شناسهٔ خبر: 62892978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هشتمین روز از عملیات طوفان الاقصی

صاحب‌خبر -
هشتمین روز از عملیات طوفان الاقصی
خبرگزاری آریا - رژیم صهیونیستی که همچنان در شوک عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین و متحمل شدن بی سابقه ترین ضربات در طول موجودیت 70 و اندی ساله خود به سر می برد، همچنان تحت حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا به بمباران مناطق مسکونی باریکه غزه و ارتکاب آشکار جنایت جنگی مبادرت می کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از العالم؛نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس برق آسا بر سر دشمن حاضر شدند به طوری که در دقایق ابتدایی این عملیات با 5 هزار راکت مواضع و پایگاه های صهیونیست ها را هدف قرار دادند.
در جریان این عملیات، بنابر اعلام رژیم صهیونیستی 1400 اسراییلی کشته و بیش از 3000 نفر زخمی شدند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.
رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها مشغول است.
این رژیم علاوه بر این به استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید در بمباران نوار غزه روی آورده است.
در همین حال وزارت بهداشت فلسطین در آخرین گزارش خود اعلام کرد که هزار و 900 غیرنظامی از جمله 614 کودک و 370 زن در بمباران های رژیم صهیونیستی به شهاد رسیده اند.
بنابر این گزارش، 7 هزار و 696 نفر هم در بمباران های رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.
گزارش لحظه به لحظه رخدادهای روز اول عملیات طوفان‌الاقصی
گزارش لحظه به لحظه رخدادهای روز دوم عملیات طوفان‌الاقصی
گزارش لحظه به لحظه رخدادهای روز سوم عملیات طوفان‌الاقصی
گزارش لحظه به لحظه رخدادهای روز چهارم عملیات طوفان‌الاقصی
گزارش لحظه به لحظه رخدادهای روز پنجم عملیات طوفان‌الاقصی
گزارش لحظه به لحظه رخدادهای روز ششم عملیات طوفان‌الاقصی
گزارش لحظه به لحظه رخدادهای روز هفتم عملیات طوفان الاقصی
گزارش لحظه به لحظه رخدادهای روز هشتم عملیات طوفان الاقصی:
07:27 | آمار شهدا از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه به 1900 نفر رسیده است. از این میان 614 نفر کودک و 370 نفر زن هستند. 7696 نفر هم مجروح شده اند.
07:23 |العالم: وزرات بهداشت فلسطین از شهادت 256 شهروند شامل 20 کودک و مجروح شدن 1788 نفر ظرف 24 ساعت گذشته بر اثر حملات مستمر و بمباران مناطق مختلف فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.
خبر تکمیل می شود

نظر شما