شناسهٔ خبر: 62845653 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهت و حیرت واشنگتن از عملیات «طوفان الاقصی»

سبحان ثقفی‌نیا

هماهنگ‌کننده شورای ارتباطات راهبردی کاخ سفید ضمن پیچیده توصیف کردن عملیات «طوفان الاقصی» تاکید کرد که ما همچنان درحال جمع آوری اطلاعات و تحقیق درمورد اینکه جنبش حماس چگونه توانست این عملیات را انجام دهد و هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای ارتباطات راهبردی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که حضور ناو هواپیمابر جرالد فورد در منطقه یک پیام بازدارندگی و در راستای دفاع از منافع آمریکا است.

وی تاکید کرد که حزب الله و یا هر طرف دیگری قبل از تصمیم‌گیری برای ورود به جنگ غزه باید به خوبی فکر کند.

کربی در ادامه گفت که ما با شرکایمان در اروپا و منطقه و با کشور قطر در تماس هستیم.

وی همچنین از آنچه «دفاع اسرائیل از خود» خواند اعلام حمایت کرد.

هماهنگ‌کننده شورای ارتباطات راهبردی کاخ سفید در بخش دیگری خاطرنشان کرد: روشن است که عملیات حماس پیچیده بود و چندین ماه برای آن برنامه ریزی شده و آن‌ها به خوبی برای انجام عملیات آماده بودند.

وی تاکید کرد: ما همچنان درحال جمع‌آوری اطلاعات و انجام بررسی‌ها درباره اینکه چگونه حماس توانست این عملیات را انجام دهد و هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم.

هماهنگ‌کننده شورای ارتباطات راهبردی کاخ سفید اخیرا در گفت‌وگویی ضمن اشاره به این که حمایت‌های نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی ادامه می‌یابد، گفته بود که دولت آمریکا در حال حاضر شواهدی برای اثبات ادعای دست داشتن ایران در حمله مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی ندارد.

جان کربی روز سه‌شنبه ‌در گفت‌وگویی با شبکه ان‌بی‌سی در پاسخ به این که آیا ممکن است شمار کشته‌های آمریکایی در حمله مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی افزایش بیابد و آیا واشنگتن توانسته شمار گروگان‌های آمریکایی را تایید کند، گفت: ما در تلاش هستیم تا جایی که ممکن است درباره آمریکایی‌هایی که آنجا هستند، اطلاعات کسب کنیم اما بله متاسفانه، مرگ ۲ آمریکایی دیگر تایید شده و تعداد کشته شدگان آمریکایی به ۱۱ نفر رسیده است. احتمال این وجود دارد که تعدادشان بیشتر هم باشد. شمار دقیق آمریکایی‌هایی که از محل و وضعیتشان خبر نداریم نیز مشخص نیست. نمی‌توانیم این احتمال را نادیده بگیریم که حماس برخی از آن‌ها را گروگان گرفته‌ باشد. در تلاش هستیم اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم اما فعلا آن را در اختیار نداریم.

صبح شنبه، حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت فلسطین، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.

درگیری‌ها در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران ادامه یافت و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، چندین غیرنظامی به شهادت رسیده و منازل و مساجد تخریب شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما