شناسهٔ خبر: 62924589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایمن سازی بالغ بر ۲ هزار راس دام سبک و سنگین درشهرستان کرخه

بالغ بر ۲ هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب برفکی در روستا‌های کم برخوردار شهرستان کرخه ایمن سازی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ، محمدرضا مشکی زاده رئیس اداره دامپزشکی شوش گفت: در راستای حمایت از دامداران ساکن روستا‌های کم برخوردار کرخه و هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج کرخه اردوی جهادی دامپزشکی با حضور کارشناسان اداره دامپزشکی شوش در روستا‌های جبیرات و عبدالرضا برگزار شد.ایمن سازی بالغ بر ۲ هزار راس دام سبک و سنگین درشهرستان کرخه

مشکی زاده در ادامه افزود: این اردوی جهادی دامپزشکی که با محوریت واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین، سمپاشی دام و جایگاه‌های نگهداری دام و خوراندن دارو‌های انگلی دام در مناطق از پیش تعیین شده، بصورت کاملا رایگان اجرا شد.

رئیس اداره دامپزشکی شوش در ادامه گفت: در این اردوی جهادی دامپزشکی بیش از ۲ هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری استراتژیک تب برفکی ایمن سازی شد.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های اداره کل دامپزشکی در راستای قطع انتقال بیماری کیست هیداتیک از جمعیت سگ‌ها به انسان ۷۰ قلاده سگ تحت درمان با خوراندن قرص ضد انگل قرار گرفتند.

مشکی زاده همچنین با اشاره به حفظ سرمایه دامی از جمعیت دامی و همچنین تضمین اقتصاد و معیشت دامداران در این اردو جهادی دامپزشکی بیان نمود: بیش از ۱۸۰۰ راس دام سبک و سنگین تحت معاینه و درمان رایگان دامپزشکی قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی شوش برگزاری اردو جهادی دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان نمود که در طی یک سال گذشته رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

نظر شما