شناسهٔ خبر: 62992178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خروش مردم اراک در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین + فیلم

اراک - ایرنا - مردم انقلابی و مومن اراک، در حرکتی خودجوش برای تاکید بر ظلم جهانی در حق مردم بی دفاع فلسطین، در پیاده راه امیرکبیر تجمع کرده و با اعلام انزجار از اقدام رژیم کودک کش اسراییل در هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی در غزه آن را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزار خبرنگار ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه حملات مرگباری را علیه فلسطینی‌ها آغاز و نوار غزه را در محاصره کامل قرار داده است.

اشغالگران صهیونیست سه‌شنبه شب بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و براساس اعلام منابع خبری صدها فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنایت جنگی و حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه امروز(چهارشنبه) را عزای عمومی اعلام کرد.

جنایت هولناک حمله رژیم صهیونیستی در این بیمارستان خشم جهانی را برانگیخته و منجر شد تا اقشار مختلف مردم برای اعلام همدردی با ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به میدان بیایند و سکوت مجامع جهانی که به مرگ حقوق بشر، لقب گرفته را فریاد بزنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این آیین در گفت و گو با ایرنا، گفت: همیشه در طول تاریخ، کشورهای درحال جنگ به حداقل‌های قوانین بین‌المللی از جمله مصون بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی از حمله، پایبند بودند اما رژیم اسراییل به هیچ قانونی پایبند نیست و در پی واکنش جامعه جامعه جهانی می خواهد مسوولیت این حمله را از خود سلب کند.

«بهنام نظری» افزود: دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

وی با تسلیت کشتار کودکان و زخمی‌های فلسطینی در بیمارستان غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی و هم‌دستانش به امت اسلامی و مقام معظم رهبری و ملت فلسطین، گفت: دیشب کودکان و زخمی‌های غزه در بیمارستان مورد حمله واقع و دستان آمریکا و اسرائیل به خون بی‌گناهان فلسطینی آغشته شد و بار دیگر چهره شیطانی آنها برملا شد.

دختر نوجوان دانشجو درپیاده‌راه اراک در جمع تجمع‌کنندگان به خبرنگار ایرنا گفت: اشغالگران قدس بدانند که در صورت تاخیر در پیشگیری از ظلم، مقاومت به وظایف خود در برابر آنان عمل خواهد کرد و این‌بار خشم این مردم از طوفان الاقصی شدیدتر است.

«مریم کاظمی‌نژاد» افزود: رژیم صهیونیستی فکر می‌کند که می‌تواند با کشتار وحشیانه مردم غزه، ننگ شکست گسترده خود را از بین ببرند.

وی بیان کرد: ارتش ذلیل و بزدل رژیم صهیونیستی نتوانست در برابر نیروهای شجاع مقاومت ایستادگی کند و به همین دلیل به کشتار بی‌رحمانه و ظالمانه مردم عادی روی آورد و این حرکت احمقانه غاصبان فلسطین، نشانه ضعف و زبونی آنها است.

روحانی طلبه‌ای نیز گفت: امام خامنه‌ای فرمودند: قضایای روزهای اخیر فلسطین، به‌ویژه بمباران‌ها و شهادت زنان و کودکان و مردان، دل انسان را به درد می‌آورد، اما بخش دیگری از این قضایا نشان‌دهنده قدرت باورنکردنی اسلام در فلسطین است.

«مرتضی فراهانی‌منش» افزود: معظم‌له در ادامه فرمودند: با لطف خداوند این حرکتی که در فلسطین آغاز شده منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.

وی بیان کرد: باید قلدران غاصب باور کنند که بمباران ساختمان‌های درمانی، مسکونی و کشتن زنان و کودکان مظلوم در هیچ منطقی نشان قدرت نیست.

این روحانی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی با جنایتی که در غزه انجام داد و بیمارستانی که بیش از یک هزار مجروح در آن بیمارستان بود را بمباران کرد و به نوعی با این جنایت نابودی‌اش حتمی است.

فراهانی‌منش افزود: امروز رژیم صهیونیستی نزد همه ملت‌های آزاده و دولت‌ها منفورترین عنصر است و این جنایات نباید بی پاسخ بماند.

مادری که به همراه کودک خردسالش در این تجمع شرکت کرده، گفت: همه دنیا باید علیه جنایتکاران دست به اقدام بزنند و نسل‌کشی و کشتار مردم بی‌دفاع در غزه را محکوم کنند.

«زهرا تاج‌آبادی» افزود: آب و غذا را به روی مردم می‌بندند و اجازه نمی‌دهند به بیماران دارو برسد این موارد کارهای ضد بشریت است و تمام مجامع حقوقی دنیا وظیفه دارند با این پدیده مقابله کنند و انسانیت را از دست این جنایتکاران نجات دهند.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ما در بالای قله هستیم و تنها چند قدم مانده است و باید این قدم‌ها را راسخ و محکم برداریم زیرا دشمن در حال نابودی است.

جنایات صهیونیست‌ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که دیشب یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد، جنایتی که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از اسراییل حمایت کردند.

اشغالگران صهیونیست سه شنبه در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان المعمدانی صدها فلسطینی را به شهادت رساندند.

نظر شما