شناسهٔ خبر: 64344773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سمپاشی بیش از یکهزار راس دام در هندیجان

رئیس اداره دامپزشکی هندیجان از سمپاشی یکهزار راس دام سبک در سومین اردوی جهاد دامپزشکی در روستای امامزاده عبدالله این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سمپاشی بیش از یکهزار راس دام در هندیجان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، محمد نریمیسا گفت: باهدف خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار هندیجان، اداره دامپزشکی شهرستان با بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت انسانی خود اقدام به برگزاری سومین اردوی جهادی در روستای امامزاده عبدالله کرد.


وی افزود: در این اردوی جهاد دامپزشکی که در روستای امام زاده عبدالله شهرستان برگزار شد، بیش از یکهزار راس دام سبک و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام در برابر انگل‌های خارجی به صورت کاملا رایگان سمپاشی شدند.


نریمیسا ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع بیماری نیوکاسل در طیور بومی بیش از ۲ هزار قطعه طیور بومی روستائیان در برابر بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.


رئیس اداره دامپزشکی هندیجان اضافه کرد: باهدف حفظ و صیانت از جمعیت دامی، تعداد ۱۰ راس دام توسط گروه‌های دامپزشکی مورد ویزیت و درمان رایگان قرار گرفت.   


وی در پایان هدف از برگزاری اردو جهادی دامپزشکی را اجرای بند اول سند تحول سازمان دامپزشکی کشور و خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد.

نظر شما