیم، که بسیاری مخازن آسیب دیده و فرسوده است و انتظار داریم اقدامات لازم نسبت به تعویض و افزایش مخازن انجام شود.

ایروانی گفت: سامانه سیپاد و جی پی اس بر اساس نوع پیمایش نصب شده و در دستور کار است، همچنین تمام پیمانکاران مکلف به نصب این سامانه ها شده اند.

فرماندار نهبندان، کشاورزی در کنار صنعت و معدن و گردشگری یک پیشران اقتصادی نام  برد و افزود: سوخت مورد نیاز تراکتورهای کشاورزی و باید از سوی جهاد کشاورزی و شرکت پخش براساس کارکرد و عملکرد تامین شود.

ایروانی تصریح کرد: برای سوخت زمستانی منازل دارای علمک باید برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی انجام و تصمیم گیری شود.

فرماندار نهبندان در پایان گفت: کارت های سوخت سرگردان در نهبندان باید به صورت مستمر جمع آوری شود.

عزم برای مقابله با قاچاق سوخت

گلچین، مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه در اوج مصرف گاز در سال گذشته اگر بازدیدها و تلاش های استاندار و مسوولان‌ نبود قطعی های گاز زیادی داشتیم، افزود: استان کویری و مرزی هستیم که با هماهنگی دستگاه های متولی مدیریت ها انجام شده،  لذا اقدامات شاخصی افتاد.

وی با بیان اینکه مردم شایسته خدمت مسوولان هستند، افزود: همه استان ها باید عزمی برای مبارزه با قاچاق فرآورده های سوختی داشته باشند.

وی گفت: در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرمان هشت ماده ای به فرمان رهبری صادر شد و  ۳۳ دستگاه  پای کار آمدند که از اقدامات موفق دولت است.

این مقام مسوول با بیان اینکه هیچ گره نا گشوده ای در شهرهای خراسان جنوبی نداریم،  گفت: در ایستگاه های ایست و بازرسی استان خراسان جنوبی اقدامات شاخص انجام شده است.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ایست و بازرسی سهل آباد نهبندان با هیچ یک از موارد پدافند غیرعامل همخوانی ندارد لذا زیرساخت های آن باید تقویت شود.

گلچین با اشاره به معضل قاچاق سوخت در استان گفت: نگاه به این معضل باید پیشگیرانه باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه ها را موظف کردیم تا در خصوص سامانه سیپاد، سپهتن، معادن و سایر  اقداماتی در خور انحام دهند،  گفت: در راستای مبارزه با فرآورده های سوخت باید خدمت ها را افزایش و آتش به اختیار باشند.

پایان پیام/

نظر شما