شناسهٔ خبر: 62939814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جانشین عطایی کیست؟

رئیس فدراسیون والیبال: یک مربی تراز اول دنیا، جانشین عطایی می‌شود

صاحب‌خبر -

جانشین عطایی کیست؟به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رقابت‌های والیبال گروه نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گروه مردان که از ۸ مهرماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو آغاز شده بود دیشب یکشنبه ۱۶ مهر به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در هفت دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور برزیل، تنها یک برد برابر قطر به دست آورد و مقابل تیم‌های آلمان، جمهوری چک، ایتالیا، برزیل، اوکراین و کوبا نتیجه را واگذار کرد.

بهروز عطایی سرمربی مازندرانی تیم ملی والیبال کشورمان بعد از بازی چهارم در این رقابتها، از سمت خود استعفا داد و علیرضا طلوع کیان مربی کشورمان به عنوان سرمربی تا پایان رقابت‌ها هدایت ایران را بر عهده داشت.


حال سئوال اینجاست که جانشین بهروز عطایی برای هدایت تیم ملی والیبال کیست؟

رئیس فدراسیون والیبال: با یک مربی تراز اول دنیا برمی‌گردیم

داورزنی بعد از مسابقات انتخابی المپیک در برزیل که از ۷ بازی ۶ شکست حاصل کار ایران شد گفت: از مردم بابت این نتایج عذرخواهی می‌کنم.


رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: قول می‌دهم با یک مربی خارجی تراز اول دنیا در مسابقات لیگ ملت‌ها حاضر شویم

داورزنی با بیان اینکه متاسفانه نتایج انتخابی المپیک در خور نام و جایگاه والیبال ایران نبود گفت: مسئولیت این شکست را می‌پذیرم و از مردم عذرخواهی می‌کنم.


رئیس فدراسیون والیبال خاطر نشان کرد: تمام‌قد از عطایی سرمربی سابق تیم ملی والیبال حمایت کردیم.

تنها راه صعود والیبال ایران به المپیک پاریس چیست؟

فدراسیون جهانی والیبال پیش از این، نحوه کسب سهمیه‌ها را مشخص کرده بود. یکی از این مراحل رقابت‌های انتخابی بود که از هر گروه (این مسابقات در سه گروه برگزار شد) دو تیم برتر سهمیه گرفتند؛ بنابراین ۵ سهمیه باقی می‌ماند که بر اساس دو اولویت زیر اختصاص پیدا می‌کند:
۱ – همه قاره‌ها در المپیک پاریس نماینده داشته باشند.
۲- تیم‌ها برتر رنکینگ جهانی که تا پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به المپیک صعود نکرده باشند.
در پایان دور مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴، رنکینگ تیم‌ها مشخص می‌شود. ۶ تیمی که از طریق مسابقات انتخابی المپیک سهمیه را کسب کرده‌اند، کنار می‌روند. پنج سهمیه باقی مانده را از بین تیم‌های برتر باقی‌مانده در رنکینگ انتخاب می‌کنند. البته با توجه به اینکه باید تمام قاره‌ها در المپیک سهمیه داشته باشند و نماینده قاره آفریقا بین تیم‌های برتر رنکینگ نیست، یک سهمیه از پنج سهمیه به بهترین تیم رنکینگ قاره آفریقا تعلق می‌گیرد و ۴ سهمیه باقیمانده به تیم‌های برتر رنکینگ جهانی می‌رسد.
با این حساب تنها شانس باقی مانده کسب نتایج خوب در دور مقدماتی لیگ ملت‌هاست.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس در فرانسه برگزار خواهد شد و والیبال سالنی شانزهمین دوره حضور خود در این رویداد مهم ورزشی را تجربه خواهد کرد.

تاکنون حضور هفت تیم آلمان، برزیل، فرانسه، آمریکا، ژاپن، لهستان و کانادا در مسابقات والیبال مردان المپیک پاریس قطعی شده است و پنج سهمیه دیگر در پایان لیگ ملت‌ها 2024 بر اساس رده‌بندی جهانی انتخاب می‌شوند.

نظر شما