شناسهٔ خبر: 62891297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کویت، تلاش صهیونیست ها برای کوچاندن فلسطینیان را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزیر خارجه کویت، مخالفت کامل و قاطع کشورش با اخراج ملت فلسطین از سرزمینشان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه کویت شیخ «سالم عبدالله الجابر الصباح» اعلام کرد که کویت با درخواست اشغالگران اسرائیلی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه و ادامه کشتار و تخریب بی هدف زیرساخت های این منطقه که نقض همه قوانین بین المللی است مخالف است.

وی افزود: این تلاش ها و درخواست ها، به افزایش رنج های ملت فلسطین که هم اکنون از بمباران و محاصره ای رنج می برد که صدها کشته برجای گذاشته است، منجر می شود.

شیخ سالم الصباح از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به این وضعیت خطرناک و توقف این جنگ که تفاوتی میان نظامی و غیرنظامی نمی گذارد، اقدام کند.

وی خواستار توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان شد و از همه طرف ها خواست به وظیفه سیاسی و انسانی خود عمل کنند و از جامعه جهانی نیز خواست برای لغو محاصره غزه و تضمین ورود کمک های انسانی و پزشکی و تامین غذا و آب برای ملت فلسطین از طریق سازمان ملل متحد و نهادهای زیرمجموعه آن و سازمان های بشردوستانه غیردولتی اقدام کنند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

نظر شما