شناسهٔ خبر: 62935469 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یاد و خاطره ۱۷ شهید منا در مهاباد گرامی داشته شد

همزمان با برگزاری همایش سراسری لاله‌های سفید، یاد و خاطره ۱۷ شهید مهاباد روز پنجشنبه در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان غربی روز پنجشنبه در این آیین معنوی اظهار کرد: شهدای منا در اوج معنویت و در روزی خاص سعادتمندانه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

حجت‌السلام و المسلمین داود میرزایی گفت: این شهیدان با لباس احرام و در مقدس‌ترین مکان و زمان به درجه شهادت نایل شدند و به گفته الهی هم در روز قیامت با همین حالت بیدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه مناسک حج یکی از بزرگترین تجمع جهان اسلام است، افزود: فرهنگ شهادت طلبی و ایثار در راه خداوند در نظام مقدس ما جاری شده و همین امر بر اقتدار و عزت کشور ما افزوده است.

امام جمعه مهاباد هم در این مراسم گفت: حج یکی از عبادت‌های وحدت آفرین در جهان است که به توصیه‌های الهی مختص به همه انسان‌های روی زمین است.

وی با بیان اینکه در جهان اسلام مرزهای جغرافیایی نباید معنی داشته باشد، گفت: اگر به معنی واقعی روح مناسک حج اجرا شود منجر به صلح و آرامش جهانی بدون کینه و دشمنی خواهد شد.

ماموستا امامی اتحاد و همبستگی جهان اسلام را مایه ناراحتی اسکتبار جهانی دانست و گفت: امروزه فشارهای دولت های غربی به کشور مصر بخاطره پیام‌های مثبت بین ایران و مصر نشان از ترس دشمنان از همدلی و همبستگی کشورهای اسلام است.

وی یادآور شد: موفقیت های علمی و نظامی ایران به نفع تمام کشورهای اسلام بوده بطوریکه هم اکنون نظام آمادگی خود را برای انتقال دانش صلح آمیز هسته‌ای به سایر کشورهای مسلمان اعلام کرده است.

<div id="video-display-embed-code_10234917"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4004109/10234917?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما