شناسهٔ خبر: 68184329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی اراکی دستگیر شد

اراک - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی اراکی با ۸۳ شاکی در شمال کشور دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام «سعید جزایی» افزود: کلاهبرداری، خیانت در امانت، فروش مال‌غیر، صدور چک بلامحل، سواستفاده از چک سفید امضا و نگهداری یک فقره سلاح کلت کمری از اتهامات متهم است.

وی بیان کرد: متهم با انجام مانورهای متقلبانه اقدام به اخذ وجوه و مال‌غیر از افراد متعددی کرده و سپس متواری شده که پس از شکایت شکات، پرونده قضایی در دادسرای اراک تشکیل و بلافاصله تحقیقات قضایی پیرامون موضوع مربوطه آغاز شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با صدور دستور قضایی و حکم جلب متهم توسط بازپرس مربوطه و با انجام اقدامات فنی و کارشناسی دقیق توسط ضابطین، متهم در محل اختفای خود در روستایی دور افتاده در یکی از شهرهای شمال کشور دستگیر و برای سیر مراحل پرونده قضایی به اراک منتقل شد که پس از مراجعه شکات با صدور قرار تامین کیفری مناسب، روانه زندان شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان مرکزی با تاکید بر اهتمام دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی و برخورد قاطع با جرائم عمده و کلان اقتصادی و کلاهبرداری تصریح کرد: در پرونده‌های کثیرالشاکی که ناظر بر کلاهبرداری از مردم است، اولویت باید جبران خسارت وارده به مردم و مالباختگان باشد.

حجت‌الاسلام جزائی تأکید کرد: فرآیند انجام تحقیقات و تکمیل پرونده با دقت و سرعت بالا صورت می‌گیرد و کیفرخواست مربوطه به دادگاه ارسال می‌شود.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

نظر شما