شناسهٔ خبر: 62882071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تحولات میدانی روز هفتم عملیات طوفان الاقصی

صهیونیست‌ها در غزه نسل‌کشی راه انداخته‌اند/ تداوم پاسخ موشکی مقاومت

زهرا موسوی

در حالی که عملیات «طوفان الاقصی» - که توسط مقاومت فلسطین آغاز شد - وارد هفتمین روز خود شد ارتش رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه بامداد امروز جمعه بمباران گسترده مناطق مسکونی به ویژه در شمال نوار غزه را در دستور کار قرار داده است. از شب گذشته تا این لحظه ده‌ها واحد مسکونی در نوار غزه بمباران شده و نزدیک بیش از ۱۰۰ تن از جمله شمار زیادی کودک به خاک و خون کشیده شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ‌سخنگوی وزارت بهداشت غزه اظهار داشت: از جهانیان می‌خواهیم هرچه سریع‌تر دارو، سوخت و تجهیزات پزشکی برای ما ارسال کنند.

وی ادامه داد: خواستار ایجاد یک گذرگاه انسانی فوری برای انتقال مجروحان به خارج از نوار غزه هستیم.

این مسؤول فلسطینی گفت: بستن گذرگاه‌های غزه و محاصره این منطقه مانع از رسیدن کمک‌های پزشکی نهادهای بین‌المللی شده است.

وی بیان داشت: تنها راه حل ممکن ایجاد یک گذرگاه انسانی فوری برای ورود کمک‌ها و تجهیزات پزشکی است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه افزود: با توجه به کمبود شدید امکانات، قادر به انجام عمل‌های جراحی خطرناک و فوری نیستیم.

وی به الجزیره گفت: هنوز تعداد زیادی از بازماندگان و شهدا زیر آوار هستند.

وی اظهار کرد: ما از کمبود قابل توجه امکانات پزشکی و امدادی رنج می‌بریم. این احتمال وجود دارد که در صورت تمام شدن سوخت نوار غزه، خدمات ما متوقف شود.

به گفته این مقام، ۹۰ درصد از عملیات بمباران رژیم صهیونیستی منازل مسکونی را هدف قرار می‌دهد. بیشتر قربانیان کودکان و زنان هستند.

وی اظهار کرد: خواستار مداخله اعراب برای حمایت از خدمه خود هستیم. توانایی بیرون آوردن زنده‌ها و شهدا را از زیر آوار نداریم.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد: تعداد شهدای بمباران اسرائیل که خانه‌ای را در شمال نوار غزه هدف قرار داد به ۹ نفر افزایش یافت.

این خبرنگار گفت که مقاومت فلسطین به سمت اماکن و شهرهای صهیونیستی موشک شلیک کرد و آژیرهای هشدار در صفد و چندین نقطه در جلیل علیا به صدا درآمد.

گردان‌های قسام: مقر فرماندهی منطقه شمال در صفد اشغالی را با موشک عیاش ۲۵۰ هدف قرار دادیم.

گردان‌های قسام اعلام کردند که مقر فرماندهی شمال در صفد را با موشک عیاش ۲۵۰ هدف قرار دادند.

عسقلان، سدیروت و بن گوریون هدف حملات موشکی مقاومت

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام امروز جمعه تاکید کرد: دشمن ضعیف‌تر و بزدل‌تر از آن است که مردم ما را دوباره از خانه‌هایشان بیرون کند.

ابوعبیده گفت: از صبح امروز ۱۵۰ موشک به سمت عسقلان و ۵۰ موشک به سمت سدیروت و ده‌ها موشک به سمت فرودگاه بن گوریون شلیک کرده‌ایم.

گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس امروز اعلام کردند: در پاسخ به دستور صهیونیست‌ها مبنی بر جابجایی ساکنان غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان، یک حمله بزرگ با ۱۵۰ موشک علیه عسقلان اشغالی انجام دادیم.

گردان‌های قسام اعلام کرد که ۳ فروند موشک «متبر» را به سمت یک پهپاد رژیم صهیونیستی در آسمان خان یونس شلیک کردند.

فرماندهی جبهه داخلی در اراضی اشغالی گزارش داد که آژیرهای خطر در عسقلان به صدا درآمدند. در حالی که خبرنگار الجزیره تأکید کرد که موشک‌های مقاومت مستقیماً به یکی از ساختمان‌های عسقلان اصابت کرد.

خبرنگار الجزیره همچنین افزد، حملات موشکی مقاومت به مناطق جنوب عسقلان اصابت کرد.

به گزارش «الجزیره» گردان‌های قسام همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به ادامه بمباران غیرنظامیان در نوار غزه، فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در نزدیکی شهر تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار داده است.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کردند که تجمع نظامیان اسرائیلی را در کفار سعد با دو فروند پهپاد الزواری هدف قرار دادند.

همچنین یدیعوت آحارونوت نوشت: هفت موشک به سدیروت شلیک شده که پنج مورد آنها مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

شبکه ۱۴ عبری نیز گزارش داد، موشک‌هایی از غزه به سمت الجلیل و جولان در نزدیکی سوریه و لبنان شلیک شد. طبق این گزارش، ارتش اسرائیل اعلام کرد که موشکی را که از غزه به سمت شمال شلیک شده بود، شناسایی کرده است.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی: تعداد اسرای ارتش در نوار غزه به ۱۲۰ نفر رسیده است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ارتش رسماً به خانواده‌های این زندانیان اطلاع داده است که آنها زندانی هستند، خاطرنشان کرد: اکثر آنها در دست حماس اسیر هستند.

قسام از کشته شدن ۱۳ اسیر از جمله خارجی‌ها در جریان حملات صهیونیست‌ها خبر داد

گردان‌های قسام پیشتر از کشته شدن ۱۳ اسیر از جمله خارجی‌ها در بمباران استان‌های شمالی و غزه توسط رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده بود.

گردان‌های قسام افزود: شش تن از اسرا «در استان شمالی در دو نقطه جداگانه و هفت نفر در استان غزه در سه نقطه مختلف که تحت تأثیر بمباران وحشیانه دشمن قرار گرفتند، کشته شدند.»

شهدای غزه به ۱۵۷۲ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی به ۱۵۷۲ نفر رسیده است.

این وزارتخانه شمار مجروحان را هم ۷۶۲۶ نفر اعلام کرد.

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق مرزی غلاف غزه را هدف قرار داد. به گزارش خبرنگار الجزیره، صهیونیست‌ها حمله‌ای به محله التفاح در نوار غزه داشتند. جنگنده‌های صهیونیست همچنین به منطقه «عزبه عبد ربه» در جبالیا و نیز حمله‌ای توپخانه‌ای به شرق محله شجاعیه در شرق غزه داشتند.

تیم‌های پزشکی همچنین از بیرون کشیدن اجساد ۱۰ کشته در پی بمباران خانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با ادامه بمباران خشونت آمیز مناطق غرب نوار غزه خبر دادند.

قسام در پاسخ به آوارگی غیرنظامیان، عسقلان را با ۱۵۰ موشک بمباران کرد

همچنین طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، صبح امروز، جمعه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شب گذشته حدود ۷۵۰ هدف حماس را در نوار غزه بمباران کردند.

بامداد امروز بر اثر حملات و بمباران خشونت آمیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در هفتمین روز تجاوز به نوار غزه، دست کم ۱۰۰ شهروند که اکثر آنها کودک و زن بودند شهید و صدها نفر زخمی شدند.

طبق گزارش معا، بر اثر اصابت حداقل یک موشک شلیک شده توسط جنگنده‌های اشغالگر یک ساختمان مسکونی متعلق به خانواده ابومدین در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه، ۱۷ تن شهید و تعداد زیادی مجروح شدند که به بیمارستان الاقصی در شهرک همجوار دیرالبلح منتقل شدند.

ساختمان ابومدین واقع در بلوک ۹ داخل البریج در چهار طبقه و شامل ۱۲ آپارتمان مسکونی است که حدود ۷۰ نفر از شهروندان از جمله آوارگان مناطق مرزی را در خود جای داده است. با افزایش تعداد شهدا، بیمارستان الاقصی مملو از اجساد شده و برخی را در چادرهای بیرون سردخانه قرار داده‌اند.

بر اثر بمباران یک خانه متعلق به خانواده جوده در شهر جبالیا در شمال نوار غزه، پنج شهروند از جمله کودکان شهید و ۱۰ شهروند مجروح شدند که به بیمارستان اندونزی در شهر بیت لاهیا منتقل شدند.

جنگنده‌های اشغالگر همچنین خانه‌ خانواده الزرد در محله التفاح در شهر غزه را بمباران کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن شهروندان شد و آنها به بیمارستان الشفا در غرب غزه منتقل شدند.

یونیسف: تاکنون ۴۴۷ کودک فلسطینی در غزه شهید شده‌اند

یونیسف با تاکید بر شهادت ۴۴۷ کودک فلسطینی تاکنون در غزه، خاطرنشان کرد که گزارش‌هایی مبنی بر احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

مدیرکل بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت: اسرائیل به برخی از داروخانه‌ها در نوار غزه حمله کرد

مدیر کل بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت: نوزادان تازه متولد شده در نتیجه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند. بیمارانی هستند که به دلیل سختی رسیدن به بیمارستان در خانه‌های خود جان خود را از دست می‌دهند. بیمارستان‌های نوار غزه در حال بمباران و در خطر شدید هستند.

رژیم صهیونیستی کشته شدن دو افسر در درگیری با حماس را برملا کرد

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، رژیم اشغالگر صهیونیستی از کشته شدن ژنرال لئون بار (تصویر زیر) و سرگرد آهارون آرتور مارکوویچی در جریان درگیری‌ها در شهرک‌های غلاف غزه در چارچوب عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

این اطلاعیه پس از شش روز سکوت خبری منتشر شد. بار ۵۴ ساله یکی از افسران ارشد لشکر کرانه باختری در ارتش رژیم صهیونیستی است.

تحولات میدانی غزه در روز هفتم عملیات طوفان الاقصی

پلیس رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که سرگرد آهارون آرتور مارکوویچی ۴۶ ساله در جریان درگیری‌هایی که در شهرک رعیم در نوار غزه رخ داد، کشته شد.

مقامات این رژیم روز پنج‌شنبه اعلام کردند که یک افسر با درجه سرگرد پلیس رژیم صهیونیستی در جریان درگیری با اعضای جنبش حماس در شهرک کیبوت بئیری در مرز غلاف غزه کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اسامی ۱۲ سرباز دیگر کشته شده از آغاز عملیات طوفان الاقصی، تعداد کل کشته شدگان آن به ۲۵۸ نفر رسید.

 افزایش آمار تلفات رژیم صهیونیستی

 از طرف دیگر خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد، تعداد کشته شدگان رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی به ۱۴۰۰ نفر رسیده است.

تاکید پادشاه اردن به وزیر امور خارجه آمریکادرباره لزوم باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای رساندن کمک‌ها به غزه

دیوان سلطنتی اردن اعلام کرد که ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بر ضرورت باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای رساندن کمک‌ها به غزه تاکید کرد.

گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا و گالانت در تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با هدف نشان دادن همبستگی آمریکا با رژیم صهیونیستی در پی حمله خونین به غزه وارد تل‌آویو شد.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، گفت: با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت، در مورد اقدامات اسرائیل برای دفاع از خود و نیازهای فوری امنیتی آن گفت‌وگو کردم.

آستین یک روز پس از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی، با مقامات صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ دیدار خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی خواستار تخلیه کامل نوار غزه شد

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در بیانیه‌ای از تمام ساکنان شهر غزه خواست منازل خود را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند.

میدل ایست نیوز گزارش داد: ارتش اسرائیل ادعا کرده که این تخلیه برای امنیت شخصی ساکنان نوار غزه انجام می‌شود.

در این بیانیه تاکید شده است: بازگشت به شهر غزه تا زمانی که بیانیه‌ای مبنی بر این اجازه صادر نشود، مجاز نخواهد بود و نزدیک شدن به منطقه حصار مرزی ممنوع است.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در روزهای آتی به طور محسوس به اقدام در شهر غزه ادامه خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلامیه‌هایی به زبان عربی را در آسمان غزه به زمین پرتاب کرده که در آن از ساکنان این شهر خواسته بود تا خانه‌های خود را در این شهر تخلیه کنند. در اعلامیه ها آمده بود: «بیانیه فوری... به ساکنان شهر غزه، این باریکه به میدان جنگ تبدیل شده است... شما باید به خاطر امنیت و امنیت‌تان فورا خانه‌های خود را تخلیه کنید و به سمت جنوب غزه حرکت کنید.»

ارتش این اعلامیه را با نقشه‌ای از غزه با فلش‌هایی که منطقه جنوب نوار را نشان می‌دهد، ضمیمه کرد. توزیع اعلامیه‌ها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به ساکنان شهر غزه دستور تخلیه و رفتن به سمت جنوب را داده است.

سازمان ملل متحد نیز روز جمعه اعلام کرد: ارتش اسرائیل اطلاع داده که حدود ۱.۱ میلیون فلسطینی در غزه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند.

گروه‌های مقاومت غزه صبح روز شنبه در پاسخ به تداوم حملات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم فلسطین، اموال و مقدسات فلسطینی‌ها، عملیات طوفان الاقصی را آغاز کردند و حمله بزرگی را در خشکی، هوا و دریا انجام دادند و دست به جنگ خیابانی با ارتش اشغالگر زدند.

انتهای پیام

نظر شما