شناسهٔ خبر: 62923310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری:

جایگاه نیروی دریایی مرهون مجاهدت‌های امثال «شهید نادر مهدوی» است

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت نقش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز این نیرو گرامی داشته می‌شود به‌خاطر مجاهدت‌های همانند «شهید نادر مهدوی» و همرزمانش است.

صاحب‌خبر -

مدیری که صحنه زود صحنه را خالی کند موفق نخواهد شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئيس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با جمعی از نمایندگان، ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سالن جلسات دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم گفت: مأموریت نیروی دریایی نسبت به دیگر نیرو‌ها سختی متفاوتی دارد چرا که این نیرو با ساحل و دریا و مأموریت‌های زمان‌بر روبه‌رو است، ما از این مسائل بی‌اطلاع نیستیم و امیدواریم که پاداش این مأموریت‌های سخت را خداوند به نیرو‌های دریایی و خانواده‌های آنان اعطا کند.

رئیس جامعه مدرسین بیان داشت: اگر امروز نیروی دریایی گرامی داشته می‌شود به‌خاطر مجاهدت‌های همانند شهید نادر مهدوی و همرزمانش است.

وی به مجاهدت‌های شهید مهدوی اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها بعد از اینکه او را دستگیر کردند با شجاعت و پایداری او روبه‌رو شدند و آن شهید اجازه نداد اهداف دشمن محقق شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: شهید مهدوی دل به دریا زد و دریا دل بود و به صورتی دشمن را زمین‌گیر کرد که نتوانستند دیگر سربلند کنند و هیمنه آمریکا به‌خاطر وجود شهید مهدوی‌ها شکست.

امام جمعه قم با بیان اینکه ما باید از فرصت طلایی تبلیغ دین استفاده کنیم، افزود: زمان به عقب باز نمی‌گردد و باید از فرصت موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: همانطور که امام علی علیه السلام می فرمایند برای دنیا باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که گویا یک زندگی جاودانه داریم و برای آخرت نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم که گویی دیگر هیچ فرصتی را در اختیار نداریم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در سخنان خود می‌فرمایند که اگر کسی دو روزش مثل هم باشد، یعنی رشد و پیشرفت برای او حاصل نشده باشد، مورد رحمت الهی قرار نمی‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، توکل به خدا و پایداری در مسیر را از اولویت‌های مهم برای یک مدیر دانست و بیان داشت: مدیری که زود صحنه را به نفع دشمن خالی می‌کند نمی‌تواند مدیر موفق باشد.

وی خودسازی برای روحانیون بسیار مهم دانست و افزود: روحانیت در رفتار با خانواده، دوستان، همکاران و اقشار مختلف باید الگو باشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امام علی علیه السلام در سخنی می‌فرمایند کسی که ترمیم نکند نقصان در عملش را، کمبود عقل دارد چرا که اگر کسی عقل داشته باشد هر روز به فکر ترمیم، بازسازی، تجهیز و آمادگی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه روحانیون در میان مردم جایگاهی متفاوت دارند و باید زینت اهل‌بیت علیهم السلام باشند، گفت: همانطور که امام علی علیه السلام بیان داشتند، باید به صورتی در میان مردم زندگی کنیم که اگر زنده بمانیم مردم خوشحال شوند و اگر از میان آنان رفتیم مردم از نبود ما سوگوار باشند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نمایندگان، ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پرداخت.

نظر شما