شناسهٔ خبر: 62878187 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

از بدبینی 84 درصدی اسرائیلی‌ها به نتانیاهو تا اعلام سیاست جنگی حماس درباره غیرنظامیان

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که سیاست نیروهای این جنبش در عملیات طوفان الاقصی هدف قرار ندادن غیرنظامیان است. از سوی دیگر یک نظرسنجی در اسرائیل نشان داد که 84 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که دولت نتانیاهو شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره،  عملیات «طوفان الاقصی» که توسط مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آغاز شد، وارد ششمین روز خود شد.

امروز نیروهای مقاومت در غزه به شلیک موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی ادامه دادند در حالی که نیروهای اشغالگر، تخریب مناطق مسکونی و هدف قرار دادن غیرنظامیان در نوار غزه را همچنان در دستور کار خود داشتند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی به 1417 نفر و مجروحان به 6268 نفر افزایش یافته است، همچنین تعداد کشته شدگان اسرائیلی به دست مقاومت فلسطین به 1300 نفر رسیده است.

هواپیماهای رژیم اشغالگر اسرائیل به حملات علیه منازل مسکونی، تأسیسات و برج‌های مسکونی در شهرهای مختلف نوار غزه ادامه دادند. از سوی دیگر، اشغالگران اذعان کردند که تعداد کشته‌شدگان به دست مقاومت فلسطین که همچنان در پاسخ به آوارگی و جنایات اسرائیل به شلیک موشک ادامه می‌دهد، از آغاز طوفان الاقصی به 1300 کشته رسیده است. ارتش رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که از آغاز عملیات حدود 220 افسر و سرباز ارتش این رژیم کشته شده‌اند.

آمادگی القسام برای ادامه نبرد

القسام بر آمادگی خود برای ادامه «طوفان الاقصی» تأکید کرد. گردان‌های القسام تأکید کرد که ایده نبرد طوفان الاقصی از جایی آغاز شد که نبرد سیف القدس در سال 2021 به پایان رسید و مقاومت عزم خود را برای دستیابی به اهداف خاص به ویژه حمایت از مسجدالاقصی و اسیران فلسطینی جزم کرد.

درخواست نامزد جمهوری‌خواه برای اعزام نیروهای آمریکایی

مایک پنس، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری آمریکا، از نقش دولت این کشور در برخورد با وضعیت غزه انتقاد کرد و گفت که باید نیروهای ویژه برای استقرار در نوار محاصره شده اعزام شوند.

زخمی شدن دو اسرائیلی در قدس اشغالی

شامگاه پنجشنبه در نتیجه تیراندازی به یک پاسگاه پلیس اشغالی در باب الصحیره در شهر قدس اشغالی، دو اسرائیلی مجروح شدند. منابع محلی اعلام کردند که یک فلسطینی به سمت مقر پلیس اشغالگر در باب الصحیره تیراندازی کرد و تعدادی از افسران پلیس اشغالگر را زخمی کرد.

فراخوان مردم اردن برای راهپیمایی به سمت مرز 

فعالان اردنی در حمایت از مقاومت غزه و در محکومیت کشتارهای دولت اشغالگر علیه غیرنظامیان بی‌دفاع، فردا جمعه برای بسیج عمومی به سمت مرز با رژیم اشغالگر اسرائیل فراخوان دادند.

اعلام حمایت مجدد آمریکا از رژیم صهیونیستی

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه این کشور برای استفاده از کمک‌های نظامی خود به رژیم اشغالگر اسرائیل شرطی تعیین نکرده است، هرگونه بسیج نیروهای حزب الله لبنان در مرزهای شمالی رژیم اشغالگر را تکذیب کرد. 

از سوی دیگر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده با تأکید بر حمایت کامل کشورش از رژیم اشغالگر در همه حال گفت که نه تنها به عنوان وزیر خارجه بلکه به عنوان یک یهودی به اسرائیل آمده است.

درخواست اروپا برای رساندن کمک به نوار غزه

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا امروز پنجشنبه خواستار تحویل مواد ضروری به ساکنان غزه شد. از سوی دیگر شورای پناهندگان نروژ بر ضرورت ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای ارائه کمک به نوار با توجه به تجاوزات اسرائیلی تأکید کرد.

نظر منفی 84 درصد از اسرائیلی‌ها به نتانیاهو 

نتایج یک نظرسنجی در اسرائیل نشان داد که مردم اسرائیل دولت بنیامین نتانیاهو و ائتلاف وی را مسئول خسارات هنگفت ناشی از عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین انجام شد، می‌دانند.

حماس: غیرنظامیان را هدف نمی‌گیریم

صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی در مسیر آزادی مردم ما و حق‌مان در زندگی عزتمندانه ادامه خواهد داشت، گفت: غرب ما را به ارتكاب جنایت‌های ضد انسانی متهم می‌کند اما این امر را نادیده می‌گیرد که جنگ علیه ما بر اساس حمله به غیرنظامیان شکل گرفته است.

العاروری در گفت‌وگو با الجزیره گفت: در منطقه ما تنوع ادیان و قومیت‌ها وجود دارد و طی تاریخ همه این ادیان زندگی مسالمت‌آمیزی با هم داشته‌اند و هیچ جنگ دینی اتفاق نیفتاده بود اما این غرب است همه این ایدئولوژی‌های افراطی را درست کرده است‌.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه ما اطلاع داشتیم اسرائیل پس از اعیاد یهودی به ما حمله خواهد کرد، گفت: ما پیش‌دستی کرده و عملیات غافلگیرکننده‌ای به مقر فرماندهی لشکر نظامی اسرائیل در جنوب انجام دادیم و این لشکر به سرعت از هم فروپاشید.

العاروری با بیان اینکه اسرائیل با خشونت جنایتکارانه خود می‌خواهد به شکست ارتش در دفاع از مقر خود سرپوش بگذارد، اظهار داشت ما موضع و روایت‌مان را درباره اتفاقات روی داده به همه طرف‌های ذیربط اعلام‌ کردیم.

وی با اشاره به اینکه دستور فرماندهی به رزمندگان درخصوص عدم قتل کودکان و زنان آشکار بود، گفت: ارتش اسرائیل حتی برای حفاظت از غیرنظامیان در شهرک‌ها مداخله نکرد.

از بدبینی 84 درصدی اسرائیلی‌ها به نتانیاهو تا اعلام سیاست جنگی حماس درباره غیرنظامیان

این مسئول ارشد حماس گفت: طرح و برنامه گردان‌های القسام ضربه زدن به غیرنظامیان یا قتل آنها نبود‌.

از کارافتادن 60 درصد فرودگاه بن گوریون

شرکت اسرائیلی «Secret Flights» فاش کرد به دلیل عملیات طوفان الاقصی، فرودگاه بن گوریون تنها با 40 درصد ظرفیت خود کار می کند.

العربی الجدید نوشت: خطوط هوایی نروژ جدیدترین شرکتی است به سبب عدم پوشش بیمه‌ای، پروازی را که برای عملیات تخلیه از تل آویو به اسلو طراحی شده بود لغو کرد.

حکیم، جهانیان را به امدادرسانی فوری به مردم غزه فرا خواند

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی گفت: اهالی مقاوم و صبور ما در حصار شهر غزه در نتیجه محاصره زمینی و دریایی سختی که رژیم اشغالگر صهیونیستی بر آنان تحمیل کرده گرفتار شده‌اند. 

سید عمار حکیم با اشاره به حملات شدید هوایی رژیم اشغالگر ادامه داد: رژیم صهیونیستی  بر خلاف معیارهای انسانی و معاهده‌های بین‌المللی شهر غزه را به ویرانه تبدیل کرده و مردم غزه در شرایط انسانی دشوار به سر می‌برند.

حکیم بار دیگر خواستار اقدام جدی و مسئولانه شورای امنیت و سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و دیگر نهادهای دینی و سیاسی و انسانی در سطح جهان شد.

 

انتهای پیام

نظر شما