شناسهٔ خبر: 62932155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشغول بکار شدن بیش از ۱۹۰ زندانی آملی

رئیس زندان آمل: با توجه به تفاهم نامه همکاری میان سازمان زندان‌ها و صنایع کوچک بیش از ۱۹۰ زندانی آملی مشغول به کار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رییس زندان آمل گفت: با توجه به تفاهم نامه همکاری میان سازمان زندان‌ها و صنایع کوچک و به منظور گسترش زمینه‌های همکاری آموزشی، مهارت آموزی، توانمندسازی و اشتغال، بیش از ۱۹۰ زندانی آملی مشغول به کار شدند.

ارسلان بابویه با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار در بین زندانیان یکی از برنامه‌هایی است که در زندان آمل اجرا شده است، افزود: در پی اجرای آن ۱۹۷ زندانی در شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های خارج از زندان و داخل زندان مشغول کار شده‌اند.

رئیس اداره زندان آمل مشارکت در توانمندسازی و استفاده از ظرفیت زندانیان برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و دیگر فعالیت‌های اشتغال‌زایی در محیط‌های درون و بیرون زندان‌ها را از اهداف سازمان زندان‌ها دانست و گفت: استفاده بهینه از اوقات فراغت، آموزش لازم در راستای ارتقای دانش علمی و مهارت فنی زندانیان در زمینه بنگاه‌های کوچک و متوسط و آشنایی با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی و ایجاد درآمد از دیگر‎ اهداف است.

وی همچنین گفت: زندانیانی که به هر دلیلی برای تاوان دادن جرایم و اشتباهات گذشته خود مجبور به حضور در چهار دیواری زندان شده بودند، اکنون می‌توانند در زندان برای خود اشتغال داشته باشند. اشتغالی که هم در زندان به درد آن‌ها می‌خورد و حرفه جدیدی را به آن‌ها می‌آموزد و هم برای روز‌های رهایی از زندان به جهت درآمدزایی، آن‌ها را یاری می‌کند.

نظر شما