شناسهٔ خبر: 62900677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

رابطه با رژیم صهیونیستی موجب امنیت نمی شود

رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی نه تنها مشکل کشورها را برطرف نمی‌کند، بلکه درد و رنج مضاعف هم خواهد داد.

صاحب‌خبر -

رابطه با رژیم صهیونیستی موجب امنیت نمی شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با میهمانان کنفرانس وحدت و مسئولان نظام در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و سفرای کشورهای اسلامی گفت: ایشان در این دیدار  فرمودند که رژیم غاصب رفتنی است و دولت‌هایی که سراغ قمار عادی‌سازی رفتند، باید بدانند که به قول اروپایی دارند روی اسب بازنده شرط بندی می‌کنند.  

وی متذکر شد: رژیم غاصب صهیونیستی بی‌ثبات‌ترین دولت در طول عمر خود را تجربه می‌کند به طوریکه  این رژیم غاصب از سال ۲۰۰۶ در هیچ جنگی پیروز نشده است و هر روز هم شاهد شکل‌گیری تجمع اعتراضی بزرگ در داخل سرزمین اشغالی هستیم و مقاومت هیمنه و اقتدار خود را دور تا دور رژیم صهیونیستی گسترانده است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: وابستگی به رابطه با این رژیم غاصب، نه تنها مشکل کشورها را برطرف نمی‌کند بلکه درد و رنج مضاعف هم خواهد داد.

وی تاکید کرد: اگر حکومت‌های منطقه به دنبال دستیابی به امنیت پایدار هستند، این امنیت قطعا از طریق برادری میان آنها و ملت های مسلمان و جریانات مقاومت به دست می‌آید؛ نه اتصال و ارتباط با دشمنان اسلام و مسلمین که ناتوانی و رو به زوال بودن آنها به اثبات رسیده است. 

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود معلم در مدارس کشور، با بیان اینکه کم اعتنایی به آموزش و پرورش موجب بروز شرایط بغرنج در این مجموعه شده است گفت: کمبود چند ۱۰ هزار نفری معلم در آموزش و پرورش را با نگاه مقطعی و کوتاه مدت، نمی‌توان به شکل اساسی و ریشه‌ای جبران کرد و باید از آموزش و پرورش جدیت و آموزش باکیفیت را مطالبه کرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته وقف اظهار کرد: وقف به تحقق عدالت اجتماعی و کاهش آسیب ها در جامعه کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یکی از نیازهای اصلی همه جوامع بشری را، نظم، انضباط و امنیت دانست و ادامه داد: نیروی انتظامی از نهادهای اصلی دخیل در ایجاد، افزایش و حفظ امنیت، محبوب مردم و مورد تکریم آنان است.

وی همچنین با اشاره به روز روستا و عشایر، گفت: نقش عشایر و روستائیان در آبادانی کشور بسیار حیاتی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نام گذاری امروز به عنوان روز دامپزشکی، تاکید کرد: دامپزشکی، فراتر از یک حرفه و یک رسالت بزرگ است که حیات و سلامت حیوانات در دستان آن هاست.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به تذکر خود در نماز جمعه هفته گذشته در رابطه با مازوت سوزی نیروگاه تبریز، گفت: پس از این تذکر، از دفتر رئیس جمهور تماس گرفتند و اعلام کردند که رئیس جمهور در این خصوص به وزیر نفت دستور ویژه داده است.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره بر سیره پیامبر اکرم(ص) از منظر قرآن مجید، اظهار کرد: دلسوزی رسول اکرم(ص) نسبت به همه اقشار مردمی از سیره‌های پیامبر است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است و همه ما باید این سیره را الگو قرار دهیم مخصوصا مسئولان!

وی به سیره‌های دیگر رسول خدا(ص) اعم از تزکیه، رأفت پیامبر به امت اسلامی، صبر و پایداری اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید همین ویژگی‌ها را در خود جلوه دهند.

نظر شما