شناسهٔ خبر: 62910059 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزاران نفر در پیشاور پاکستان حمایت از فلسطین را به نمایش گذاشتند

اسلام‌آباد- ایرنا- هزاران نفر در اجتماع بزرگ هواداران فلسطین در شهر «پیشاور» مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان حضور یافته و با فریادهای لبیک یا قدس و مرگ بر اسرائیل یکپارچگی در دفاع از آزادی فلسطین را به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، گردهمایی بزرگ فعالان سیاسی و هواداران حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل در شهر پیشاور منعقد شد و سخنرانان بر حمایت قوی مردم پاکستان از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج به صورت مجازی در این گردهمایی شرکت کرد.

وی در سخنانی گفت که مقاومت فلسطین عزم راسخی برای دستیابی به اهداف خود در مبارزه با دشمنان صهیونیستی دارد.

وی بر اهمیت یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از فلسطین و پشتیبانی از جبهه مقاومت تاکید و در این راستا از یکصدایی مردم پاکستان و حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک دولت این کشور از مردم فلسطین قدردانی کرد.

«مولانا فضل الرحمان» رهبر جمعیت علمای اسلام نیز با تاکید بر پیوند ناگسستنی مردم پاکستان با ملت فلسطین و حمایت همبستگی از تشکیل کشور مستقل فلسطین، گفت: ما در پاکستان قویا از عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: اگر کشورهای اسلامی به ما اجازه عبور بدهند، ما آماده هستیم که در خط مقدم جنگ در کنار رزمندگان فلسطین شرکت کنیم.

مولانا فضل الرحمان همچنین از آمادگی حزب خود برای ارائه کمک‌های مالی به گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داد و تاکید کرد که تجمع امروز برای همبستگی با فلسطین و حمایت از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل است.

هزاران نفر در پیشاور پاکستان حمایت از فلسطین را به نمایش گذاشتند

براساس این گزارش، قرار است روز یکشنبه نیز تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در شهرهای راولپندی و کراچی برگزار شود.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیرانسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

نظر شما