شناسهٔ خبر: 62909993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

نماینده خاش:

دولت آمار‌های خلاف واقع می‌دهد

صاحب‌خبر -

نماینده خاش گفت: با این وضعیت معیشتی مردم و شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است، می‌بینیم که دولت آمار‌هایی را می‌دهد که خلاف واقع است. حتی آمار‌های بانک مرکزی و سازمان مرکز آمار با آمار‌های دولت متفاوت است.

اسماعیل حسین‌زهی در گفت‌وگو با رویداد 24، افزود: آقای رئیسی پیش از اینکه رییس‌جمهور شود در ایام تبلیغات ریاست‌جمهوری، شعار‌هایی سر داد که خیلی از مردم را به آینده امیدوار کرد، به طوری که بسیاری از اقلیت‌های مذهبی هم در ایران که تا پیش از خرداد ۱۴۰۰ به افرادی با تفکر دیگر رای می‌دادند، وارد صحنه شدند و به واسطه وعده‌هایی که آقای رئیسی داد، به او رای دادند تا معیشت‌شان از شرایط سختی که داشت، عبور کند. اکنون پس از گذشت بیش از دو سال از عمر دولت آقای رئیسی، نه تنها وضع بهتر نشد که حتی بدتر هم شد و این موضوع در کف خیابان و بازار به وضوح دیده می‌شود. وی ادامه داد: تهیه اقلام خوراکی برای مردم بسیار سخت شده است؛ به طور مثال قیمت یک شانه تخم‌مرغ افزایش چشمگیری داشته یا قیمت مرغ از کیلویی ۱۷ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان رسیده است. متاسفانه مرغ از سفره خیلی از خانواده‌ها به واسطه گرانی بیش از حدش، پر کشیده است. حسین زهی یادآور شد: با این وضعیت معیشتی مردم و شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است، می‌بینیم که دولت آمار‌هایی را می‌دهد که خلاف واقع است. حتی آمار‌های بانک مرکزی و سازمان مرکز آمار با آمار‌های دولت متفاوت است؛ چیزی که امروز مردم در زندگی‌شان احساس می‌کنند این است که وضعیت‌شان به لحاظ اقتصادی به نسبت گذشته، بدتر شده است.

به گفته وی، روزی که دولت می‌خواست ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند ما در مجلس مخالف این کار بودیم، ولی دولت مصر بود که این کار انجام شود و حتی قول داد با حذف ارز ترجیحی، قیمت اجناس را براساس نرخ مصوب شهریور ۱۴۰۰ حفظ کند، موضوعی که نه تنها صورت نگرفت که شاهد بدتر شدن اوضاع هم بودیم.

نماینده خاش تصریح کرد: کمتر از دو سال از عمر دولت سیزدهم باقی مانده و ضرورت دارد دولتمردان کاری کنند تا رضایت عمومی ایجاد شود، مخصوصاً که پول‌های بلوکه شده کشور که قابل ملاحظه هم است، آزاد شده و انتظار سرمایه‌گذاری از دولت می‌رود که در نهایت اوضاع و احوال اقتصادی مردم تا حدی بهبود پیدا کند.

 

نظر شما