شناسهٔ خبر: 62868541 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

حمایت نظامی همه‌جانبه آمریکا از رژیم اشغالگر قدس

تنفس مصنوعی به شیطان

مقامات آمریکایی به حمایت همه‌جانبه خود از رژیم اشغالگر قدس ادامه می‌دهند. حضور ناو هواپیمابر جرالد فورد در شرق مدیترانه و آماده‌سازی نیروهای آمریکایی برای حمایت نظامی از رژیم اشغالگر قدس در منطقه ، جنگی مصادیق ورود آمریکا به صحنه نبرد می‌باشد. بااین‌حال، قدرت مقاومت به‌اندازه‌ای دشمنان را وحشت‌زده ساخته که حتی قدرت محاسبات تاکتیکی و میدانی خود را نیز در مواجهه با چنین معادله سخت و پیچیده‌ای ازدست‌داده‌اند.

صاحب‌خبر -

 مقامات آمریکایی به حمایت همه‌جانبه خود از رژیم اشغالگر قدس ادامه می‌دهند. حضور ناو هواپیمابر جرالد فورد در شرق مدیترانه و آماده‌سازی نیروهای آمریکایی برای حمایت نظامی از رژیم اشغالگر قدس در منطقه ، جنگی مصادیق ورود آمریکا به صحنه نبرد می‌باشد. بااین‌حال، قدرت مقاومت به‌اندازه‌ای دشمنان را وحشت‌زده ساخته که حتی قدرت محاسبات تاکتیکی  و میدانی خود را نیز در مواجهه با چنین معادله سخت و پیچیده‌ای ازدست‌داده‌اند.

 
 هشدار قاطعانه حماس به کاخ سفید 
سخنگوی  حماس نسبت به ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه با اعزام ناوهواپیمابر جهت حمایت از رژیم صهیونیستی هشدار داد. هم‌زمان با اعلام نزدیک شدن ناوهای آمریکا به فلسطین اشغالی برای حمایت از رژیم  صهیونیستی، سخنگوی حماس به ایالات‌متحده هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره» سخنگوی حماس گفت که آمریکا متوجه پیامدهای اعزام ناو هواپیمابر خود نزدیک  اسرائیل باشد.اعلام آمریکا مبنی بر استقرار ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل، مشارکت واقعی در تجاوز به مردم ماست.»هم‌زمان با تشدید تنش بین نیروهای حماس با ارتش رژیم صهیونیستی، ناوگان نیروی دریایی آمریکا در منطقه قصد تحرکاتی را دارد. ارتش آمریکا قصد دارد کشتی‌های نیروی دریایی و هواپیماهای نظامی خود را به‌عنوان حمایت از   تل‌آویو به فلسطین اشغالی نزدیک‌تر کند.

 گفتاردرمانی بایدن برای نجات نتانیاهو
بدون شک مخاطب اصلی عملیات طوفان الاقصی، صرفا رژیم اشغالگر قدس نیست و حامیان این رژیم و در رأس آن‌ها آمریکا نیز به نمادها و مصادیق این شکست همه‌جانبه و ترکیبی تبدیل‌شده‌اند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته، تلفنی با یکدیگر درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کردند.قطعا بایدن که به سبب شکست ناتو در جنگ اوکراین و ناتوانی در مدیریت میدان نبرد علیه روسیه، به یک سیاستمدار ناتوان در این عرصه تبدیل‌شده است، قدرت مدیریت صحنه در اراضی اشغالی را نیز نخواهد داشت ، ضمن آنکه در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و دیگر نبردهایی که میان گروه‌های مقاومت و رژیم غاصب صهیونیستی صورت گرفته، حمایت‌های نظامی و مالی آمریکا ثمره‌ای جز مشارکت واشنگتن در سوگ تل‌آویو نداشته است! 

 نفوذ چندباره کماندوهای فلسطینی به اراضی اشغالی 
درست درحالی‌که مقامات نظامی و ژنرال‌های ارتش صهیونیستی مدعی مسدودسازی راه‌های نفوذ کماندوهای فلسطینی و رزمندگان مقاومت به اراضی اشغالی شده‌اند، بار دیگر شاهد استمرار این عملیات‌های ویژه ( در کنار عملیات موشکی گردان‌های قسام و عملیات دریایی و زمینی حماس) هستیم. باوجود حضور فشرده نیروهای رژیم اشغالگر، رزمندگان القسام، «به‌سادگی» به خاک اشغالی نفوذ و در آنجا عملیات می‌کنند و سپس بازمی‌گردند.نشریه الایام دریکی از تازه‌ترین گزارش‌های خود تأکید کرده است که کماندوهای القسام (شاخه نظامی حماس) با آزادی نسبی و بدون مقاومت قابل‌ذکری از جانب نیروهای زمینی رژیم اشغالگر از مرزها تردد می‌کنند و وارد مناطقی می‌شوند که روز نخست عملیات آنجا را منهدم کردند! به عبارت بهتر، از یک‌سو شاهد تکرار نفوذ کماندوهای فلسطینی در مناطقی هستیم که قبلا( طی دو روز اخیر) در آن‌ها عملیات صورت گرفته و از سوی دیگر، در مناطق جدید نیز این عملیات ویژه پیش می‌رود. هدایت تاکتیکی و عملیاتی عملیات حماس به‌خوبی پیش می‌رود.  ابوعبیده، سخنگوی القسام از جایگزینی نیروهای در حال عملیات در عمق خاک اشغالی خبر داده و تأکید کرده است که نیروهای جدید جایگزین رزمندگان شدند و تقویت تجهیزاتی و نفراتی در چند محور به شیوه خاص، انجام شد. در تازه‌ترین تحولات در اراضی اشغالی،  نیرویی از القسام، مجهز به خودروهای تمام‌ چرخ و موتورسیکلت بعد از دو ساعت درگیری با اشغالگران، موفق به اعمال کنترل بر سایت نظامی کیسوفیم در شرق منطقه القراره در جنوب نوار غزه شدند. 

این منابع گفتند، باوجوداینکه رژیم اشغالگر قدس  اعلام کرده به‌زودی کنترل منطقه مجاور مرزهای شرقی نوار غزه را به دست خواهد گرفت، رزمندگان القسام دوباره موفق شدند به‌رغم حضور پهپادها و نیروی هوایی رژیم، به شهرک کفر غزه نفوذ کنند. عناصر مقاومت برای نفوذ به مرزها و عبور از آن تا مسافت طولانی، تقریبا مشکلی ندارند هرچند که نیروهای نظامی اسرائیلی به‌صورت فشرده در منطقه حضور دارند. ارتش اشغالگر در شهرک‌های صهیونیستی ،  تا این لحظه و باگذشت سه روز از  آغاز حمله القسام، موفق نشده کنترل امور را پس بگیرد.

 تلفات صهیونیست‌ها از هزار نفر گذشت
درعین‌حال، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داد که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد افرادی که توسط نیروهای حماس به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یک شنبه شمار تلفات عملیات اخیر رزمندگان مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی را ۷۰۰ نفر اعلام کرده بود. پیش‌ازاین رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که برآوردها حاکی از آن است که تعداد اسرای صهیونیست در غزه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر هستند. «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی شامگاه یک‌شنبه اعلام کرد که تنها این جنبش، بیش از ۳۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.این درحالیست که طبق اذعان ارتش رژیم صهیونیستی هنوز رزمندگان مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی مشغول درگیری با نظامیان این رژیم هستند و این حملات، تلفات جدیدتری را بر پیکره صهیونیست‌ها وارد ساخته است. 

 بمباران غزه با بمب‌های فسفری 
دراین میان، بار دیگر استفاده از بمب‌های فسفری و سلاح‌های ممنوعه از سوی رژیم اشغالگر قدس شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه در حال بررسی فرضیه ورود نیروهای مقاومت از طریق تونل‌ها به اراضی اشغالی است، خبر داد نیروهای این رژیم در حملات هوایی وحشیانه خود بیش از ۱۰۰۰ تن مواد منفجره روی نوار غزه‌ ریخته‌اند.براساس گزارش منابع صهیونیستی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ما  بیش از ۵۰۰ هدف راهبردی گروه‌ها را در نوار غزه هدف قراردادیم.۷۰ نیروی [مقاومت] به شهرک بئیری در اطراف غزه نفوذ کردند و ما به‌شدت با آن‌ها درگیر شدیم. ما در حال بررسی فرضیه ورود نیروهای [مقاومت] از طریق تونل‌های غزه هستیم».ارتش رژیم صهیونیستی همچنین  از شهرک‌نشینان در سدیروت (شمال نوار غزه) خواست در خانه‌هایشان را قفل کنند و هنگام درگیری به هیچ‌کس اجازه ورود ندهند.رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که رزمندگان مقاومت حدود ۸۰ شکاف در دیوار امنیتی نوار غزه ایجاد کرده‌اند و ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نیروی مقاومت وارد اراضی اشغالی شده‌اند.

نظر شما