شناسهٔ خبر: 67950833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیر ستاد اربعین استان زنجان:

آمار ثبت‌نامی‌های اربعین هر سال افزایش پیدا می‌کند

دبیر ستاد اربعین استان زنجان گفت: آمار ثبت‌نامی‌های اربعین هر سال افزایش پیدا می‌کند، به طوری که درصد رشد در سال گذشته، ۲۱ درصد به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، باقر سپهری، امروز_ سه‌شنبه نهم مرداد- در جلسه هماهنگی اعزام زائرین به اربعین اظهار کرد: مسئولان دبیرخانه ستاد اربعین استان تلاش می‌کنند با توجه به تجربه‌هایی که از سال‌های گذشته به دست آمده است، خدمات‌رسانی به زائران را به مطلوب‌ترین شکل ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط زنجان رتبه عالی را در اعزام و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در دو سال اخیر، کسب کرده است، افزود: بعد از رکوردشکنی ثبت‌نام و اعزام زائرین اربعین در سال گذشته، آسیب‌شناسی‌ها و تجربه‌نگاری‌های متعددی انجام دادیم و پیرو این موضوع در سال‌جاری برخی کمیته‌ها را زودتر فعال کردیم.

دبیر ستاد اربعین استان زنجان با تأکید بر ثبت‌نام زائرین در سامانه سماح بیان کرد: بر پایه اطلاعات ثبت شده در این سامانه، امکان مدیریت بهتر و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به زائران و مسائلی مثل پوشش بیمه‌ای و تخصیص ارز مربوطه فراهم می‌شود.

سپهری افزود: دغدغه اصلی ما راحتی زائران و سهولت خدمات‌رسانی به آنان است، از این رو از شهروندان و زائران می‌خواهیم که در سال‌جاری ثبت‌نام در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: این سامانه هم اکنون با کمک کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی اربعین در حال تقویت و ارتقاست و قابلیت‌های دیگری به آن نسبت به سال گذشته افزوده می‌شود.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان زنجان با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی مطلوب به زائران یک امر دوطرفه است و انتظار داریم زائران نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند، عنوان کرد: آمار حاکی از آن است که سال گذشته تعداد ثبت‌نام کنندگان زنجانی در سامانه سماح نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۱ درصد افزایش داشت و به بیش از ۴۵ هزار نفر رسید.

نظر شما